Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bare å klappe meg selv på ryggen, jeg har etter åtte år med DVD kjøp klart å bestille en fransk film uten teksting :wallbash: , og fransken min er noe begrenset for å si det pent. Et lite utdrag av det franske språket som jeg kan: Oui, Le Tour de france, peleton og vel det er vel egentlig det.

 

Og det er ingen vits i å sende den tilbake siden frakten koster mer en filmen og jeg må dekke frakten selv. Og jeg som gledet meg til å se Doberman igjen :cry:

 

Edit: Fjernet noen smilies...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Noen som har sett Immortel (ad vitam)? Filmen har sine øyeblikk og har en fascinerende historie, men den beste grunnen til å se den er Charlotte Rampling  :love:

6444206[/snapback]

 

Den skriker iallefall Stargate-inspirert i lange baner.

6447556[/snapback]

Umm. Nei!

Immortel er Enki Bilals filmatisering av hans egen tegneserie fra 1980, og det er nok snarere Stargate som har lånt design og ideer fra Bilals verden enn omvendt.

Bilals serier har vært enormt innflytelsesrike, som egne blader/bøker, og som serier i høyt respekterte antologimagasiner som franske Metal Hurlant og amerikanske Heavy Metal.

Se trivia-delen nederst på Bilals imdb-biografi.

Lenke til kommentar
Noen som har sett Immortel (ad vitam)? Filmen har sine øyeblikk og har en fascinerende historie, men den beste grunnen til å se den er Charlotte Rampling  :love:

6444206[/snapback]

 

Den skriker iallefall Stargate-inspirert i lange baner.

6447556[/snapback]

Umm. Nei!

Immortel er Enki Bilals filmatisering av hans egen tegneserie fra 1980, og det er nok snarere Stargate som har lånt design og ideer fra Bilals verden enn omvendt.

Bilals serier har vært enormt innflytelsesrike, som egne blader/bøker, og som serier i høyt respekterte antologimagasiner som franske Metal Hurlant og amerikanske Heavy Metal.

Se trivia-delen nederst på Bilals imdb-biografi.

6447794[/snapback]

 

Så på lista over steder Staragte har hentet inspirasjon fra, kan vi nå i tillegg til 2001 A Space Odyssey legge til dette.

Lenke til kommentar
Noen som har sett Immortel (ad vitam)? Filmen har sine øyeblikk og har en fascinerende historie, men den beste grunnen til å se den er Charlotte Rampling  :love:

6444206[/snapback]

 

Den skriker iallefall Stargate-inspirert i lange baner.

6447556[/snapback]

Umm. Nei!

Immortel er Enki Bilals filmatisering av hans egen tegneserie fra 1980, og det er nok snarere Stargate som har lånt design og ideer fra Bilals verden enn omvendt.

Bilals serier har vært enormt innflytelsesrike, som egne blader/bøker, og som serier i høyt respekterte antologimagasiner som franske Metal Hurlant og amerikanske Heavy Metal.

Se trivia-delen nederst på Bilals imdb-biografi.

6447794[/snapback]

 

 

Har du sett filmen da? Er den verd å få med seg?

Lenke til kommentar
Har du sett filmen da? Er den verd å få med seg?

6447975[/snapback]

Nei, har ikke sett den, trailerne og making-of'en jeg så en stund før den kom ut gjorde ikke at den fikk høy prioritet.

Men jeg har hatt Bilals serier siden de kom ut, så jeg kjenner stil, innhold og univers.

Lenke til kommentar
Van Damme ryktes å spille skurken i Rush Hour 3. Filmen vil være verdt innganspengene alene for å se en kamp mellom Van Damme og Jackie Chan :wee:

6441623[/snapback]

 

Yes. Clash of the B-movie-titans.

 

Angående Good Will Hunting; alle som har sett den bør forstå at Ben Affleck er undervurdert.

6443034[/snapback]

Har sett Good Will Hunting. Det er en fremragende film, med gode skuespillerprestasjoner av Robin Williams og Matt Damon. Er ikke helt enig med deg ang. Ben Afleck, synes han trekker filmen litt ned egentlig. Klarer ikke leve meg inn i filmen mens han er på skjermen, synes det blir litt kunstig.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Da er det bare å klappe meg selv på ryggen, jeg har etter åtte år med DVD kjøp klart å bestille en fransk film uten teksting  :wallbash: , og fransken min er noe begrenset for å si det pent. Et lite utdrag av det franske språket som jeg kan: Oui, Le Tour de france, peleton og vel det er vel egentlig det.

 

Og det er ingen vits i å sende den tilbake siden frakten koster mer en filmen og jeg må dekke frakten selv. Og jeg som gledet meg til å se Doberman igjen :cry:

 

Edit: Fjernet noen smilies...

6447343[/snapback]

 

 

Kan jeg få den? :innoent:

 

 

 

</ironi>

 

Noen gode forslag til filmkvelden i morra?

 

EDIT- Gjerne i sjanger Action/thriller eller komedie. En av hver!

Endret av Edge
Lenke til kommentar
amerikanske Heavy Metal.

6447794[/snapback]

Heavy Metal er jo skikkelig, skikkelig gromt. Det nærmeste noen ikke-asiatere har kommet å lage skikkelig animè. :p

6448569[/snapback]

 

Sex, Metal og grusom vold. Kan man spørre om mer? :wee:

 

Alfen92: Finn ut hva kinoen du skal på heter, så ser du om den har en hjemmeside. Der skal det sikkert stå. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Du bør se Ki-duks Samaria/The Samaritan Girl og Seom/The Isle. De beveger seg langt unna filmene du har sett fra før, men er begge gode i mine øyne. I sær The Isle er grusomt god.

6452658[/snapback]

Will do :). Så Hwal nå nettopp. En liten skuffelse sammenlignet med både spring og bin-jip. Men det var alikevel en god film.

Lenke til kommentar
Ser at A Scanner Darkly begynner å få et par stemmer på IMDB. I skrivende stund er scoren respektable 7.7/10 (348 votes). Jeg gleder meg virkelig til å få sett den.  :w00t:

6451328[/snapback]

Nå hadde den jo faktisk ikke hatt premiere i USA da du skrev dette; Den ble sluppet "smalt" (svært begrenset antall kinoer) i går ettermiddag/kveld amerikansk tid, med full utrulling først i slutten av måneden (tidligere kun vært vist i Cannes i mai), så jeg ville vel tatt de fleste av stemmene med en STOR klype salt (ikke noe uvanlig at filmer får imdb-stemmer av fanboys før de har vært vist offentlig, og jeg vil tro at flertallet av de som har stemt her baserer seg på trailerne, og at de vil at den skal være bra, og kommer til å mene at den er det uansett hvilke kvaliteter filmen har. I tillegg kan selvfølgelig noen ha vært på bransje/test-visninger).

Ikke dermed sagt at filmen ikke er bra, bare at jeg tror ikke mange av de som har stemt har sett den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...