Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Foresten er det noen som har sett waking life her? Så noen anbelfalte den her et sted, men kan ikke huske hvem. Den har ligget hos en kamerat i en uke nå så jeg har ikke fått sett den enda Har lyst til å se den selv. Jonas skrev iallfall positive ord om den her.. Ja, der var den ja. Stemmer det steffyboy. Jeg skal se den uansett. Bare lurte på om det var noen flere som hadde sett den. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Såg thrilleren Saw i helga...fy flate for ein bra film. Ligger blandt dei beste thriller\skrekk-flimane for min del. På nivå med Nattsvermaren on Se7en. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er den hvertfall ikke! Saw er bare en semi-underholdene underholdningsfilm. Og that's about it. Hvis du fant den skummel og underholdene så kan jeg ikke diskutere mot det, men den er langt fra like genial som Se7en og Silence of the Lambs. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 *Saw* Ikke verdt å se? Har vurdert den. Forresten, noen som har sett Narc? Jeg hadde hørt mye bra om den, men ble ganske skuffet, til tross for at Liotta konge. Enig/uenig? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Saw er, rett og slett, nærmest en ren se7en rip-of. Filmen hadde mye potensiale, men kludret det til etter ca. 30 minutter. Foruten kan jeg nevne at den ikke er spesielt skummel, òg skuespillet er, mildt sagt, dårlig. Anmeldelse fra en imdb-bruker: *** This comment may contain spoilers *** / Du kan trygt lese det, uten at noe blir ødelagt. "(This review does not necessarily expose the plot of the movie, however it may change one's expectations of the movie and thus make for a less enjoyable experience.) Ever rented a scary movie, expecting to be on the edge of your seat in fear, and instead ended up howling in laughter at each and every stupid turn of the plot? This movie had so many opportunities to impress and actually scare the viewer. It was cut poorly and jumped around too much; making references to the past seem more like excuses as to why the plot was heading in its particular direction. The writers must not have thought about how the potentially excellent plot should have been carried out, because the poor construction of time throughout the plot is discouraging to the viewer and makes the movie increasingly tiring to watch. Almost worse than the writers having abused what could have been an excellent and classic thriller was the fact that it gradually relied on cheap tactics for a scare. The acting didn't make it scary, and the situations hardly made it scary, therefore it needed a few dark scenes with things jumping out at you to make it worthwhile. Even those were predictable. Not even the gore could've saved the plot, and it rivals the gore of the successful thriller Se7en. Speaking of Se7en, I feel like Saw tried to follow Se7en's incredibly fascinating psychological theme, but failed miserably in doing so. I was terribly disappointed in the lack of analysis and plot structure surrounding the psychology of the killer. The beginning scenes tease the viewer into thinking that this is a psychological thriller; believe me, it is far from that. Oh, did I mention poor acting? At first, Cary Elwes seems makes a convincing performance; however, this completely deteriorates at the most crucial parts of the plot. I was left in tears of laughter at this performance, which is worthy of a Razzie. The performance of Leigh Whannell is also terrible and too played-out, although not as bad as the performance by Elwes, and the big red flag with this is that Whannell is also a writer for the movie. The end of Saw could never make up for having lost the entire middle of it, and that is what makes it a huge failure. It was an opportunity wasted, and I have no clue as to why Monica Potter and Danny Glover chose to take roles in this movie. I am mad at myself for wasting money on just renting it. It was definitely not worth the $4, and in the future I will definitely avoid seeing anything having to do with Elwes, Whannell or James Wan. The big tragedy in this is not that it lacked basis to its plot, it's that the great potential storyline was thrown away and poor acting added insult to injury. I'll avoid the poor puns involving the title and just conclude with this: don't watch this movie." Så enig, så enig. Men for all del, det er bare å se den, bare du ikke forventer deg alt for mye. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Vel, jeg for en likte Saw. Ser på den som en slags mellomting mellom "The Bone Collector" og "Se7en". Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Bare mye dårligere Vin Disel skal spille hovedrollen i filmatiseringen av Hitman spillet - NEEEI Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Utseende er nesten perfekt ja, eneste problemet med Jason Statham er at han spiller veldig mye på humor. Noe som gjør at han aldri har blitt skikkelig toughguy i mine øyne. Men han hadde selvsagt vært et bedre valg enn Vin Diesel. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Utseende er nesten perfekt ja, eneste problemet med Jason Statham er at han spiller veldig mye på humor. Noe som gjør at han aldri har blitt skikkelig toughguy i mine øyne. Men han hadde selvsagt vært et bedre valg enn Vin Diesel. Poeng. Hvem hadde du valgt? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Tja... Har nesten lyst å si Van Damme Men joda, så lenge de hadde fått tak i en regissør som hadde passet på Statham så kunne det blitt skikkelig bra. Endret 16. juni 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det var flere som kommenterte at mannen som spiller stemmen til 47, David Bateson, kunne spilt i filmen. Jeg var i tvil, men de ligner faktisk, og han har helt åpenbart stemmen og talentet som skal til. http://www.davidbateson.dk/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Er uenig i det Scarface^ sier om at Statham spiller mye på humor. Han kan lett spille utelukkende depperoller. Er faktisk veldig uenig i at han spiller mye på humor. Synes ikke han passer til det. Han er ikke en morsom karakter. Synes Vin Diesel var et godt valg jeg. Han er stor, sterk og faktisk en veldig dyktig actionskuespiller. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det ser ut som Sin City slo an, for nå kommer 2ern: http://us.imdb.com/title/tt0458481/ Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Var det ikke bestemt at 2'ern skulle komme før 1'ern kom ut? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Var det ikke bestemt at 2'ern skulle komme før 1'ern kom ut? Mulig det, jeg visste ikke om det før nå. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Såg thrilleren Saw i helga...fy flate for ein bra film. Ligger blandt dei beste thriller\skrekk-flimane for min del. På nivå med Nattsvermaren on Se7en. Jeg og noen venner skulle bare se de første minuttene av denne filmen, men så ble den så fengslende at vi måtte se hele. Jeg er enig at den første delen av filmen er best, synes det taper seg litt etterhvert. MEN, jeg for min del, synes dette er en bra film. Forresten, ingen her som skal på film-linja på agder folkeshøyskole? Oddsen for det er vel heller minimal. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Batman Begins er blitt anmeldt svært mange steder. Den har et gjennomsnitt på 7.6/10, basert på 154 anmeldelser: RottenTomatoes Òg den ligger på top 250 hos IMDB; http://imdb.com/title/tt0372784/ Ikke verst, må jeg si. Håper ikke den skuffer, slik som Sin City gjorde. Endret 16. juni 2005 av Beistet Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jasså, du syns Sin City skuffa? Hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg