Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måtte faen ta deg, Manx! Du har ikke peiling på hva du gjør mot meg! :cry:

6539593[/snapback]

 

QFT!!

 

Pokker ta meg lenge siden eg har hatt glede av Bond filmene(Den siste var ikkje noe å glede seg over for faem faens flate øre). Faktisk så lenge siden eg såg ein Bond film at eg ikkje kan huske når :ermm:

 

Frister den kofferten altså, for å si det jævlig mildt. :cry:

 

 

EDIT: Fy faen!

 

No ligger det ei liste med 18 filmer sålangt som skal bestilles. Eg kan ikkje ta alt på ein gang trur eg :nei:

 

Billigste plassen eg kan få fatt på0 Lost sesong 1? Ser den ligger på CDON til 189,-....

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Det eneste de har gjort er å restaurere filmene og de har gjort en knall jobb. Som sagt filmen ser ikke  45 år gamle ut mer.

6539192[/snapback]

Det det har vært en del (rettmessige) klager på er at man ikke har tatt med originale mono/stereo-spor på de tidlige filmene der dette var det de ble spilt inn i. Å lage et 5.1-spor basert på mono eller stereo-opptak vil alltid være basert på kompromisser, og er heller ikke slik regissøren lagde filmen.

I tillegg tar et DD2.0-lydspor så liten plass at det er tull å ikke ta med når det finnes.

Lenke til kommentar

Ok, se her. I dag er det den 23. Jeg får lønning igjen den 12.August. Altså, 20 dager til neste lønningsdag. Jeg har nærmere 4 200,- disponibelt på lønnskonto. Bond kofferten kan jeg få til ca. 2 500,-. Dette betyr at hvis jeg kjøper den har jeg 1 700,- fordelt over 20 dager. Innenfor her har vi to-tre planlagte fyllakuler, som vil si nærmere 700 kroner om vi kjøper Borg. Da har vi 1 000,- igjen. Havregrøt og brødskive med smør er vel ikke så gærnt, men allikavel, det blir for tungt.

 

:(

 

Eller blir det det?

Lenke til kommentar
Ok, se her. I dag er det den 23. Jeg får lønning igjen den 12.August. Altså, 20 dager til neste lønningsdag. Jeg har nærmere 4 200,- disponibelt på lønnskonto. Bond kofferten kan jeg få til ca. 2 500,-. Dette betyr at hvis jeg kjøper den har jeg 1 700,- fordelt over 20 dager. Innenfor her har vi to-tre planlagte fyllakuler, som vil si nærmere 700 kroner om vi kjøper Borg. Da har vi 1 000,- igjen. Havregrøt og brødskive med smør er vel ikke så gærnt, men allikavel, det blir for tungt.

 

:(

 

Eller blir det det?

6540740[/snapback]

Du har ihvertfall muligheten! Personlig er jeg tatt ut i streik og lever på streikebidrag, noe som fører til store innsparinger i personlig forbruk. Mat, festing og byturer generelt er kuttet kraftig ned på, filmbudsjettet har jeg satt til kr 500,- pr. måned, og denne måneden har jeg har brukt over tusenlappen (til nå). Jeg kan kanskje klare Bond-kofferten på midler jeg har spart opp i tilfelle situasjoner som dette, men hvis det ikke går, må jeg utsette lånet på hjemmet mitt. Jeg prøver å vente, men sliter. Har vært inne på play.com og bestillt den fire ganger, men kansellert bestillingen før den har gått helt igjennom. Er redd det bare er ett spørsmål om tid....

Lenke til kommentar

Du har ihvertfall muligheten! Personlig er jeg tatt ut i streik og lever på streikebidrag, noe som fører til store innsparinger i personlig forbruk. Mat, festing og byturer generelt er kuttet kraftig ned på, filmbudsjettet har jeg satt til kr 500,- pr. måned, og denne måneden har jeg har brukt over tusenlappen (til nå). Jeg kan kanskje klare Bond-kofferten på midler jeg har spart opp i tilfelle situasjoner som dette, men hvis det ikke går, må jeg utsette lånet på hjemmet mitt. Jeg prøver å vente, men sliter. Har vært inne på play.com og bestillt den fire ganger, men kansellert bestillingen før den har gått helt igjennom. Er redd det bare er ett spørsmål om tid....

6540791[/snapback]

 

Bor hjemme også for tiden da. Dette gjør det litt lettere. Men skolen begynner snart, det betyr bøker, alt det der også. Greit å ha litt på bok før skoleåret begynner! :dontgetit: Men jeg har tenkt på den Bond-kofferten LENGE nå. Vært mye fram og tilbake og ja, det blir sikkert til at jeg bestiller den en eller annen gang...

Lenke til kommentar

Kofferten blir kjøpt, det er det ingen tvil om (selv om jeg har alle filmene i tidligere utgitt tin-box). Spørsmålet er NÅR, og om kofferten bare er laget i et spesielt antall (noe jeg ikke har sjekket), er jeg redd den blir utsolgt før jeg får somlet meg til å bestilt den.

Lenke til kommentar
Kofferten blir kjøpt, det er det ingen tvil om (selv om jeg har alle filmene i tidligere utgitt tin-box). Spørsmålet er NÅR, og om kofferten bare er laget i et spesielt antall (noe jeg ikke har sjekket), er jeg redd den blir utsolgt før jeg får somlet meg til å bestilt den.

6540822[/snapback]

 

Fant dette på release.no:

 

"SF Norge får totalt 10 000 bokser inn til Norge, opplyser selskapet.

De første 1500 til releasedato den 26. juli, deretter ytterligere 1500 måneden etter og resten (7000) i månedsskiftet oktober/ november i tilknytning til tidspunktet for kinopremieren på den nye James Bond-filmen.

Lenke til kommentar
*glede seg*

Skolebøker er jo naturligvis noe som bør prioriteres, selv om jeg tror de fleste av de lærerne jeg har hatt oppgjennom tidene hadde hatt full forståelse for kjøp av Bond-koffert. Har faktisk sett to Bond-filmer presentert av lærere i fritimer :)

6540842[/snapback]

 

:) Hehe, men uten tvil så sier jeg gjerne: "Begge deler, takk"

 

Ber folk ta en kikk innom Brick. Har ikke sett filmen, men den ser MEGET interessant ut. Kommer på dvd ut i august tror jeg!

Lenke til kommentar
:) Hehe, men uten tvil så sier jeg gjerne: "Begge deler, takk"

 

Ber folk ta en kikk innom Brick. Har ikke sett filmen, men den ser MEGET interessant ut. Kommer på dvd ut i august tror jeg!

6540852[/snapback]

Spurte første gang om "Brick" 28/5, hvor Njål (hvem ellers?) pekte meg i retning av denne anmeldelsen. Joseph Gordon-Levitt er sterkt undervurdert IMO, hadde heller sett ham enn Frodo Wood i senere tids filmer.

Lenke til kommentar
Spurte første gang om "Brick" 28/5, hvor Njål (hvem ellers?) pekte meg i retning av denne anmeldelsen. Joseph Gordon-Levitt er sterkt undervurdert IMO, hadde heller sett ham enn Frodo Wood i senere tids filmer.

6540863[/snapback]

 

Nå gleder jeg meg vertfall til å se filmen :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...