Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes selv 2'ern var bra. Jeg har dog begynt å tenke litt etter folk begynte å klage på at det var litt vel mye hyling. 1'ern hadde en bedre atmsfære, synes jeg. Man føltes mye mer alene og fanget enn hva man gjør i 2'ern. Jeg både gleder meg og gruer meg til 3'ern. Den kommer til å melke selve idèen utrolig, men den kan fortsatt bli bra. Bare den ikke blir enda mer cheesy enn 2'ern.

 

1'ern er uansett best, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Saw II var bra den, men hadde langt i fra sammen sjarmen, om jeg kan kalle det det, som den første. Likte også regien, looken og feelingen på den første en hel del bedre. Saw II var grei, men hvis konseptet fortsetter i samme retning, kommer den tredje til å stinke steril Hollywood-produksjon.

Lenke til kommentar
Synes selv 2'ern var bra. Jeg har dog begynt å tenke litt etter folk begynte å klage på at det var litt vel mye hyling. 1'ern hadde en bedre atmsfære, synes jeg. Man føltes mye mer alene og fanget enn hva man gjør i 2'ern. Jeg både gleder meg og gruer meg til 3'ern. Den kommer til å melke selve idèen utrolig, men den kan fortsatt bli bra. Bare den ikke blir enda mer cheesy enn 2'ern.

 

1'ern er uansett best, synes jeg. :)

6404608[/snapback]

Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan de skal klare å ha en like stor overraskelsesslutt som i de to andre nå. Hva kan de overhode overraske med.

En mulighet i spoiler:

 

I don't really have cancer. It was all a big lie. All i had was the flu

 

Lenke til kommentar

Tja, kan jo hende. Fyren har jo gjort mye ondt tidligere. Likevel synes jeg dette blir teit. Igjen, det blir også litt teit i mine øyne om den-du-vet (etterkommeren) skulle fortsette. Synes liksom ikke det passer.

 

Ærlig talt skjønner jeg ikke helt hvordan de skal gjøre det uten å gjøre det hele teit. Synes egentlig 2'ern hadde vært en kjempefin avslutning for denne serien.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Handlingen ifølge IMDb:

 

Jigsaw has disappeared. With his new apprentice Amanda (Shawnee Smith), the puppet-master behind the cruel, intricate games that have terrified a community and baffled police has once again eluded capture and vanished. While city detectives scramble to locate him, Doctor Lynn Denlon (Bahar Soomekh) is unaware that she is about to become the latest pawn on his vicious chessboard. One night, after finishing a shift at her hospital, Lynn is kidnapped and taken to an abandoned warehouse where she meets Jigsaw (Tobin Bell), bedridden and on the verge of death. She is told that she must keep the madman alive for as long as it takes Jeff (Angus Macfayden), another of his victims, to complete a game of his own. Racing against the ticking clock of Jigsaw's own heartbeat, Lynn and Jeff struggle to make it through each of their vicious tests, unaware that he has a much bigger plan for both of them...

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Handlingen virket jo grei den. For meg er Saw et studie i gritty, semi-independent filmskaping, mens oppfølgeren er mer mainstream. Så lenge den tredje følger stilen til den første, kan historien være cheesy som faen. Ta Reservoir Dogs-storyen for eksempel. En bande bestående av medlemmer ukjente for hverandre raner en bank, politiet har en insider og helvete bryter løs. Cheeeesy.

Lenke til kommentar

Du sier ikke det. Nå husker jeg det faktisk. :)

 

Anyways, jeg har endelig fått skaffet meg plakaten til min Yndlingsfilm, men har ikke fått hengt den opp enda. Grunnen er at jeg ikke har fått skaffet noen ramme enda. Hvor er det ideelle stedet å kjøpe billige, simple (helst svarte) rammer som passer ypperlig til plakater? (om det er noen nevnverdige butikker å finne i Trondheim, hadde det vært fint - jeg bor ikke så langt unna).

Plakaten er 69cm i bredden og 99cm i lengden/høyden/whatever.

 

PS: Jeg vil ikke ha hangers. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...