Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg er ny her på tv/film forumet. Jeg skulle ville ha en liten forklaring på en film;

 

Tøff film BTW.

 

Memento

2004 eller 2005

 

 

Så den nettop, og jeg lurer på; var det han selv som satte insulin-shottene på kona? Var han selveste "sammy"? Og var Tommy en real fyr? Har lenny løyet til seg selv hele tide, og drept en masse "john G"'er? Hvordan kom han frem til at det var en "john G" in the first place?

 

 

 

Filmen anbefales på det sterkeste for de som ikke har sett den, men det har dere vel? :)

 

Memento ftw. :w00t:

6481777[/snapback]

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Det som Lenny husker om Sammy skjedde ikke med Sammy, men med Lenny. Etter konen ble voldtatt og Lenny ble slått ned, ble hukommelsen hans ødelagt. De månedene etter voldtekten forsøkte konen til Lenny å se om han virkelig ikke klarte å lære å huske, og dette ender i at hun får Lenny til å gi henne overdose. Hun dør, Lenny forsøker å finne ut hvem som voldtok henne. Han tror at konen døde av voldtekten, han er ikke klar over at det var han selv som drepte henne. Via Teddy jakter han hele tiden på "morderen", og hver gang han finner morderen, så glemmer han det. Derfor fortsetter jakten.

 

John G eksisterte nok, han var voldtektsmannen. Hvorvidt Lenny noengang klarte å drepe ham, eller om Teddy bare har fått Lenny til å drepe en haug med uskyldige John G-er vil vi aldri vite. Lenny har ikke løyet for seg selv, da han ikke kan vite at John G. ikke drepte konen eller at han tidligere har drept "ham".

 

Jeg håper dette hjalp deg litt, dette er en film man kan se veldig mange ganger. Har du flere spørsmål, så må du bare spørre. :)

6482119[/snapback]

 

OK, takker. Jeg tror jeg forsto den rett da. Jeg fant ut at sammy faktisk var Lenny da man fikk se at Sammy satt på et "hjem". Et øyeblikk ser vi faktisk Lenny som sitter der! Det skjer så fort at man nesten ikke merker det, men jeg gjorde faktisk det...

 

Takk for fin-fin forklaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK, takker. Jeg tror jeg forsto den rett da. Jeg fant ut at sammy faktisk var Lenny da man fikk se at Sammy satt på et "hjem". Et øyeblikk ser vi faktisk Lenny som sitter der! Det skjer så fort at man nesten ikke merker det, men jeg gjorde faktisk det...

 

Takk for fin-fin forklaring.

6483130[/snapback]

Andre slike filmer :

 

Donnie Darko

Pulp Fiction

The Butterfly Effect

(K-pax og Oldboy)

______________

 

Fjorton suger i går, gratis kino med kommunen. For og si det sånn, var filmen på linje med date movie og Hercules in New York.

Lenke til kommentar
Ser at Pirates of the Carribean: Dead Man's Chest har fått heller lunkne anmeldelser i de norske avisene. Nettavisen gav den en 4'er og Adressa slo til med en 3'er.

6483769[/snapback]

 

Ja og det driter eg lang brun kabel i faktisk. For den filmen der har eg glede meg villmann til i lange tider. :wee:

Lenke til kommentar
Ser at Pirates of the Carribean: Dead Man's Chest har fått heller lunkne anmeldelser i de norske avisene. Nettavisen gav den en 4'er og Adressa slo til med en 3'er.

6483769[/snapback]

 

Ja Trønderavisa har også gitt den en 4'er. I tillegg har faktisk Trønderavisa's anmeldelse for første gang klart å ikke være drittdårlig og meningsløs.

 

Jeg krysser fingrene og ønsker inni meg at filmen ikke faller under de som alltid skal overgå forgjengeren, men bare blir dårligere. Håper på det beste, frykter det verste.

Lenke til kommentar
Ser at Pirates of the Carribean: Dead Man's Chest har fått heller lunkne anmeldelser i de norske avisene. Nettavisen gav den en 4'er og Adressa slo til med en 3'er.

6483769[/snapback]

 

Det samme har den fått internasjonalt. Den havner midt på treet. På Rottentomatoes er den nede i 54% (eneren fikk 79%).

 

http://www.rottentomatoes.com/m/pirates_of...ead_mans_chest/

 

Det hindrer den ikke fra å knuse alt av rekorder, men jeg tviler på at den vil oppleve at så mange vil se den flere ganger (Titanic effekten). Filmen vil nok ikke svare til de høye forventningene enkelte har. Selv forventer jeg ikke mer enn popcornunderholdning, forventer ikke noe episk. Av det jeg har lest rundt så er det få som ser på filmen som noe spektakulært.

 

POC2 og Superman Returns var de to filmene folk hadde enorme forventninger til. Superman Returns sliter med å tjene inn det enorme budsjettet, men fikk gode kritikker (75% på Rottentomatoes). POC2 får lunkne anmeldelser og innfrir heller ikke, men folk strømmer nå uansett til. Depp+Bloom og pirater gjør at kvinnene strømmer til.

 

Som med Titanic så er det hos kvinnene man kan hente de enorme summene, selv om filmen for folk flest ikke er så fantastisk bra.

 

Men jeg regner nå med jeg skal kose meg med piratene jeg, elsker slike filmer :cool:

 

Neste år blir det POC3, Spiderman III og Transformers i en og samme måned. Gleder meg som en unge allerede.

Lenke til kommentar

Anmeldelser er uansett noe tøv. 90% av alle anmeldere burde holde seg langt unna alt som heter film. ;)

 

Jeg har en liten liste på 3-4 anmeldere som jeg vet leverer varene, 3 av 4 elsket POC2, den siste synes den var ok.

 

Skal prøve å få sett den i helgen. Gleder meg som en unge. :)

Lenke til kommentar
Selv forventer jeg ikke mer enn popcornunderholdning, forventer ikke noe episk.

6484069[/snapback]

 

popcornunderholdning skal man ikke kimse av ;) Personlig har jeg intrykk av at stadig færre setter pris på god pocornunderholdning. Om man ikke elsker en film så hater man den liksom. Personlig er nok nermere 80% av det jeg ser av film god pocornunderholdning og jeg er svært fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Jau, tar ikke tabloidanmeldelser seriøst, kanskje med unntak av Aftenposten.

 

Bruker som oftest filmlisten.no, de har faktisk peil.

 

Noen andre gode tips?

6484325[/snapback]

Leste du anmeldelsen av POC2? Anmelderen virket litt irritert. :wee:

6484347[/snapback]

 

Nå så jeg den :p Første filmen var jo også ganske rotete, men hadde sin sjarm.

Lenke til kommentar
Selv forventer jeg ikke mer enn popcornunderholdning, forventer ikke noe episk.

6484069[/snapback]

 

popcornunderholdning skal man ikke kimse av ;) Personlig har jeg intrykk av at stadig færre setter pris på god pocornunderholdning. Om man ikke elsker en film så hater man den liksom. Personlig er nok nermere 80% av det jeg ser av film god pocornunderholdning og jeg er svært fornøyd med det :)

6484154[/snapback]

 

Så enig så enig :)

 

Det skal litt mye til for at jeg ikke kan kose meg med en film. Regel nummer en når man går på kino er å aldri ta med noen realismekåte fanatikere som henger seg opp i alt av smådetaljer. Jeg koser meg stort sett med film og er nok mer "koppen er halvfull" i den forstand. Derfor jeg også kommer til å kose meg med POC2, det er eventyr og selv om historien skulle være dårlig eller ting blir urealistisk så betyr det ikke så mye. Jeg forventer ikke at filmen skal være noe av det beste jeg har sett, jeg forventer bare at den skal underholde, noe jeg er sikker på at den kommer til å gjøre. Er som med Superman Returns, skurkehistorien i den suger balle (for å si det mildt), Bosworth var nesten like kjedelig som Katie Holmes var i Batman Begins og filmen er urealistisk selv for å finne sted i Supermannuniverset, men jeg koste meg nå fordet med filmen. Ser nok av folk som slakter den fordi Lex hadde en teit plan. En slik "enten eller" holdning til film skjønner jeg lite av.

Lenke til kommentar
Hva bør jeg gå for i kveld, Shichinin no samurai eller Buono, il brutto, il cattivo, Il ?

 

Tenkte jeg måtte finne ut hvorfor de anses som så bra. Må unne meg gamle klassikere i ny og ne.

6482598[/snapback]

Se begge to, men hvis du er smart, venter du til september med førstnevnte. Hos Platekompaniet får du kjøpt en flott utgave av TGTBATU til snaue hundrelappen og 5. september kommer Criterion Collections nye Seven Samurai-utgivelse (3-disc). Ta TGTBATU i kveld, vent med SS.

Endret av sep
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...