Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Tombstone ikke er mye mer enn popcorn-underholdning, jeg. Kjempeflott film å se på. Masse action. Likevel vet jeg om minst en håndfull westerns som er mye bedre. Mye mer korrekt, og likevel mye mer fengende og interessant.

 

EDIT: Kan hende Val Kilmer spilte bra, men han ligner ikke mye på Holliday (tenker ikke på utseende). Dennis Quaid i "Wyatt Earp" er Doc Holliday.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

EDIT: Faens dobbelpost tullballshit i helvete. :hrm:

 

EDIT2: jeg kan jo utnytte denne dumme dobbelposten litt, så den ikke blir til så mye bry.

 

Her har vi noen veldig bra westerns (som i mine øyne er mye bedre enn Wyatt Earp):

 

-Spaghetti-western trilogien (1, 2, 3)

-Open Range

-Wyatt Earp

-The Magnificent Seven (selv om at denne hører mer til Wayne-generasjonen)

-High Plains Drifter

-Maverick (den beste komedien satt i western-tiden)

-Young Guns (latteren til Estevez er alene nok til å gjøre det fortjent å se filmen)

-The Outlaw Josey Wales

-Joe Kidd

-Unforgiven

-The Wild Bunch

 

.... Ja, det var vel de fleste av dem. Elsker westerns, og jeg elsker alle disse. Deilige filmer. :love:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

ErikFN: Hvilken er best av hvilke? Wyatt Earp eller Tombstone?

 

Vel, det kommer jo litt an på. Tombstone er en veldig bra actionfilm, hvor man har action fra start til slutt. Wyatt Earp er en mer korrekt film, som handler om hele livet hans. Det er likevel massevis av action (nesten like mye egentlig). Personlig synes jeg Wyatt Earp er en mye bedre film. Alt er bare mye bedre. Den viser vesten mer som den var. Tombstone er mer popcorn-underholdning (dog selvsagt utrolig god popcorn-underholdning). Portrettene av karakterene er mye bedre i Wyatt Earp også.

Med andre ord, vil du ha action, skaff Tombstone. Vil du ha mer info om hvordan den turbulente livshistorien til Wyatt Earp var, skaff Wyatt Earp.

 

hadde jeg vært deg, ville jeg vel skaffet begge. Begge er veldig underholdende, og selv om at Wyatt Earp er en mye mer "seriøs" film, er Tombstone gjerne en film man kan se om og om igjen uten å bli spesielt lei. Tombstone finner du for 50kr overalt. Wyatt Earp er vel noe dyrere, men du skal få tak i den for en hundrings. :)

 

EDIT: Skilpadde, da kan du vel trygt se 2'ern. Saw 2 er langt fra like god som 1'ern (synes nå jeg), men den er fortsatt veldig underholdende. Litt vel mye Hollywood-skriking, men kommer man over det, er filmen absolutt verd å få med seg. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Wyatt Earp

Er nok den han mener. Anbefaler den, en god film. Men den er mer drama enn det Tombstone er.

 

 

Hva het den berømte western som hadde cover hvor en cowboy sitter på en hest som lener seg til en vegg og krysser bena? Har fått helt jernteppe på det (Sorry for at jeg ikke tar det i den dedikerte tråden, men siden vi først snakker om Western her så tar jeg det først som sist i dette innlegget).

 

Den filmen er ikke det beste som er, men er beryktet for alt arbeidet som tok til for å få hesten til å utføre stuntet.

 

Gud som jeg elsker western :love:

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat sett Good Will Hunting, og jeg må si, den var gripende. Var endel flotte scener, enten det var triste scener, scener man lo av eller bare de som var gripende, for eksempel scenen som tar plass i parken der Sean og Will sitter på benken, og Sean har funnet ut av Will.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Van Damme ryktes å spille skurken i Rush Hour 3. Filmen vil være verdt innganspengene alene for å se en kamp mellom Van Damme og Jackie Chan :wee:

6441623[/snapback]

 

Yes. Clash of the B-movie-titans.

 

Angående Good Will Hunting; alle som har sett den bør forstå at Ben Affleck er undervurdert.

Lenke til kommentar
Van Damme ryktes å spille skurken i Rush Hour 3. Filmen vil være verdt innganspengene alene for å se en kamp mellom Van Damme og Jackie Chan :wee:

6441623[/snapback]

 

Yes. Clash of the B-movie-titans.

 

Angående Good Will Hunting; alle som har sett den bør forstå at Ben Affleck er undervurdert.

6443034[/snapback]

Ben Affleck? Er han med i den filmen? Jeg er rimelig sikker på at den filmen heter Good Will Hunting: The Matt Damon Experience.

Lenke til kommentar
Ben Affleck? Er han med i den filmen?

6443458[/snapback]

 

Chuckie. :p

6444143[/snapback]

Ah, du mener han som byttet mellom California-dialekt og Boston-dialekt omtrent annenhver replikk? Trodde det var en tilfeldig statist. Overraskende at han ikke klarer sin egen dialekt...

 

Jaja, det var nå bedre enn Richard Gere i The Jackal.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...