Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Dette er jo veldig ontopic :roll:

 

Fikk låne Goodfellas av en venn, gleder meg til og se den.

 

*Springe til dvd spilleren*

6456129[/snapback]

Najs. Det er en av de absolutt beste mafiafilmene jeg har sett. Det sier ikke så rent lite da det finnes hauger av gode mafiafilmer som Godfather 1 og 2, Once Upon a Time in America også videre. Liker spesielt starten, får så god feeling av den. Får litt lyst til å bli gangster når man ser hvordan han koser seg :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen nye filmer jeg ikke har fått sett enda. Hvilken av disse syns dere jeg skal se?

 

Braindead

Bad Taste

Natural Born Killers

Requiem For A Dream.

6457068[/snapback]

Alle er kjempegode filmer, kommer litt an på hvilket humør du er i, men "Requiem for a dream" er klart den sterkeste. "Bad taste" og "Braindead" er komiske klassikere, så ikke vent for lenge med å se dem heller :)

Lenke til kommentar
Jeg vet, utrolig irriterende å måtte snu discen. Dessuten er det jo umulig å IKKE få merker på den! :p

 

Men SE er verd pengene ja, definitivt. I tillegg til masse bra ekstramateriale på disc 2, har man også flere fenomenale kommentator-spor til selve filmen.

 

Jeg ELSKER denne filmen. Hver gang jeg ser den, blir jeg mer og mer overbevist over at denne sannsyneligvis er den beste gangsteren noen sinne laget.

 

 

6456786[/snapback]

 

Skal bli moro å se den igjen, er faktisk mange år siden jeg så den sist, så det skal bli moro...

Lenke til kommentar
Syns det er synd at filmen får så hinsides mye oppmerksomhet, man er liksom programforpliktet til å bli skuffet. Eneren var en svært positiv overraskelse, håper bare ikke toeren lider av å bli for mye av det samme.

6456751[/snapback]

1'ern var grei skuring. Bedre enn forventet, uten at det sier så alt for mye i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Syns det er synd at filmen får så hinsides mye oppmerksomhet, man er liksom programforpliktet til å bli skuffet. Eneren var en svært positiv overraskelse, håper bare ikke toeren lider av å bli for mye av det samme.

6456751[/snapback]

1'ern var grei skuring. Bedre enn forventet, uten at det sier så alt for mye i mitt tilfelle.

6458784[/snapback]

Jeg synes eneren var helt fantastisk. De jeg har snakket med sier at toeren holder minst like høyt nivå. Man gleder seg. :)

Lenke til kommentar
Syns det er synd at filmen får så hinsides mye oppmerksomhet, man er liksom programforpliktet til å bli skuffet. Eneren var en svært positiv overraskelse, håper bare ikke toeren lider av å bli for mye av det samme.

6456751[/snapback]

1'ern var grei skuring. Bedre enn forventet, uten at det sier så alt for mye i mitt tilfelle.

6458784[/snapback]

Jeg synes eneren var helt fantastisk. De jeg har snakket med sier at toeren holder minst like høyt nivå. Man gleder seg. :)

6459213[/snapback]

 

QFT!

Lenke til kommentar

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest slo rekorden på inntjente millionar i løpet av førstedagen i USA. Gamle rekorden hadde Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith med 311 millionar, men vart slått av Dead Man's Chest som nådde 350 millionar.

 

Skal absolutt sjå denne filmen, men det blir heime i stova med PJ og surround.

Lenke til kommentar

POC2 blir nåk ikke den største kinoopllevelsen. Jeg er heller skeptisk til om det blir noen fantastiske opplevelser. Superman Returns var en god opplevelse, det samme blir nok POC2(selv om omtalene av filmen ikke er allverden).

 

I natt så jeg Independence Day på en bærbar pc. Bare tanken på hvilken kinoopplevelse den ga meg for ti år siden gjorde meg litt trist. Jeg ser ikke helt hvilken film som i fremtiden kan gi den samme effekten.

 

I år holder jeg en knapp på Snakes on a plane som den beste kinoopplevelsen. Har et håp om at den vil bli en ren kultfilm :mrgreen:

 

Så tror jeg Transformers kan bli noe neste år, om ikke Bay roter det til.

Lenke til kommentar
jeg mener X3 er/blir den beste opplevelsen på kino i år

6461192[/snapback]

 

Den var i hvert fall den største overaskelsen. Men å se Magneto flytte en bro blir litt vel pinglete når man ser hva Supermann presterer i Superman Returns ;)

 

Filmen hadde ikke den sterke historien den burde ha (SR altså), men enkelte av scenene i den filmen tok pusten fra meg. Men skulle bare mangle når budsjettet var på over 200 millioner dollar...

Lenke til kommentar

Og det ble til at Spider-Man rekorden ble knust ja. Dens $114 millioner rekord fra 2002 er nå smadret av POC2 som er oppe i $132 millioner.

 

Det er et helt enormt tall. Listen over beste åpninger er som følger:

 

1 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest BV $132,028,000

2 Spider-Man Sony $114,844,116

3 Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith Fox $108,435,841

4 Shrek 2 DW $108,037,878

5 X-Men: The Last Stand Fox $102,750,665

6 Harry Potter and the Goblet of Fire WB $102,685,961

7 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban WB $93,687,367

8 The Matrix Reloaded WB $91,774,413

9 Harry Potter and the Sorcerer's Stone WB $90,294,621

10 Harry Potter and the Chamber of Secrets WB $88,357,488

15 The Da Vinci Code Sony $77,073,388

24 Ice Age: The Meltdown Fox $68,033,544

46 Superman Returns WB $52,535,096 (merk, denne åpnet onsdagen og ikke fredagen)

71 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl BV $46,630,690

 

POC slår knockout på alt.

 

Neste år kommer POC3, Spider-Man 3 og Transformers i en og samme måned. Det kan bli litt av en kamp....

Lenke til kommentar
Den kinofilmen jeg gleder meg mest til å se er Ridley Scotts nye versjon av Blade Runner. Om den ikke settes opp her til lands tar jeg meg en ferietur til det nærmeste landet/kinoen som viser den. :)

6461280[/snapback]

du mener de nye DC? ikke en helt nye Remake?

6461337[/snapback]

Ny versjon av DC ja. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...