Sovietpig Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 ble bare litt overrasket når jeg så på imdb forumet at det var mange som synes den var vinklet litt rasistisk, jeg syns det var en fin film Lenke til kommentar
Njål Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 så dere på lost in translation som en rasistisk film? 6380659[/snapback] Nei, så på den som en film hvor to personer har store problemer med hvordan de skal forholde seg til en kultur helt forskjellig fra sin egen, uten å ta standpunkt til hvilken kultur som er "best". Jeg kan ikke huske noen situasjoner i filmen jeg oppfattet som om noen ble framstilt som stereotype Japanere, bortsett fra at det TV-programmet tydeligvis skulle parodiere Japansk TV-humor. Spesielle scener du tenker på spesiellt? 6380765[/snapback] Slik jeg oppfattet filmen, de som ble framstilt som tomme, stereotype mennesker i LiT var jo de fleste vestlige/amerikanerne (også hovedpersonene til å begynne med), mens japanerne mer ble framstilt som en annen kultur, med mer liv og dybde. Filmen gjør ikke noe større for å forstå japansk samfunnsliv og kultur, men det er jo også poenget med filmen; To mennesker som finner hverandre på forskjellige måter i en situasjon der de forstår minimalt av kultur, samfunn, væremåte rundt seg. Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 Satt og så på Shaft på TV2 i går jeg. Steike, den gikk over alle forventninger :!: Veldig morsom til tider. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 ble bare litt overrasket når jeg så på imdb forumet at det var mange som synes den var vinklet litt rasistisk, jeg syns det var en fin film 6380783[/snapback] Det samme ble nå Indiana Jones 2 beskyldt for og gudene vite hvor mange andre filmer. For ikke å nevne sesong 4 av 24. Enkelte er litt vel hårsåre. Nordmenn ble jo fremstilt som skikkelige tullinger i en X-Files episode og endel sør-amerikanere gikk jo bananas for stereotypisk fremstilling i The Simpsons. Slikt må man bare overse, slik krisemaksimering vil alltid eksistere Lenke til kommentar
Manx Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 ble bare litt overrasket når jeg så på imdb forumet at det var mange som synes den var vinklet litt rasistisk, jeg syns det var en fin film 6380783[/snapback] Det samme ble nå Indiana Jones 2 beskyldt for og gudene vite hvor mange andre filmer. For ikke å nevne sesong 4 av 24. Enkelte er litt vel hårsåre. Nordmenn ble jo fremstilt som skikkelige tullinger i en X-Files episode og endel sør-amerikanere gikk jo bananas for stereotypisk fremstilling i The Simpsons. Slikt må man bare overse, slik krisemaksimering vil alltid eksistere 6380902[/snapback] Og spesielt når det er relgion inne i bildet... Og da har jeg sendt avgårde en pm til en "heldig" mottager av Mystic River, så kan jo han bestemme om han vil dele det med dere andre Eller for å si det sånn en gutt/mann som står på barrikadene og forsvarer en film som Armageddon til de grader bør jo få en på en film av en som er nesten like stor fan av filmen det han er... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg luuuurer på om det kan være Stefan jeg. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 Det må nok være han, ja. Tipper han skrev en laaang smiske-PM Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2006 Er på jakt etter to filmer som jeg har store problemer med å finne ut om er utgitt på DVD, eventuelt om de noen gang skal gis ut. Det gjelder Queen of Outer Space (1958) og Attack of the 50 Foot Woman (1958). Hvis det er noen som tilfeldigvis skulle ramle over noe info om disse filmene, ville jeg satt stor pris på om dere nevnte det her i tråden, eventuelt om det er mulig å få med seg filmene på en annen måte (lokale visninger elns, er ikke ute etter VHS). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Jaja, da blir det ingen Emesis på Manx, i alle fall. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Sinister Cinema selger iallfall sistnevnte, JacEr. Ifølge diverse forum jeg har lest på, er både prisene, utvalget og servicen god. Lovligheten på det hele er vel heller diskutabel. Store deler av katalogen er nok bootlegs, men samtidig er det også det eneste alternativet til mange av filmene, som f.eks. Attack of the 50 Foot Woman (slik jeg har forstått det). Man finner f.eks. ikke selskapet i DVD Profiler. Kvaliteten på utgivelsene bør man kanskje ta deretter. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Det må nok være han, ja. Tipper han skrev en laaang smiske-PM 6383439[/snapback] Litt lang var den, men innholdet var det viktigste. Manx is the man Lenke til kommentar
Njål Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Sinister Cinema selger iallfall sistnevnte, JacEr. Ifølge diverse forum jeg har lest på, er både prisene, utvalget og servicen god. Lovligheten på det hele er vel heller diskutabel. Store deler av katalogen er nok bootlegs, men samtidig er det også det eneste alternativet til mange av filmene, som f.eks. Attack of the 50 Foot Woman (slik jeg har forstått det). Man finner f.eks. ikke selskapet i DVD Profiler. Kvaliteten på utgivelsene bør man kanskje ta deretter. 6384316[/snapback] Mesteparten av katalogen til Sinister Cinema er rent teknisk ikke bootlegs eller piratutgivelser, men det som på engelsk kalles Public Domain (allemannseie, offentlighetens eie, det vil stort sett si at rettighetene er utgått/ikke fornyet/aldri eksistert i USA). Kvaliteten vil variere ganske voldsomt, avhengig av hva slags print/utgivelse det er hentet fra. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Attack of the 50 Foot Woman (1958). 6383792[/snapback] Hva skal du med den når du kan få denne istedet? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Takker for svar, både Njål og Zaeira Når det gjelder "Attack of the 60 foot centerfold", tror jeg den er på feil side av grensen av hva jeg aksepterer å kaste bort 90 minutter på. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg så Chakushin ari (One Missed Call) i helga. Kan noen som har sett den vennligst forklare slutten for meg? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Så nettopp traileren til In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2007). Håper virkelig den finner veien til norske kinosaler på nyåret. Link: Trailere Lenke til kommentar
CSM Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Satt og så på Shaft på TV2 i går jeg. Steike, den gikk over alle forventninger :!: Veldig morsom til tider. 6380852[/snapback] Den har jeg ikke så mye sansen for, så The Full Monty istedet. Den var helt grei liksom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Så nettopp traileren til In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2007). Håper virkelig den finner veien til norske kinosaler på nyåret. Link: Trailere 6384924[/snapback] Tuller du? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Du veit vel at Lars er glad i cheesy filmer? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2006 Du veit vel at Lars er glad i cheesy filmer? 6385048[/snapback] Oh yes, godt over 2 timer med Uwe Boll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg