Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Hvordan i helvete er det mulig å si at Versus er en dårlig film?!?

Den er en av de 10 beste filmene gjennom tidene. End of discussion.

 

PS: Jeg er så sinnsykt fly forbannet nå... dere aner ikke. Å si at Versus er så dårlig at den blir bra er som å pisse på graven til alle som har oppnådd noe her i verden. Seriøst. ARGH SATAN!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan i helvete er det mulig å si at Versus er en dårlig film?!?

Den er en av de 10 beste filmene gjennom tidene. End of discussion.

 

PS: Jeg er så sinnsykt fly forbannet nå... dere aner ikke. Å si at Versus er så dårlig at den blir bra er som å pisse på graven til alle som har oppnådd noe her i verden. Seriøst. ARGH SATAN!!

6520608[/snapback]

 

Haha, bare nevner at jeg ikke har sett filmen! Interessant å se hvor fantastisk mange forskjellige meninger det kommer fram gjennom film! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan i helvete er det mulig å si at Versus er en dårlig film?!?

Den er en av de 10 beste filmene gjennom tidene. End of discussion.

 

PS: Jeg er så sinnsykt fly forbannet nå... dere aner ikke. Å si at Versus er så dårlig at den blir bra er som å pisse på graven til alle som har oppnådd noe her i verden. Seriøst. ARGH SATAN!!

6520608[/snapback]

 

Jeg digger Versus, så I'm on your side.

Lenke til kommentar
så nettopp Hostal..

 

Støre drit film skal du lete lenge etter, først i filmen trodde jeg at det skulle være en ala american pie film men neida=/

6520635[/snapback]

 

Uenig. Hvis det er Hostel du mener. Synes denne filmen var en ganske så finurlig. Sier ikke at dette er en klassiker eller noe, men en grei film du kan se med gjengen om du vil ha noe som er passelig ekkelt. Skal være enig i at det blir litt vel mye sex-scener som de kunne ha spart seg for...

Lenke til kommentar
Hva tror dere om Superman Returns? Ikke intressert i omtaler av "avis/publikasjons" personer, lurer på om noen har sett den og er skuffet/fornøyd osv.

Var utsolgt, så fikk ikke sett den i statene :(

 

Noen? :)

6520195[/snapback]

 

 

Jeg så Superman i 3d, New York.

Det var en skikkelig god opplevelse.

 

Det var en ordentlig bra film. Den hadde en veldig god historie, og det var veldig interessant og se hvordan historien utviklet seg bade paa kjaerlighetssiden og det rene plotet, satt i stand av Lex Luthor. Sistnevnte blir spilt veldig bra av Kevin Spacey - han passer som hand i hanske for denne rollen. Jeg synes han spilte bedre i denne filmen enn i American Beauty. Alle de andre skuespillerprestasjonene var ogsaa gode, og Brandon Routh gir et godt inntrykk. Eneste jeg kan utsette paa ham er at han kanskje minner meg om Christopher Reeve litt mye i form av skuespillerprestasjonene, men det er vel ikke nodvendigvis dumt? Han spilte forresten ogsaa veldig morsomt som Clark Kent noen ganger ogsaa. Litt morsomt og tenke paa; Clark Kent er omtrent som en komedie figur (han er saa klumsete), mens Superman er hans rake motsetning. Den sistnevnte faar vi se at ikke er super hele tiden og, men jeg skal ikke rope noe!

 

Det var full sal, og det var virkelig moro og se Superman i 3d og - det funket veldig bra (ja du gjettet riktig, med de gode gamle brillene), dog var det i utvalgte scener som var tilsammen paa 20min. I tillegg lo salen veldig mye (fordi det er mange lattermilde oyeblikk), og gjispet og heiet da superman themet til John Williams ladet opp for "the man himself" gikk i aksjon. Forresten var themet akkompanert av den beste vignetten jeg tror jeg noensinne har sett, som var rett og slett en trollbindende reise i rommet.

 

Du kan fole at Bryan Singer har mye respekt og er veldig glad i Superman franchisen. Fordi dette er en av hans bedre (beste?) filme®, saa absolutt.

 

Filmen har ogsaa en stor overraskelse, som gjor en fin tvist i plotet. Alt i alt gikk jeg ut av salen med et stort smil rundt munnen, og jeg lo og ble forbuaset av div. scener flere ganger! Scener som er vaert og merke er "fly scenen" som har en fantastsik finish, og finalen med Lex Luthor.

 

Ungen til Lois Lane blir spilt veldig bra av Tristan Lake Leabu. Som er bade morsom og modig! James Marsden som Jimmy Olsen er ogsa en figur du blir glad i, pga. at han har en del bra kommentarer og ansiktsutrykk. Det skal ogsaa nevnes at lakeiene til Lex Luthor er folk du ler litt av, spess. pga av et "symbol" paa ett av hodene. Kitty fungerer veldig bra sammen med Lex, som er hans motsetning i form av intelligens og ambisjoner.

 

Kan godt skrive mer, vis noen onsker det eller har noen sporsmal.

 

En sterk 8 / 10.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
så nettopp Hostel

 

Støre drit film skal du lete lenge etter, først i filmen trodde jeg at det skulle være en ala american pie film men neida=/

6520635[/snapback]

 

Var du redd for at filmen var American Pie-aktig eller håpet du at den skulle være american pie-aktig? Hostel > Søppel > American Pie

 

Btw: Noen andre som leser Fangoria, og i såfall hva menes?

Lenke til kommentar
Hva tror dere om Superman Returns? Ikke intressert i omtaler av "avis/publikasjons" personer, lurer på om noen har sett den og er skuffet/fornøyd osv.

Var utsolgt, så fikk ikke sett den i statene :(

 

Noen? :)

6520195[/snapback]

 

 

Jeg så Superman i 3d, New York.

Det var en skikkelig god opplevelse.

 

Det var en ordentlig bra film. Den hadde en veldig god historie, og det var veldig interessant og se hvordan historien utviklet seg bade paa kjaerlighetssiden og det rene plotet, satt i stand av Lex Luthor. Sistnevnte blir spilt veldig bra av Kevin Spacey - han passer som hand i hanske for denne rollen. Jeg synes han spilte bedre i denne filmen enn i American Beauty. Alle de andre skuespillerprestasjonene var ogsaa gode, og Brandon Routh gir et godt inntrykk. Eneste jeg kan utsette paa ham er at han kanskje minner meg om Christopher Reeve litt mye i form av skuespillerprestasjonene, men det er vel ikke nodvendigvis dumt? Han spilte forresten ogsaa veldig morsomt som Clark Kent noen ganger ogsaa. Litt morsomt og tenke paa; Clark Kent er omtrent som en komedie figur (han er saa klumsete), mens Superman er hans rake motsetning. Den sistnevnte faar vi se at ikke er super hele tiden og, men jeg skal ikke rope noe!

 

Det var full sal, og det var virkelig moro og se Superman i 3d og - det funket veldig bra (ja du gjettet riktig, med de gode gamle brillene), dog var det i utvalgte scener som var tilsammen paa 20min. I tillegg lo salen veldig mye (fordi det er mange lattermilde oyeblikk), og gjispet og heiet da superman themet til John Williams ladet opp for "the man himself" gikk i aksjon. Forresten var themet akkompanert av den beste vignetten jeg tror jeg noensinne har sett, som var rett og slett en trollbindende reise i rommet.

 

Du kan fole at Bryan Singer har mye respekt og er veldig glad i Superman franchisen. Fordi dette er en av hans bedre (beste?) filme®, saa absolutt.

 

Filmen har ogsaa en stor overraskelse, som gjor en fin tvist i plotet. Alt i alt gikk jeg ut av salen med et stort smil rundt munnen, og jeg lo og ble forbuaset av div. scener flere ganger! Scener som er vaert og merke er "fly scenen" som har en fantastsik finish, og finalen med Lex Luthor.

 

Ungen til Lois Lane blir spilt veldig bra av Tristan Lake Leabu. Som er bade morsom og modig! James Marsden som Jimmy Olsen er ogsa en figur du blir glad i, pga. at han har en del bra kommentarer og ansiktsutrykk. Det skal ogsaa nevnes at lakeiene til Lex Luthor er folk du ler litt av, spess. pga av et "symbol" paa ett av hodene. Kitty fungerer veldig bra sammen med Lex, som er hans motsetning i form av intelligens og ambisjoner.

 

Kan godt skrive mer, vis noen onsker det eller har noen sporsmal.

 

En sterk 8 / 10.

6520714[/snapback]

 

 

Angående historien, så er den for meg filmens svake punkt.

 

Spoilere fra handlingen, for guds skyld ikke se om du skal se filmen;

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

- Supermann forlater verden uten å gi beskjed til noen. Det er latterlig, slikt gjør han rett og slett ikke. Spesielt med tanke på at det siste han lovet presidenten i Supermann 2 (som SR er oppfølger til) var at han aldri ville svikte sine oppgaver igjen (som kjent tok Zod over verden når Supermann ga fra seg kreftene for å være med Lois). Skal vi liksom tro at det første han gjør er å stikke avgårde på en tur som tar flere år, uten å gi beskjed?

- Samme dagen som Clark kommer tilbake til Metropolis så er et romskip/fly i ferd med å styrte, tilfeldigvis med Lois ombord. De kunne nå i det minste la han være der en stund først

- Han blir lammet av kryptonitt og banket opp. Så blir han spiddet av en. Lois fjerner den, men en liten bit er fortsatt igjen i ryggen hans. Allikevel makter han å fly avsted, løsne en gigantisk øy og fly den ut i verdensrommet. WTF? Med kryptonit i kroppen skulle han ikke engang maktet å stå på bena

- De har gått for forsker Lex, fremfor den moderne business Lex (a la ond versjon av Bruce Wayne). Skuffet litt

- En slik krystall lager ikke gigantiske kontinenter. De lager ting på størrelse med Supermanns fort på nordpolen. Med logikken som her benyttes ville Supermanns fort fortære nordpolen

- Hvem i all verden vil ønske å bo på noe så stygt som "Nye krypton"? Har kanskje ikke Lex tenkt på dette? (Men litt morsomt at de lar Lois påpeke i filmen hvor latterlig planen hans er, reaksjonen til Lex er bare helt fenomenal.)

- Filmens store høydepunkt skal være at Supermann vender tilbake. Fremfor å bygge opp denne forventningen blant publikum så er han der på knapt 30 minutter. Alt for fort. Men dette skyldes hovedsakelig veldig mye fra Kent gården, samt hans besøk til ruinene av sin planet, er kuttet fra filmen (er spilt inn, ser mye av det på diverse trailere)

 

Dette irriterer litt, da slike tåpelige feil så lett kunne vært unngått med dyktigere manusforfattere. Men jeg er enig i at filmen er en 8'er. Men den kunne fort ha blitt en 9'er eller 10'er om gutta som lagde manus hadde gjort jobben sin skikkelig.

 

Skulle ønske de hadde gjort en like plettfri jobb med denne historien som de maktet med Batman Begins, ettersom det er samme selskapet som står bak filmene.

 

Men det fine å se frem til er DVD utgaven. Singer måtte kutte veldig mye fra filmen for å tilfredsstille krave på 2 1/2 time.

 

Og så må man ikke glemme det positive. Filmen gir gåsehud endel ganger og musikken er strålende. CGI'en er også av en annen verden og slår POC2 sin. (enkelte spøker faktisk med at det ikke var noe poeng i å gi rollen til Routh, da han veldig ofte er CGI i filmen).

Eksempel:

 

 

 

 

3D versjonen som går på IMAX skal også være helt rå.

 

PS. James Marsden spiller ikke Jimmy Olsen (fotografen), men kjæresten til Lois (Richard var det vel han het). Han gjør forresten en mye bedre jobb i denne filmen enn i X-Men filmene.

Lenke til kommentar
Hvordan i helvete er det mulig å si at Versus er en dårlig film?!?

Den er en av de 10 beste filmene gjennom tidene. End of discussion.

 

PS: Jeg er så sinnsykt fly forbannet nå... dere aner ikke. Å si at Versus er så dårlig at den blir bra er som å pisse på graven til alle som har oppnådd noe her i verden. Seriøst. ARGH SATAN!!

6520608[/snapback]

De som disser Versus forstår den bare ikke :mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Lenke til kommentar
Og ja, det var Azumi og Versus jeg tenkte på! Er dette filmer verdt å eie?

 

EDIT:

 

Ny film på meg også i kveld. Sitter med disse aktuelle:

 

- Road to Perdition

- X-Men

- True Romance

- Hannibal

 

Noen interessert i å hjelpe meg? :innocent:

6520479[/snapback]

Versus må du ha, og se. Ikke hør på Steffy, han er tydeligvis beruset denne aftenen. Humrer for meg selv bare av å tenke på filmen.

 

Angående filmvalget for kvelden (selv om det er 5 timer siden du spurte, og helt sikkert er ferdig :whistle: ) ville jeg gått for True Romance. X-Men kommer på en sterk andre. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...