Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
bortsett fra hvis man er franskmann og får tak i et brannslokningsapparat.

6238532[/snapback]

Eheheeh, jeg likte den scenen jeg... :!:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå var det slag scenene i The Patriot jeg prøvde å sammenligne med og ikke dumme amerikanere og enda dummere engelskmenn (i følge filmen). Sånne ting irriterer meg grenseløst, så mangel på blod i filmen plager meg mye. At klærne stopper spruten av blod er greit nok, er vel heller at 99 prosent av de som blir skutt lider av en massiv blodmangel, noe de må gjøre siden klærne ikke blir røde engang når de blir skutt. Og jeg er ingen ekspert men en kanonkule som treffer en haug med mennesker vil fjerne noen kroppsdeler, alle dør ikke av lufttrykket...

Dette er bare en filleting, men det øddelegger helhetsinntrykket mitt av filmen og da går det bare en vei...

Men det som plager meg mest og ikke bare i The Alamo, er at ikke alle filmer bør lages sånn at barn MÅ kunne få se dem. Det er greit at det er dem som drar inn mest penger på kino og det er jo det selskapene er ute etter, men det finnes faktisk en aldersgruppe som liker film og er eldre en 11-13 år. Jeg vil bare at det skal lages film som er tilpasset oss over 18 og ikke for at barn skal kunne se alt som blir laget.

Edit: La til litt...

er enig at det er en uting når de gjør en film mer barnevenlig en det den bør være. men tror ikke det var poenget her. de ville lage en historisk "korrekt" film og ikke en action film med blod og gørr.

hadde poenget med filmen vært å lage et action drama i patriot stil og så ikke ta med blod og gørr hadde jeg sett problemet, men når de ikke er poenget med filmen plager det meg ikke at det ikke er blod.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Jf. Irréversible: Hele filmen er fantastisk, spør du meg. Mens vi snakker om Gaspar Noé; er Seul Contre Tous like god som sitt rykte?

6239483[/snapback]

Seul Contre Tous er like god som sitt rykte. Den vondeste filmen jeg har sett, uten at den benytter seg av samme visuelle vold som Irréversible. Den tvinger deg til å ha en mening, det er det ikke alle filmer som klarer.

Lenke til kommentar
så requiem for a dream igår. ganske bra, men litt trist film. merkelig å se marlon wayans som jeg bare har sett i "useriøse" roller i komi filmer spille i en sånn film.

6239564[/snapback]

Han har da spilt flere seriøse roller, han. :)

6240079[/snapback]

har han sikkert, er bare det at jeg bare har sett han som shorty i scary movie og noen andre komedier :p

Lenke til kommentar

Er det noe håndfast informasjon å finne om hvorvidt Allen Klein/Alejandro Jodorowsky-'situasjonen' faktisk er løst eller ikke? Vil vi kunne se El Topo og The Holy Mountain på DVD snart? Kjipt når det eneste alternativet til disse perlene er bootlegs. For så vidt jeg vet, er vel dette situasjonen enda?

Lenke til kommentar
Er det noe håndfast informasjon å finne om hvorvidt Allen Klein/Alejandro Jodorowsky-'situasjonen' faktisk er løst eller ikke? Vil vi kunne se El Topo og The Holy Mountain på DVD snart? Kjipt når det eneste alternativet til disse perlene er bootlegs. For så vidt jeg vet, er vel dette situasjonen enda?

6242654[/snapback]

Nå er det vel et par utgaver ute som er legitime (de japanske som jeg tror er utgått, og de italienske), men de ser jo ikke særlig bra ut.

Når det er sagt så ser det ut som vi går mot bedre tider:

En remastered (kino-)utgave av El Topo ble vist i Cannes i år, og under en intervju-session etterpå fortalte Jodorowsky og Jody Klein (en av rettighetshavere, deleier av produskjonsselskapet ABKCO Films) at El Topo, Holy Mountain og Fando & Lis kommer på DVD i løpet av året, fra remastret HD-materiale.

Siden det som har hindret lovlige/gode utgivelser opp gjennom årene primært har vært lisensering og å få gode print fra ABCKO, og de nå er involvert, ser det ut som det denne gangen faktisk kommer hele utgaver i god stand.

Det står ikke noe på hjemmesiden ennå (den er ikke ferdig), men man kan lese om filmene og se etter nyheter hos ABCKO Films.

Lenke til kommentar
Ah, tilfredsstillende nyheter! Sett Fando y Lis? Eventuelt; er den av samme kaliber som overnevnte Jodorowsky-filmer?

6242998[/snapback]

Nei.

Jeg har hatt Fantoma-DVD'en (som de etter alt å dømme skal slite litt med å forbedre, anmeldelse her og her) siden den ble sluppet (forhåndsbestilte den dagen den ble annonsert), men har ikke kommet så langt ennå.

Lenke til kommentar
... Jeg klarer ike å se operation swordfish mer enn 1 gang. Enig med meg i at det er en av de filmene man ike kan se flere ganger ??

6244909[/snapback]

Er det positivt eller negativt? Filmen er midt på treet.

Halle Berry <3

6245091[/snapback]

Positivt:

At den var bra

Negativt:

At den var så bra at jeg ikke føler for å se den igjen. Fordi jeg husker den så godt

Men når jeg tenker meg om så kommer jeg garantert til å se den igjen.. Om 2,3,4,5 år

Edit : var å så x men III på lørdag ^^ Konge film !

Bare synd at Mystique "døde"

Er DaVici koden no bra ? Eller Mi3 ?

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Yup. D var den jeg mente. Jeg  husker den for godt at jeg kan se den flere ganger. Den er bra ! Så bra at jeg husker den skikkelig godt. Derfor. Hvis du skjønner hva jeg mener...

6244992[/snapback]

Trodde ikke det var det du mente

Enig med meg i at det er en av de filmene man ike kan se flere ganger

Trodde ike var ikke...

Edit: MI3 er meget bra, Philip Seymour Hoffman konge som bad guy. Og The Da Vinci Code er jo helt grei, skal sies at jeg har ikke lest boka så jeg hadde ingen grunn til å være skuffet den veien...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...