Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for å ikke nevne at treeren er ganske suky i forhold til nr 2 og i værtfall i forhold til nr 1 så da kan man få dårlig intrykk av serien, hvis man begynner på det dårligste(nr 4 tells ikke en gang)

6327219[/snapback]

2'ern er jo bare ren action med en plagsom Bill Paxton da. 1'ern og 3'ern hadde mange flere virkelig fungerende horror-elementer. 2'ern er langt ifra like skremmende. Men god underholdning er den. :)

Lenke til kommentar
for å ikke nevne at treeren er ganske suky i forhold til nr 2 og i værtfall i forhold til nr 1 så da kan man få dårlig intrykk av serien, hvis man begynner på det dårligste(nr 4 tells ikke en gang)

6327219[/snapback]

2'ern er jo bare ren action med en plagsom Bill Paxton da. 1'ern og 3'ern hadde mange flere virkelig fungerende horror-elementer. 2'ern er langt ifra like skremmende. Men god underholdning er den. :)

6328426[/snapback]

Understatement of the year :wee:

Ellers enig. Geiger-romvesener fortjener en horrorstemning.

Lenke til kommentar

Da den sitat-tråden nettopp ble stengt mens jeg holdt på å skrive, fikk jeg ikke postet svaret mitt der. Derfor slenger jeg inn svar her, sånn at jeg ikke bare skrev forgjeves :p

Favorittscener i tilfeldig rekkefølge:

- The Shining: Redrum-scenen - Wendy, I'm home.

- Léon: Da de Stansfield snakker med faren til Mathilda for annen gang.

- Full Metal Jacket: Da Hartman forteller hvordan det kommer til å bli fremover.

- V for Vendetta: Etter å ha blitt skutt ned med sånn cirka 12 000 skudd, kommer det fra V: My turn.

- The Gold Rush: Dansen med loffen.

- Scarface: Alle skjønner vel hva jeg mener med Say hello to my little friend.

- American History X: Da Derek slår tenna til negeren ned i fortauskanten.

- The Sixth Sense: I see dead people.

- Kill Bill: Vol. 2: Da Black Mamba bruker supertrikset på Bill.

- Forrest Gump: Run Forrest, run!

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett King Of New York og The Man Who Wasn't There i går kveld.

Var litt skuffet over The Man Who Wasn't There. Liker generelt Coen-filmer veldig godt, og dette var definitivt en Coen-film. Billy Bob spiller også veldig bra (det gjør jo alle i Coen-filmer). Likevel, den var langt ifra det beste jeg har sett av Coen. Artig er det at en person gjør en liten ting, som så får konsekvens etter konsekvens. Den ene verre enn den andre. Dette er dog brukt i flere av Coen-brødrene sine filmer, så det var egentlig lite nytt der for meg. En grei film, men langdryg, halvhjertet dramaturgi, og generelt bare ikke en veldig bra film til å være fra Coen.

King of NY syntes jeg var knallbra. Den minnet veldig mye om Scarface, og den hadde mange tøffe shoot-outs. Veldig god film, som jeg egentlig vil gå så langt som å si nesten kan konkurrere med filmer som Scarface!

Lenke til kommentar

Tullball. The Man Who Wasn't There er god som sølv (dog med god margin bak gullmedaljevinneren – den suverene Barton Fink), i hva brødrenes filmografi angår, i mine øyne. Herlig lek med noir, med heder – ikke latterliggjøring. Absurdistisk, likevel sofistikert intelligens, svart sådan. For ikke å snakke om stilbevisstheten. Forseggjort nihilisme. Fornøyelig.

:)

Lenke til kommentar

Tja, har du sett den koreanske krigsfilmen "Brotherhood Of War" (Taegukgi tror jeg den heter - bare å søke på IMDB). Den er veldig imponerende, og sympatiserer ikke kun med èn av sidene. Den kan av og til føles litt overdreven, og litt SVP-ripoff-aktig, men den er stort sett en veldig, veldig fin filmopplevelse.

Zaeira, den er kanskje vakker kinematografisk sett, men jeg synes likevel handlingen faller alt for mye bort. Er fast bestemt på at jeg har sett både morsommere og bedre arbeid av Coen.

EDIT: Selvsagt, jeg sier jo ikke at den er dårlig. Det var en grei film. Å si at en film "ikke er så alt for bra til å være Coen" er jo nesten et kompliment i seg selv.

Likevel var det ikke noe overraskende bra med den, slik jeg har følt med omtrent alle andre Coen-filmer jeg har sett. Kanskje forventningene har krøpet seg opp gjennom årenem med en gang jeg har hørt ordet "Coen"? :hmm:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...