Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Then Requeim it is! :w00t:

 

En 300grams Milka fra flyplassen + en DVD. Dette blir en koze-kveld.

6514513[/snapback]

 

Misforstå meg rett; det er ikke koselig å se Requiem for a Dream.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Ehm, fikk en trang for å se film nå selvom været er nydelig.

 

Hvilken av de tre skal jeg se?

 

- Hostage

- Road to Perdition

- Battle Royale

6514253[/snapback]

 

Hostage er nok den dårligste av de tre, men likevel underholdende. Road to Perdition er en vakker film hvor bildene forteller mye av historien. Battle Royale er blodig god underholdning. Jeg hadde tatt Road to Perdition, hvis du ikke har sett den.

Lenke til kommentar

En fryd å se POC2 på kino. Eventyr eventyr eventyr. Genialt at de holder den useriøse tonen de gjør og gir faen i alle realismefanatikerne som alt for mange ganger sørger for å ødelegge flott eventyr med overseriøs pjatt fordi filmskaperne skal la seg hemme og ta hensyn til folks manglende fantasi.

 

Det var som å se en Monkey Island/Quest for Glory verden på det store lerretet. Så langt er dette året gitt meg tre gode kinoopplevelser i POC2, Superman Returns og X-Men The Last stand. Enda bedre skal det bli neste år.

 

Akkurat nå er jeg bare glad :)

 

Og nå skal jeg kose meg med Transformers the movie for å få litt nostalisk action fra barndommen :w00t:

Lenke til kommentar

Enig, enig enig (angående PotC 2). Skjønner ikke helt hvorfor folk klager på skapningene og effektene i filmen. Nei selvsagt er den ikke realistisk, men er det hensikten da? Kan det forventes at denne filmen skal være noe som kan erstatte virkeligheten? Det er jo pur underholdning. Atpåtil er det utrolig god underholdning! :)

Lenke til kommentar
Ehm, fikk en trang for å se film nå selvom været er nydelig.

 

Hvilken av de tre skal jeg se?

 

- Hostage

- Road to Perdition

- Battle Royale

6514253[/snapback]

Battle Royale skal du se.

Road to Perdition kan du drøye den litt med.

Hostage kan du kaste.

 

:)

 

Kunne jeg fått litt hjelp òg?

 

The Butterfly Effect

vs

Requiem for a Dream

 

Hvilken av de to skal jeg kose meg med i dag?

6514436[/snapback]

Jeg har enda ikke sett TBE, men har bestilt den. Går du for RfaD har du dog en sikker vinner.

 

Misforstå meg rett; det er ikke koselig å se Requiem for a Dream.

6514523[/snapback]

Den kommentaren traff meg i hjerteroten. Kunne ikke vært sagt bedre på noen måte. :)

 

Edit:

Enig, enig enig (angående PotC 2). Skjønner ikke helt hvorfor folk klager på skapningene og effektene i filmen. Nei selvsagt er den ikke realistisk, men er det hensikten da? Kan det forventes at denne filmen skal være noe som kan erstatte virkeligheten? Det er jo pur underholdning. Atpåtil er det utrolig god underholdning!

Alle vet vel at det ikke er virkelighet? For min del fungerte bare ikke filmen med disse sjømonstrene, i motsetning til eneren der skjelettene var geniale.

Endret av Deathie
Lenke til kommentar

Var faktisk på KP1 og så PotC2 selv i dag :)

 

Det eneste jeg har å utsette på filmen var mangelen på en definert handling, en historie som har en definert begynnelse, handlingsutvikling og ikke minst, en definert slutt. Syns slutten ble mer cliffhanger for å få folk til å se nr 3, en det som var nødvendig. PotC-filmene er også eneste filmene jeg liker Bloom i, jeg er en av dem som gir mannen altfor dårlige kritikker, noe han ikke fortjener for denne filmen.

 

Kort fortalt: Jeg STORKOSTE meg under filmen, på tross av dens mangler.

Lenke til kommentar

HVA! :ohmy: Er ikke POC2 realistisk?

 

Hvis folk faktisk klager på mangel på realisme, hva i helvete gjør man da i en kino og ser på film?

Da får man heller sette seg på en benk og mate duene. Også kan vi som koser oss på kino se på folk som kan flytte The Golden Gate med bare tankene, fly, slåss med kjempeblekkspruter og kler seg ut som en flaggemus og ha det fryktlig moro...

 

Jeg går ikke på kino for realismens sin skyld, jeg skal UNDERHOLDES for pokker :yes:

Og til nå i år så er kanskje POC2 den filmen som har klart det best for min del på kino...

Lenke til kommentar

Jeg har da flere ganger sett folk her på forumet klage på de forskjellige sprellete bevegelsene Sparrow gjør. Deathie synes forresten at det ble "for mye" med sjøskapningene, hvis jeg forstår han rett. Jeg synes de passet perfekt, jeg. En god arvtaker som badguy etter skjelettene i 1'ern.

Jeg har generelt sett et inntrykk av at de fleste som slakter filmen (eller i det hele tatt nevner noe negativt om den), bruker det at den ikke er så "overdrevet" (fra virkeligheten, tydeligvis) som argument. Jeg synes det er absurd. Det er en grunn til at det finnes en "eventyr"-sjanger. Jeg likte den veldig godt. Jeg fikk akkurat hva jeg hadde forventet, pluss litt til. Det jeg ikke hadde forventet, var en litt dystrere og dypere historie som fortsetter i 3'ern, og skapningene. Begge disse faktorene overrasket meg meget positivt. Jeg gleder meg virkelig til den tredje, og gruer meg til 3'ern er over. Jeg synes det skulle komme en PotC-film hvert år. Vi har for lite piratfilmer. :love:

 

JacEr, synes du ikke Bloom spilte _litt_ snålt fra tid til annen? Så du f.eks. når han svømte i land på kanibal-øya og så skipet ligge der? Da han ropte på Jack, så du bevegelsen han gjorde? Hva i helvete er det den mannen tenker med? Det var flere slike absurde ting Bloom gjorde i denne filmen, men det kan godt hende at det var produsentene/regissøren som kan for det. :hmm:

 

EDIT: Deathie, jeg ser du fikk inntrykk av at jeg siktet til deg når jeg nevnte klagingen på filmen. Jeg siktet ikke til noen spesiell person, det er mange som har klandret filmen for å være overdreven. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Deathie synes forresten at det ble "for mye" med sjøskapningene, hvis jeg forstår han rett.

Det ble ikke for mye. Jeg hadde jo forventet meg noen slags skapninger, men da disse kom, ble jeg bare skuffet. Noe enda mer orginalt hadde gjort seg. Joda, orginale disse sjøansiktene, men akk, det fungerte bare ikke for meg. :shrug:

 

Edit: Nå blir jeg bare enda mer frustrert. Har jeg klagd på filmen for å være overdreven? :dontgetit:

Endret av Deathie
Lenke til kommentar

Eg synest PotC 1 og 2 har vært særs underhaldande filmar, det er i tillegg ein type film du sjeldan ser og Johnny Depp gjer ein fantastisk jobb i rollen som Jack Sparrow. Det eg meiner med at dei kunne ha laga ein seriøs film av dette er ikkje sidan filmane er dårlege, men at settingen og karakteren (Sparrow) kunne klart seg ypperlig i ein litt meir seriøs film.

Lenke til kommentar

Joda, men å ha en seriøs oppfølger til en action-adventure-comedy ville jo vært absurd. Kun Evil Dead klarer å gjøre dette uten å feile (de gjorde det dog i motsatt rekkefølge - fra horror, til horror-komedie, til komedie). :)

 

EDIT: Deathie, les min "EDIT" i posten min over. Jeg hintet ikke til ditt innlegg alene, langt ifra. Jeg hintet til de aller fleste som har klaget på filmen, da de ofte har klaget på filmen for slike ting. Ikke bare her på forumet, men også "profesjonelle" anmeldere i aviser og slikt.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Syns slutten ble mer cliffhanger for å få folk til å se nr 3, en det som var nødvendig.

6514992[/snapback]

Du må huske på at nr. 2 og nr. 3 faktisk er én og samme film, men at de er delt opp. Omtrent som det er gjort med Kill Bill, bortsett fra at der kunne man fint se eneren, og kun den.

Lenke til kommentar

No har feelings. Uansett, la oss legge denne diskusjonen til side i noen sekunder og hedre mann som fortjener det i dag. Mannen har bursdag i dag og fyller 39 år. Han er en røff, skitten, sterk skuespiller som kan sin vei rundt unger. Han største film er uten tvil Operasjon Barnevakt, og jeg snakker om ingen andre enn den o' mighty

Vin Diesel!

post-38745-1153254069_thumb.jpg post-38745-1153254114_thumb.jpg post-38745-1153254142_thumb.jpg

:love:Gratulerer så mye med dagen Diesel. Det er en hel verden der ute som elsker deg! :love:

Endret av Deathie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...