Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Helt enig, når det samme skjedde med LotR filmene så var det greit. Føltes alltid som om det manglet noe når man så dem på kino og de filmene ble mye bedre når extended versjonene kom.

 

Det kommer ikke til å skje med King Kong, den er for lang som den er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er med på at dette er melking av allerede tom ku, men forstår ikke at Peter Jackson ikke setter ned foten. Han kan da seriøst ikke mene at filmen trenger å bli lenger? Dette kommer helt sikkert til å bli en utgivelse som den hardbarka fansen kjøper, i motsetning til Extended av Lord of the Rings som faktisk mange kjøpte fordi som Manx sier, det manglet noe!

 

EDIT: Skriveleifer, jeg er trøtt :cry:

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Er med på at dette er melking av allerede tom ku, men forstår ikke at Peter Jackson setter ned foten. Han kan da seriøst ikke mene at filmen trenger å bli lenger? Dette kommer helt sikkert til å bli en utgivelse som den hardbarka fansen kjøper, i motsetning til Extended av Lord of the Rings som faktisk mange kjøpte fordi som Manx sier, det manglet noe!

6530378[/snapback]

 

Folk har investert penger i denne filmen og de vil ha en større profitt. Så da melker man, enten Jackson vil eller ikke. Filmen kostet 207 millioner dollar, i tillegg rundt 50 millioner i reklameutgifter og trengte da opp mot 550-600 millioner dollar inntekt på kinoen (studioene sitter bare igjen med omlag halvparten) for å gå i null. Den tok inn 547 millioner dollar på kino.

 

Så det er nok endel sjeler som er satt i sving for å få inn mest mulig penger.

Lenke til kommentar

Nå er det jo silk da at man får diverse "directors cut" av mange filmer fordi de kreative stykene bake en filmproduskjon har sine visjoner om hva de ville ha med, men som ikke blir med på kinoutgivelser, da de finansielle styrkene på dette tidspunkt har større makt. Noen ganger bilr sener kuttet for å få ned aldergrensen, andre ganger må man rett og slett begrense seg pga lengden på filmen. Directors cit behøver faktisk ikke nødvendigvis å være lengere enn orginalen, men svert ofte så blir den jo det da det handler om å få med ting man mener er viktig for handlig/karakterer/visuell uttrykkelse o.l. som men ble tvunget til å kutte ned på av diverse årsaker. Men en directors cun kan også, ved å fjerne enktelte ting og legge til andre, gi filmen et helt annet intrykk. Personlig synes jeg som regel det er bedre å se directers cut en orginal kinoutgivelse. Den orginale versjonen er jo mer en pengeku en directors cut da den er redigert med tanke på å få flest mulig mennesker til å se den på kino.

 

Jeg synes heller ikke at King Kong var så veldig lang når jeg så den på kino, men jeg skjønner at jeg da kanskje ikke representerer flertallet ;)

Lenke til kommentar
Folk har investert penger i denne filmen og de vil ha en større profitt. Så da melker man, enten Jackson vil eller ikke. Filmen kostet 207 millioner dollar, i tillegg rundt 50 millioner i reklameutgifter og trengte da opp mot 550-600 millioner dollar inntekt på kinoen (studioene sitter bare igjen med omlag halvparten) for å gå i null. Den tok inn 547 millioner dollar på kino.

 

Så det er nok endel sjeler som er satt i sving for å få inn mest mulig penger.

6530443[/snapback]

 

Ja, gode poeng. Tror jeg ville gjort det samme også hvis jeg hadde hatt muligheten. Å melke er ikke så farlig det lenger, så lenge man tjener pengene man vil ha :)

 

Nå er det jo silk da at man får diverse "directors cut" av mange filmer fordi de kreative stykene bake en filmproduskjon har sine visjoner om hva de ville ha med, men som ikke blir med på kinoutgivelser, da de finansielle styrkene på dette tidspunkt har større makt. Noen ganger bilr sener kuttet for å få ned aldergrensen, andre ganger må man rett og slett begrense seg pga lengden på filmen. Directors cit behøver faktisk ikke nødvendigvis å være lengere enn orginalen, men svert ofte så blir den jo det da det handler om å få med ting man mener er viktig for handlig/karakterer/visuell uttrykkelse o.l. som men ble tvunget til å kutte ned på av diverse årsaker. Men en directors cun kan også, ved å fjerne enktelte ting og legge til andre, gi filmen et helt annet intrykk. Personlig synes jeg som regel det er bedre å se directers cut en orginal kinoutgivelse. Den orginale versjonen er jo mer en pengeku en directors cut da den er redigert med tanke på å få flest mulig mennesker til å se den på kino.

 

Jeg synes heller ikke at King Kong var så veldig lang når jeg så den på kino, men jeg skjønner at jeg da kanskje ikke representerer flertallet ;)

6530461[/snapback]

 

Enig med deg i at Directors Cut kan være svært mye bedre enn de orginale kino versjonene, men i denne sammenheng er det vel snakk om en extended version. Etter det jeg har lest skal filmen forlenges med 13 minutter. Regner faktisk ikke med at noe av filmen vil bli "kuttet".

Endret av Bilet
Lenke til kommentar

Eg likte godt den gamle tegneserien som liten ihvertfall, har ikkje sett den nye generasjonen( som denen filmen ser ut til å vere basert på stilmessig) Men det blir jo ein film som må sees da :)

 

 

 

 

1987 series

180px-TMNT1987Series.jpg

 

2003

2003tmntscreenshot.jpg

 

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dere misforstår Peter Jackson. Utrolig at ikke flere av dere har sett ekstramateriale til Bad Taste. Det burde vært allmenn viten at Jackson er stor fan av ekstramateriale og så lenge han får anledning til å lansere utgave etter utgave, så gjør han det. Jeg synes det er konge for det viser at han tar var på oss dvd-samlere. Han gjør det ikke for å tjene penger, men fordi han liker fyldige dvd-utgaver.

Lenke til kommentar
Turtels, så gode mimmer. Husker vi sprang rundt og var vær sin figur.  :love:

6531038[/snapback]

 

Haha, det gjorde vi også! Kem var du av dem da? :wee:

 

Sjøl var eg alltid Donatello :D

6531090[/snapback]

 

jeg val alltid han med den kjettingen. :yes:

 

edit alltid 2 l'er i alltid, aldri 2 l'er i aldri

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...