Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer jo ann på hvilken versjon det er orginalen med John Wayne eller remaken. Orginalen er bra, remaken suger :thumbdown:

6235838[/snapback]

kommer jo ann på hvordan du ser på det da,

62 versonen til john wayne er jo kul med gode effekter for tiden, men det er jo rent eventyr, remake'n prøver i værfall litt å være historisk korekt.

selv liker jeg begge filmene, ingen av dem er fantastiske men de er begge gode filmer på sin måte.

Lenke til kommentar
Kommer jo ann på hvilken versjon det er orginalen med John Wayne eller remaken. Orginalen er bra, remaken suger :thumbdown:

6235838[/snapback]

62 versonen til john wayne er jo kul med gode effekter for tiden, men det er jo rent eventyr, remake'n prøver i værfall litt å være historisk korekt.

selv liker jeg begge filmene, ingen av dem er fantastiske men de er begge gode filmer på sin måte.

6235959[/snapback]

Jeg skrev dette for snart to år siden og jeg står for det ennå.

fra: Mini-anmeldelse av den siste filmen du så tråden

Se heller The Patriot med Mel Gibson, er i hvert fall mye nærmere realisme når det kommer til store slag scener...

Lenke til kommentar

Så akkurat 13th warrior for förste gang. Den skuffet litt, men kult å se og höre norske skuespillere i en hollywood film. Selve historien var grei nok, men synes dialogen var litt banal. Man burde kanskje fått vite litt mer om barbarerne i filmen, deres motiver etc.

Men ville gitt den 5/6 av 10 mulige. Den er underholdende tross alt.

Lenke til kommentar
Se heller The Patriot med Mel Gibson, er i hvert fall mye nærmere realisme når det kommer til store slag scener...

6237109[/snapback]

fikk frysninger av denne filmen, makan til Bravehearth skal man lete lenge etter. Samme handling, samme skuespiller, samme manus? :ermm:

Lenke til kommentar

Tenkte det samme da jeg så The Patriot. Og da jeg så den igjen. Og igjen. Og igjen.

Det blir liksom som at Braveheart ikke appelerte til amerikanerne, da den ikke foregikk i USA, og da den ble snakket i "et språk de ikke forstår".

Kul actionfilm, men makan til heltetull skal du lete lenge etter. Amerikanerne er bare snille og greie (èn av dem har noe mot svarte mennesker, men endrer mening i løpet av filmen). Dessuten er de utrolig smarte. Britene er kaldblodige og samtidig dumme.

Som sagt, kul action, men den kvalme helteorgien er nesten ikke utholdelig.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Tenkte det samme da jeg så The Patriot. Og da jeg så den igjen. Og igjen. Og igjen.

Kul actionfilm, men makan til heltetull skal du lete lenge etter. Amerikanerne er bare snille og greie (èn av dem har noe mot svarte mennesker, men endrer mening i løpet av filmen). Dessuten er de utrolig smarte. Britene er kaldblodige og samtidig dumme.

Som sagt, kul action, men den kvalme helteorgien er nesten ikke utholdelig.

6238448[/snapback]

The Patriot var en av mine favorittfilmer for 4-5 år siden :thumbup:

Lenke til kommentar

The Patriot har et bra poeng: Det er noen teite folk fra et sted langt borte som blander seg inn i hverdagslivet vårt: La oss kvitte oss med dem!

Det er veldig amerikansk, men God Bless America står faktisk for noen unikt i verdenshistorien, så jeg unner dem en slik fin film som dette.

Lenke til kommentar
The Patriot har et bra poeng: Det er noen teite folk fra et sted langt borte som blander seg inn i hverdagslivet vårt: La oss kvitte oss med dem!

Det er veldig amerikansk, men God Bless America står faktisk for noen unikt i verdenshistorien, så jeg unner dem en slik fin film som dette.

6238526[/snapback]

Liker godt filmen jeg også. Syntes egentlig historien er tøff, at Mel får sønnen drept og drar på hevntokt :thumbup:

Lenke til kommentar

6235838[/snapback]

6235959[/snapback]

Jeg skrev dette for snart to år siden og jeg står for det ennå.

fra: Mini-anmeldelse av den siste filmen du så tråden

6237109[/snapback]

det var ikke nok blod i filmen? det gjode den dårlig, the patriot er så langt fra realisme du kommer på film, sniper skudd på 200 meter med glattløpa pistol. alle våpene er like nøyaktige som dagens M16. greit nok at de brude bli litt blod når 10 folk får canister i trynet, men at dette plager deg så mye er litt rart. det spruter ikke blod når man blir skutt. da klær stopper spruten.

når jeg så the Patriot når jeg var 14 eller noe syns jeg den var SÅÅÅÅ kul. i dag syns jeg den bare er kvalm. og viser de snille amerikanerne mot de onde engelske, og i følge filmen vil de tydeligvis fjerne slaveri så fort de vinner.

den er litt kvalm ja. hvis du vil se realistike slag bør du se Gettysbrug.

Lenke til kommentar
snip...

Nå var det slag scenene i The Patriot jeg prøvde å sammenligne med og ikke dumme amerikanere og enda dummere engelskmenn (i følge filmen). Sånne ting irriterer meg grenseløst, så mangel på blod i filmen plager meg mye. At klærne stopper spruten av blod er greit nok, er vel heller at 99 prosent av de som blir skutt lider av en massiv blodmangel, noe de må gjøre siden klærne ikke blir røde engang når de blir skutt. Og jeg er ingen ekspert men en kanonkule som treffer en haug med mennesker vil fjerne noen kroppsdeler, alle dør ikke av lufttrykket...

Dette er bare en filleting, men det øddelegger helhetsinntrykket mitt av filmen og da går det bare en vei...

Men det som plager meg mest og ikke bare i The Alamo, er at ikke alle filmer bør lages sånn at barn MÅ kunne få se dem. Det er greit at det er dem som drar inn mest penger på kino og det er jo det selskapene er ute etter, men det finnes faktisk en aldersgruppe som liker film og er eldre en 11-13 år. Jeg vil bare at det skal lages film som er tilpasset oss over 18 og ikke for at barn skal kunne se alt som blir laget.

Edit: La til litt...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...