Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg endelig sett episoden, som varer 1 time og 25 min. Nesten som en film egentlig, en C.S.I film regissert og story av Tarantino. Og den var utrolig bra! 9/10 som film. 10/10 som episode. Gled dere :w00t:

:ohmy:

*glede meg noe intenst*

 

edit: Jeg har nå sett episoden, og den var fantastisk. Virkelig den perfekte blandingen: alt det man ønsker i en Tarentino-film og alt man ønsker av en god CSI-episode. QT tjente på at dette er mennesker som fansen allerede kjenner og bryr seg om, og derfor trengs ingen karakterbygging (f eks faren til Cathrine), og fikk derfor konsentrert seg om historien. Herlig QT-klipping, avslappet dialog og et mørkt preg gjør at den skiller seg ut fra andre episoder, og er nesten litt CSI:NY i atmosfæren.

Den får trekk for resirkulering av idéer og noe tilsynelatende upassende dialog, men musikkvalget og skuespillet til Eads gjør at denne episoden får en sterk, sterk 9er. Jeg foretrekker fortsatt Blood Drops, og The Finger (selv om dette nesten kan virke (som tidligere nevnt) som en film).

Vellykket, Tarentino.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Dog Day Afternoon er veldig bra, den orginale Italian Job er DRITTKUL! (elendig remake)

 

Andre heist filmer:

-The Killing

-The Asphalt Jungle

-Once a Thief

-City on Fire (her får du se ranet fra Reservoir Dogs (Tarantino låner jo fra alt))

-Django

-The Getaway

-The First Great Train Robbery

-Sneakers

-The Score

-Ocean's Eleven

-Ocean's Twelve

-A Fish Called Wanda

-The Thomas Crown Affair

-Femme Fatale

-The Squeze

-High Risk

-The Great St. Louis Bank Robbery

-Rififi

-Kelly's Heroes

 

Noen er på grensen, men alle har hvertfall noe med 'heist' å gjøre.

Lenke til kommentar

Mine favoritter er Once a Thief, Point Break (er litt alene på denne), Kelly's Heroes, The Italian Job (orginal), Ocean's Eleven, Django, Sneakers, A Fish Called Wanda, The Killing, Dog Day Afternoon, The First Great Train Robbery. I den rekkefølgen, men jeg anbefaler alle.

 

Kelly's Heroes, The Italian Job og Dog Day Afternoon er de jeg tror du hadde likt best (Og The Killing hvis du liker Kubrick).

 

City on Fire har jeg desverre ikke sett, men jeg har den. Så jeg kan heller skrive en mini-anmeldelse når jeg har sett den (snart).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har fått meg to nye favorittfilmer; Papillon og The Great Escape - begge med en av verdens desidert kuleste skuespillere, Steve McQueen.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Har fått meg to nye favorittfilmer; Papillon og The Great Escape - begge med en av verdens desidert kuleste skuespillere, Steve McQueen.

Gode gamle Bullitt? Sjekk ut The Magnificent Seven.

---

Så Trainspotting for første gang ikveld. Storkoste meg med den, men i sjangeren likte jeg Requiem bedre. Artige Beatles-referanser (sjekket IMDb, og så at jeg ikke merket alle, jeg får vel se den igjen).

Lenke til kommentar
Har fått meg to nye favorittfilmer; Papillon og The Great Escape - begge med en av verdens desidert kuleste skuespillere, Steve McQueen.

Gode gamle Bullitt? Sjekk ut The Magnificent Seven.

---

Så Trainspotting for første gang ikveld. Storkoste meg med den, men i sjangeren likte jeg Requiem bedre. Artige Beatles-referanser (sjekket IMDb, og så at jeg ikke merket alle, jeg får vel se den igjen).

Syns nå egentlig Trainspotting er langt bedre enn Requiem of a dream. Kan ha no med at handlinga er lagt til England og føles litt mer realistisk.

Lenke til kommentar
Gode gamle Bullitt? Sjekk ut The Magnificent Seven.

The Magnificent Seven, i likhet med mange andre westernfilmer, er basert på japanske samuraifilmer. Jeg anbefaler både westernfilmene, og de japanske, sjekk IMDB for hva de japanske filmene heter. Ofte er disse lange, en må bare forberede seg på at de er ikke er helt som hollywoodfilmer.

 

Det tok tid før filmkritikerne oppdaget at også Star Wars hadde japanske aner...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...