Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sitter å vurderer The Constant Gardener til 99 kroner på platekompaniet. Er det en film jeg bør se?

6479500[/snapback]

Er mange bedre filmer å bruke 99,- på. The Constant Gardener syns jeg virket som om det var tatt for mye hensyn til boka den er basert på, enn å lage en underholdene film. Absolutt en spennende historie, men tror boka vil kunne gi en langt sterkere opplevelse enn en god film med en del dødpunkter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har aldri helt forstått oppstyret rundt True Romance. QT burde selv stått for regien, men da hadde vi nok ikke fått Reservoir Dogs med det første. Alt i alt var vel nettopp dét like greit; Tarantino fikk pengene sine, og RD ble hans debut.

6481402[/snapback]

 

Reservoir Dogs hadde vi nok fått uansett. Hovedsaklig var det penger fra Harvey Keitel som ble brukt på filmen. True Romance er helt på linje, kvalitetsmessig, med filmene Tarantino selv har regien for.

Lenke til kommentar
Har aldri helt forstått oppstyret rundt True Romance. QT burde selv stått for regien, men da hadde vi nok ikke fått Reservoir Dogs med det første. Alt i alt var vel nettopp dét like greit; Tarantino fikk pengene sine, og RD ble hans debut.

6481402[/snapback]

 

Reservoir Dogs hadde vi nok fått uansett. Hovedsaklig var det penger fra Harvey Keitel som ble brukt på filmen. True Romance er helt på linje, kvalitetsmessig, med filmene Tarantino selv har regien for.

6481449[/snapback]

Så sant, så sant - selv om jeg tror salget av TR-manuset også hjalp til litt. Det siste du sier, er jeg per dags dato ikke enig i. Tross alt er det mer enn ett år siden jeg så filmen sist og da, fra det jeg husker, var jeg slettes meg ikke helt fornøyd, nei. Men jeg skal ikke si meg helt skråsikker på at jeg er av samme oppfatning i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hmm, var det ikke slik han fikk penger til den fordi Keitel likte den og ikke direkte av Keitel? Mulig jeg tar helt feil her, men mener det var slik.

Altså at produceren trodde på projektet fordi Keitel likte mauskriptet.

6481483[/snapback]

 

Det var ikke Keitels penger, men han fikk rollen som co-producer, og en av rollene til en produsent er å skaffe penger. I utgangspunktet var eneste produsent Lawrence Bender, kompisen til Tarantino som ikke hadde spesielt mye ressurser. Hadde det likevel ikke vært for Bender, så hadde Keitel aldri hørt om prosjektet. Alle har vel hørt historien om konen til skuespillerlæreren til Bender som fraktet manuskriptet til Keitel.

Lenke til kommentar

Hallo! Jeg er ny her på tv/film forumet. Jeg skulle ville ha en liten forklaring på en film;

 

Tøff film BTW.

 

Memento

2004 eller 2005

 

 

Så den nettop, og jeg lurer på; var det han selv som satte insulin-shottene på kona? Var han selveste "sammy"? Og var Tommy en real fyr? Har lenny løyet til seg selv hele tide, og drept en masse "john G"'er? Hvordan kom han frem til at det var en "john G" in the first place?

 

 

 

Filmen anbefales på det sterkeste for de som ikke har sett den, men det har dere vel? :)

 

Memento ftw. :w00t:

Lenke til kommentar
Hallo! Jeg er ny her på tv/film forumet. Jeg skulle ville ha en liten forklaring på en film;

 

Tøff film BTW.

 

Memento

2004 eller 2005

 

 

Så den nettop, og jeg lurer på; var det han selv som satte insulin-shottene på kona? Var han selveste "sammy"? Og var Tommy en real fyr? Har lenny løyet til seg selv hele tide, og drept en masse "john G"'er? Hvordan kom han frem til at det var en "john G" in the first place?

 

 

 

Filmen anbefales på det sterkeste for de som ikke har sett den, men det har dere vel? :)

 

Memento ftw. :w00t:

6481777[/snapback]

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Det som Lenny husker om Sammy skjedde ikke med Sammy, men med Lenny. Etter konen ble voldtatt og Lenny ble slått ned, ble hukommelsen hans ødelagt. De månedene etter voldtekten forsøkte konen til Lenny å se om han virkelig ikke klarte å lære å huske, og dette ender i at hun får Lenny til å gi henne overdose. Hun dør, Lenny forsøker å finne ut hvem som voldtok henne. Han tror at konen døde av voldtekten, han er ikke klar over at det var han selv som drepte henne. Via Teddy jakter han hele tiden på "morderen", og hver gang han finner morderen, så glemmer han det. Derfor fortsetter jakten.

 

John G eksisterte nok, han var voldtektsmannen. Hvorvidt Lenny noengang klarte å drepe ham, eller om Teddy bare har fått Lenny til å drepe en haug med uskyldige John G-er vil vi aldri vite. Lenny har ikke løyet for seg selv, da han ikke kan vite at John G. ikke drepte konen eller at han tidligere har drept "ham".

 

Jeg håper dette hjalp deg litt, dette er en film man kan se veldig mange ganger. Har du flere spørsmål, så må du bare spørre. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg får tak i denne på DVD? Husker ikke hvorfor jeg har lyst å se den, men det var en god grunn.

6481890[/snapback]

Når du klikker på imdb-linken din kommer det opp forhandlere i høyre hjørne (oppe). Klikk på en av dem for å finne ut at filmen ikke kommer på DVD før 22.august.(R1). Når den kommer her tillands er vel bare å vente og se.

Lenke til kommentar

Jeg er positivt overasket over prisene på Blu-Ray/HD-DVD. Ser at selv de aller nyeste filmene holder seg under $30. Ta f.eks Silent Hill, der ligger WS-DVD'en på $20-21 mens Blu-Ray-utgaven ligger på $28.

 

Nå er det bare å vente på at spillerne blir "allemannseie". :)

Lenke til kommentar

Hehe, kom over denne her som viser hvordan POC2 gruser Superman Returns på kinoen:

 

:D

 

Blir spennende neste år når Spiderman 3, POC3 og Transformers kommer i en og samme måned, rett etter Fantastiske fire 2. Her snakker man box office kamp.

 

Hva bør jeg gå for i kveld, Shichinin no samurai eller Buono, il brutto, il cattivo, Il ?

 

Tenkte jeg måtte finne ut hvorfor de anses som så bra. Må unne meg gamle klassikere i ny og ne.

Lenke til kommentar
Hva bør jeg gå for i kveld, Shichinin no samurai eller Buono, il brutto, il cattivo, Il ?

 

Tenkte jeg måtte finne ut hvorfor de anses som så bra. Må unne meg gamle klassikere i ny og ne.

6482598[/snapback]

Den siste. En av mine top5-filmer.

Lenke til kommentar
Da har jeg sett Hooligans. Eller "Green Street Hooligans" Synes filmen var ekstremt bra. :)

6480471[/snapback]

 

Er så enig, er så enig! Filmen er fantastisk bra underholdning, og jeg synes skuespiller prestasjonene er svært, svært gode! :)

6482687[/snapback]

 

Kunne ikkje sagt meg meir enig. Den filmen var rett og slett herlig å se på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...