Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, blir ikke sur, har den selv. Alien er en klassiker uten like, kun Shining har skremt meg mer. Jeg ser nummer 3 og 4 snart, så får vi se om det var bomkjøp med tanke på hvor fæl Aliens var.

6229582[/snapback]

Hmm, IKKE se den siste. IKKE gjør det!

6229756[/snapback]

Samme fyr som laget Amelie? *styre unna*

Lenke til kommentar
Samme fyr som laget Amelie? *styre unna*

6229771[/snapback]

Likte du ikke Amélie?

Jeunet har nesten bare geniale filmer (La Cité des Enfants Perdus, Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Un Long Dimanche Fiancailles) på sin regiliste. Jeg kan absolutt anbefale deg å se mer av ham, bare ikke den skrekkelige Alien Resurrection-filmen.

Endret av cun
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Da var boksen kjøpt! Undret en liten stund på om jeg skulle være en smule vulgær i dag å kjøpe Ilsa-boksen, men stod over. Fant forsåvidt den snodigste utgivelsen jeg noensinne har sett i dag: en 5 disksversjon av Mortal Kombat: Conquest... Er det virkelig et marked for slikt? kostet ikke mer enn 299, så får se om jeg gjør mitt mest harry dvdkjøp noensinne neste gang jeg er i byen.

Eneste måten du kan bi positivt overrasket over Alien: Ressurection steffy, er hvis vi overdriver hvor dårlig den er (hvis mulig). Tror du vil hate den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Undret en liten stund på om jeg skulle være en smule vulgær i dag å kjøpe Ilsa-boksen, men stod over.

6230005[/snapback]

Pris? Sted? Ilsa er ikke vulgært, det er et lite stykke filmhistorie!

6230024[/snapback]

Vel, det var det kroppen sa til meg. Hjernen strittet i mot :(

Den kostet 400 (husker ikke helt klart nå, men 400 er en pris jeg kunne få meg til å vurdere) på DVDin, Oslo.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som regner "Alien vs Predator" som den femte og siste filmen i Alien-serien?

6229778[/snapback]

Tja, like mye som Deep Blue Sea er en Jaws-film.

6229793[/snapback]

Dette synes jeg pesronlig er det største problemet med Alien Resurrection også; Jeg synes ikke den er en på langt nær så dårlig film som ganske mange andre gjør, den er bare så dårlig som en Alien-film.

AvsP er i mine øyne en skrekkelig dårlig film, men alikevel underholdende (kan ha noe med å gjøre hvor sjelden det kommer halvkompetente sci-fi/monster-filmer med anstendig budsjett om dagen).

Aliens skjemmes i mine øyne en del av at Weaver virker for meg uinspirert i det meste av filmen, det er stort sett kun i scenene med Newt hun spiller noenlunde bra (det rimer vel også egentlig ganske godt med de holdningene hun ga uttrykk for mellom Alien og Aliens, etter at hun ble en respektert, "ordentlig skuespiller", og mente sci-fi og action lå under hennes verdighet). Likevel en heidundrandes action/sci-fi-opplevelse, særlig i Director's Cut-versjonen (om enn ikke i den opprinnelige norske kinoversjonen; Der var rundt 20 av de siste 25 minuttene klippet bort :!: ).

Lenke til kommentar

Jeunet har lagt en del av sin særegne visuelle stil inn i Resurrection, men det hjelper ikke når hele historien og opplegget er elendig. Arbeidet med musikken, lydbildet, det visuelle, sminke, cinematografi osv er det ingenting å utsette på i den filmen, men allikevel er det noe fundamentalt som er helt pill råttent. Man kan ha det beste av alt dette og likevel mislykkes totalt pga forferdelig utgangspunkt. Når selv ikke Jeunet kan redde en firer i en rekke med gode filmer, så var nok oppgaven forgjeves.

Lenke til kommentar
Jeg såg 25'th hour og Fight Club i dag. To ganske bra filmer syns jeg, men nå skal jeg leige film, tips noen?

6231078[/snapback]

se7en er det første som slår meg.

6231131[/snapback]

Går ikke den på TV2 i dag?

Edit: De var i morgen.

Endret av LasH
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...