Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettop star Wars - trilogien. Samlebox med 4eren 5 eren og 6eren...

Har hørt snakk om at det finnes 2 versjoner. En som ikke er miksa og triksa med og en som ha forbedra lyd og bilde.. Stemmer dette ? For jeg vil helst ha den som er forbedra ! Såå.. har ikke opna den enda.

6301182[/snapback]

Jeg ville ikke kjøpt den fiksede versjonen. Det er ikke de fete dataeffektene som gjør filmen bra, det er mer den sjarmen det er i alt de virkelig har laget av dokker og så videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte nettop star Wars - trilogien. Samlebox med 4eren 5 eren og 6eren...

Har hørt snakk om at det finnes 2 versjoner. En som ikke er miksa og triksa med og en som ha forbedra lyd og bilde.. Stemmer dette ? For jeg vil helst ha den som er forbedra ! Såå.. har ikke opna den enda.

6301182[/snapback]

Jeg ville ikke kjøpt den fiksede versjonen. Det er ikke de fete dataeffektene som gjør filmen bra, det er mer den sjarmen det er i alt de virkelig har laget av dokker og så videre.

6302207[/snapback]

Det er heller ikke dukkene som gjør filmen bra, så jeg ser ikke poenget med dårligere kvalitet. Lucasen selv fikset på filmene, da antar jeg at det var fordi han ville ordne opp i det han ikke hadde mulighet til å gjøre da filmen ble laget. Star Wars er Star Wars uansett, så personlig foretrekker jeg regissørens versjon, da den rett og slett ser bedre ut.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at scena med hun CG-sangeren var en klassisk scene. Kunne gjerne klart meg uten akkurat den.

Men ja, det finnes de versjonene som ikke er "mikset og trisket" med. Disse kommer i salg i en kort periode i høst. Du burde forresten avbestille den boksen (om du har bestilt den, da). Filmene som kommer i høst inneholder begge versjonene av alle tre filmene. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
takker for svaring

Filmene som kommer i høst inneholder begge versjonene av alle tre filmene.

+ bonusmateriell ?

Da er vell den best ... ?

6303485[/snapback]

Hvis prisen er overkommelig, så er det nok den som er å foretrekke, men jeg har ikke behov for begge versjonene. Jeg liker Star Wars, men ikke nok til at jeg trenger begge versjonene.

Lenke til kommentar

Bonusmaterialet vet jeg ærlig talt ikke om er med. Tidligere kunne man kjøpe filmene (inkludert bonus-discen) enkeltvis hos Platekompaniet. Filmene kostet 99kr, mens bonus-discen kostet 19kr. Vet dog ikke om de selger dem enda.

EDIT: Filmene som kommer i høst, kommer forresten enkeltvis. Det er ikke sagt noe om noen boks. Jeg tviler på at de får plass til den to timer lange (og utrolig gode) dokumentaren Empire Of Dreams (som finnes på bonus-discen i boksen vi får kjøpt i dag) på en av discene til filmene som kommer i høst, så jeg vil egentlig ikke regne med at det blir noe mye bonusmateriale, annet enn alternative kommentarer.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Bonusmaterialet vet jeg ærlig talt ikke om er med. Tidligere kunne man kjøpe filmene (inkludert bonus-discen) enkeltvis hos Platekompaniet. Filmene kostet 99kr, mens bonus-discen kostet 19kr. Vet dog ikke om de selger dem enda.

Haha ^^ Det finnes 2 versjoner nå av star wars triologien. 1 med 4 discer og en med 3. Den med 3 er 200,- kr billigere....

Og på platekompaniet får man den fjerde discen for 19 ! :dribble:

Latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg fant en boks med 50 dvd'er til 349 kr på notabene i dag, så litt på den, og bestemte meg for å vente med å kjøpe den, å høre hva dere synes om det.

Har også sett den samme boksen i Bergen før jul!

Husker riktig nok ikke alle filmene, men husker at Taxi 1 og Savior var i boksen. Det som irriterte meg var at det var veldig få filmer som hadde eget cover, mens de fleste coverene innholdt 4 filmer fordelt på to disker.

Er dette noe bra kjøp? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvilken av Kevin Smith's filmer går for å være den beste/morssomste?

6307403[/snapback]

Min liste:

• Chasing Amy
  • Clerks
  • Dogma
  • Jay & Silent Bob Strikes Back
  • Mallrats
  • Jersey Girl

Kommer litt ann på humøret også, den listen blir forandret omtrend hver gang jeg ser en av filmene hans...

Lenke til kommentar

Nå har de "nye" versjonene av Star Wars: Episode IV, V, og VI blitt lagt ut på Play.com.

Som vi ser, får de null ekstramateriale.

Njål tok faktisk feil. Det er ikke 5.1-lyd på de gamle versjonene.

Jeg tør tippe at vi må vente et halvår, så får vi en boks med disse versjonene, som da har blitt restaurert, og som inneholder det samme ekstramaterialet som vi har i boksen vi får kjøpt it butikkene for tiden.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Som vi ser, får de null ekstramateriale.

Njål tok faktisk feil. Det er ikke 5.1-lyd på de gamle versjonene.

6309440[/snapback]

Nå mente jeg strengt tatt at vi får DD5.1 på de gamle versjonene i betydningen at DD5.1-sporene finnes, og ble brukt på siste laserdisc-utgavene.

Å forutsi markedsføringsakrobatikken til Lucas ville jeg aldri begi meg ut på i et halvklart øyeblikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...