Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for en bekreftelse: Ja jeg synes Gene Hackman spiller veldig bra i The Unforgiven. En skikkelig jævlig sheriff med andre ord - så macho som man får dem.

 

edit: Noen flere gode av Gene enn The Conversation? Den begynner jo og dra litt på årene, men kan sikkert være god den.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Bare for en bekreftelse: Ja jeg synes Gene Hackman spiller veldig bra i The Unforgiven. En skikkelig jævlig sheriff med andre ord - så macho som man får dem.

 

edit: Noen flere gode av Gene enn The Conversation? Den begynner jo og dra litt på årene, men kan sikkert være god den.

6547963[/snapback]

 

The French Connection-filmene eller Brennpunkt NY / Marseille som de heter på norsk.

Lenke til kommentar

Ok, jeg er i kjøpe humør. Det vil si jeg er nedafor og har lyst å komme i bedre humør. Ehm, er egentlig på jakt etter noen, overraskende nok, feel good filmer med litt kvalitet. Trenger ikke være av den koselige sorten, trenger heller ikke være av den romantiske sorten. Om de er det, gjør det ingenting. Vil si at spekteret ligger innenfor begynnelsen av horror-sjangeren og noe sånt midt i den romantisk/komedie sjangeren. Vil ikke ha en for klissete film, noe som passer for begge de overnevnte sjangerne...

 

Noen som har noen forslag til filmer jeg burde titte bortom?

Lenke til kommentar
Har du sett "Forrest Gump" og "Eternal Sunshine"? De to er blant de beste feelgood-filmene noen sinne (de er egentlig blant de beste filmene noen sinne på generell basis også). :)

6549468[/snapback]

Eternal Sunshine står også på hylla, usett. Om den kan bli nevnt i samme setning som Forrest Gump så ser eg veldig fram til den.

Lenke til kommentar
Har du sett "Forrest Gump" og "Eternal Sunshine"? De to er blant de beste feelgood-filmene noen sinne (de er egentlig blant de beste filmene noen sinne på generell basis også). :)

6549468[/snapback]

 

Har begge de to ja, Eternal Sunshine of the Spotless Mind er allerede sett i dag. Forrest er selvsagt på hylla den også :)

 

Noen andre filmer ute å går?

Lenke til kommentar

Dahl, Windtalkers er en helt grei action-"liksomkrigsfilm". Veldig 1-dimensjonell, veldig ukorrekt, veldig kvalm (ikke fordi den er voldelig, men fordi det hele er ei dum heltesmørje), og generelt bare het grei. Den er ikke veldig dårlig, bare ikke veldig bra. Den er vel midt på treet. At jeg har den stående sammen med mine andre krigsfilmer synes jeg egentlig er en skam.

 

Zeph, du har Eternal Sunshine, men du har ikke sett den? Hva sitter du her og solmer for da? Gå og se den! NÅ!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

 

Sone 1 utgaven er visst ganske flott ja. Den er visst laget av noe solid trefiber så den skal være ganske så holdbar. Min er på vei om ikke så lenge tenker jeg, begynner å nærme seg utgivelsesdato.

6549421[/snapback]

Den skandinaviske utgivelsen fredrikrb linket til (eller prøvde; Linking til produkter på CDon fungerer ikke særlig godt) er annonsert (i begrenset opplag) som i tre, ikke trefiber, på de sidene jeg har sjekket (den skandinaviske utgaven har vært diskutert en del på internasjonale samlerforum).

Lenke til kommentar
Dahl, Windtalkers er en helt grei action-"liksomkrigsfilm". Veldig 1-dimensjonell, veldig ukorrekt, veldig kvalm (ikke fordi den er voldelig, men fordi det hele er ei dum heltesmørje), og generelt bare het grei. Den er ikke veldig dårlig, bare ikke veldig bra. Den er vel midt på treet. At jeg har den stående sammen med mine andre krigsfilmer synes jeg egentlig er en skam.

 

6549530[/snapback]

 

er ganske enig i dette, men vil gå enda lenger å se det er en av de dårligste filmene jeg har sett.

 

WW2 filmer fra 1800tallet er mer korrekte en denne.

 

det er like korret å se en ww1 film og si det er en ww2 film..

 

eller kalle platoon en ww2 film.

Lenke til kommentar

Linking til produkter hos CDON fungerer utmerket, men man må åpne produktsiden ved å klikke på venstremusetast og velge "åpne i nytt vindu". Fredrikrb har tydeligvis gjort dette, men det er noe feil med produktsiden akkurat nå, så vi kommer ikke inn. CDON har noen snodige feiler på siden fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Den skandinaviske utgivelsen fredrikrb linket til (eller prøvde; Linking til produkter på CDon fungerer ikke særlig godt) er annonsert (i begrenset opplag) som i tre, ikke trefiber, på de sidene jeg har sjekket (den skandinaviske utgaven har vært diskutert en del på internasjonale samlerforum).

 

Ok. Ja jeg fikk ikke oppe noe hos CDON, så jeg trodde det var sone 1 utgaven. Men jeg har sett noen bilder av den, den har veldig tynne vegger, så jeg antar det er fiber av noe slag, ellers hadde den vel ikke vært særlig solid (noe den etter sigende er).

Lenke til kommentar
Linking til produkter hos CDON fungerer utmerket, men man må åpne produktsiden ved å klikke på venstremusetast og velge "åpne i nytt vindu". Fredrikrb har tydeligvis gjort dette, men det er noe feil med produktsiden akkurat nå, så vi kommer ikke inn. CDON har noen snodige feiler på siden fra tid til annen.

6549601[/snapback]

Dette blir litt off-topic, men sist jeg sjekket CDon fungerer linking kun hvis den som åpner linken har vært inne og sett på produktet for kort tid siden, mao siden jeg sjekket om det var noen oppdatering re Rome der etter at fredrikrb linket åpner den seg greit i mine vanlige browser, men hvis jeg klikker på linken i en annen browser jeg ikke har brukt på CDon nylig kommer jeg kun til den internasjonale forsiden, med beskjed om session expired.

Prøv selv: Åpne linken i ny tab/nytt vindu (hvis du ikke har vært inne der nylig regner jeg med at du får forsiden). Gå deretter Norge>Søk Film - Tittel>Rome, og åpne den.

Lukk CDon, og åpne linken fra denne tråden igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...