Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jasså. Vel, om du liker gangster-filmer, så MÅ du få med deg denne. Slik som Gudfaren, er denne filmen et portrett av en gangsterfamilie. Forskjellen er at det foregår på 50-70-tallet, og at GoodFellas stort sett er basert på virkelige hendelser, mens Gudfaren er fiksjon (dog meget realistisk fiksjon). Dessuten er denne filmen mye mer spennende, og mye mer morsom enn Gudfaren. Pesci gjør en utrolig bra rolle i denne filmen (fyren fikk Oscar).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Har nå avslutta helga med å se Team America: World Police for 15. gang.

Jeg bare elsker scenen i Kairo. Spoler tilbake og ser den om igjen flere ganger.

Hvertfall Gary sitter i bilen med terroristene og prøver å ta nødsignalet og roper "save me, save me", de tror han sier "kiss me, kiss me" og Joe sier "Smartass motherfucker!". Det er beste kommentaren på hele filmen :D

 

EDIT: Legger ved et bilde når han sier det ;)

 

photo_17.jpg

Endret av ZlaleX
Lenke til kommentar

Talen på slutten av filmen er jo helt rå;

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

We're dicks! We're reckless, arrogant, stupid dicks. And the Film Actors Guild are pussies. And Kim Jong Il is an asshole. Pussies don't like dicks, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes: assholes that just want to shit on everything. Pussies may think they can deal with assholes their way. But the only thing that can fuck an asshole is a dick, with some balls. The problem with dicks is: they fuck too much or fuck when it isn't appropriate - and it takes a pussy to show them that. But sometimes, pussies can be so full of shit that they become assholes themselves... because pussies are an inch and half away from ass holes. I don't know much about this crazy, crazy world, but I do know this: If you don't let us fuck this asshole, we're going to have our dicks and pussies all covered in shit!

 

:D

 

Sexscenen i filmen er også temmelig bra gjennomført :wee:

Lenke til kommentar
Å herre jemini!

 

Måtte se Superman traileren igjen og frysningfaktoren er STOR

 

Dette blir ein elskbar opplevelse :thumbup:

6427197[/snapback]

Traileren eller trailernene? Finnes jo bøttevis av de der ute, i tillegg til en god del klipp fra filmen.

 

Jeg er og forblir skeptisk når det er manusforfatterne bak X-Men 2 og Bryan Singer som står bak. De beste superheltfilmene er og forblir de som tar for seg heltens opprinnelse. Således tviler jeg på at den vil toppe Superman fra 78' og vil slite med å slå Batman Begins, Batman (1989) og ikke minst Spiderman.

 

Men for all del, filmen får god kritikk og har et godt snitt på IMDB (7,7 i skrivende stund), så det blir nok bra. Har ikke gledet meg så mye til en film på lang tid.

Lenke til kommentar

Nei eg såg ein trailer via filmweb.no

 

Det er sjelden eg gidder å se noe meir enn 1 trailer(les første offisielle) til filmer,da det er mye av det samme. Så fører det som regel bare til FOR store forhåpniger ;) Selvfølgelig med unntak av de virkelig storfilmene eg ser fram til :whistle:

Lenke til kommentar
Så nettopp Forest Gump. Bedre film skal du lete lenge etter.  ;)

6428765[/snapback]

Ja, den er ganske god og gjennomtenkt. Har bare sett den en gang da. Vet ikke om jeg så hele en gang jeg :hmm: .

6428786[/snapback]

 

Tragisk god film. Elsker den mildt sagt. Det er riktignok en feel-good film, men hva er galt med det når det er så fenomenalt bra gjennomført som denne? Elsker denne filmen. Utrolig bra laget, og man føler virkelig med karakterene (nydelig skuespill av Hanks, uten han ville filmen lett kunne bli en fiasko, da han bærer hele atmosfæren på sine skuldre). :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...