Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Vel, det begynner i det små.

Hvisking > Unødvendig quoting > Alkohol > Ran > Drap av en familie på 4

Midt inni rekken av ondskap. :ohmy: Bedre å rettlede deg nå, enn aldri. ;) Men la oss fortsette tråden nå, før Dotten blir sinna. Var ikke meningen å ripe så hardt opp i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tim Burton og Ridley Scott er begge sabla dyktige, det er jeg ikke i tvil om. Men har Scott produsert noe særlig bra etter BHD? Kommer bare ikke på noen i farten...

Edit: Syntes heller ikke BHD er en SÅ bra krigsfilm(for all del, den er bra men ikke den beste), men så er jeg mer fan av Kubrick enn Scott og Burton.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Kubrick ja, det er karen sin ja!

Kubrick er min favoritt som regissør. Filmene hans er virkelig fantastiske.

Hva synes dere forresten om "Barry Lyndon" ?

Selv synes jeg den er knallbra, og blir aldri lei av å se den. Har dog registrert at det er noen som ikke synes den er blandt Kubricks beste...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Tim Burton og Ridley Scott er begge sabla dyktige, det er jeg ikke i tvil om. Men har Scott produsert noe særlig bra etter BHD? Kommer bare ikke på noen i farten...

6216881[/snapback]

Jeg likte iallefall Matchstick Men. :)

Lenke til kommentar

Selv synes jeg den er knallbra, og blir aldri lei av å se den. Har dog registrert at det er noen som ikke synes den er blandt Kubricks beste...

6216898[/snapback]

Barry Lyndon er kanskje litt langdryg for noen, jeg likte den. Lolita derimot syntes jeg var litt for slapp.

LarsP: Matchstick Men har jeg ikke sett, men takk for tipset! :)

Lenke til kommentar

Filmen er lang ja, men selv så liker jeg lange filmer. Filmer som går litt dypere, og kan vie mer tid til å utdype rollene bedre. Lolita synes jeg var rimelig bra. Ville gitt den 7,5-8 av 10. Anbefaler forresten alle fans av Kubrick og gå til innkjøp av boken "The Stanley Kubrick Archives". Ja, den er dyr (Koster vel rundt 1200-1400kr) men fy dæven for en fantastisk bok. Masse flotte bilder fra filmene hans, og utrolig mye informasjon. Et must rett og slett!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Når jeg sier langdryg så mener jeg ikke at den bare er lang, men at flerparten av de som misliker den (som jeg har snakket med isåfall) syntes det var så mye dødtid i filmen på en måte, rett og slett mange unødvendige scener.

Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med Lolita for 20 minutter siden, og jeg kan bekrefte at den til tider var litt drøy. Men Kubrick er Kubrick; jeg likte storyen og spenningen rundt hva som ville skje med Lolita.

Lolita synes jeg var rimelig bra. Ville gitt den 7,5-8 av 10

Enig :)

Lenke til kommentar
7th Heaven er vel ikke avsluttet? Ikke det at jeg ser på den møkkaserien :p

Ellers så må jeg si at superserien Pacific Blue ligger skuffende lavt (3,9/10 - 47 votes)  :hrm:

6213667[/snapback]

For serier er kriteriet avsluttede sesonger, som det deretter regnes snitt av.

Og veldig nytt er det ikke.

(Og gjentar en liten anbefaling når det gjelder tv-serier med høy score: The Crow Road 9.2@imdb, basert på boken ved samme navn av Iain Banks [som selv sier miniserien er bedre enn boka, som i seg selv er gasnke super +], grisebillig for£6.99@Play. Ble i sin tid vist på både STV og NRK til svært gode omtaler).

Lenke til kommentar

6216898[/snapback]

Even on an off day, Kubrick could direct the hell out of anyone in the business.

Lenke til kommentar

Sorry, kan ikke noe for at jeg kjedet meg. Syns alt bare ble så meningsløst. "Ja, vi slipper han fri, og legger han i en koffert ute på en øde eng". Noen av kampscenene var dog litt tøffe, men ikke noe mer.

EDIT: Jo, sveisen til Min-sik Choi var også tøff :wee:

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Tidenes tøffeste mann, Clint Eastwood har bursdag idag. 76 år!

Ja må han leve, ja må han leve... :w00t:

Avslutter med et dødelig sitat fra GBU; there are only two kind of people in the world: those with loaded guns and those who dig. You dig.

EDIT: Hvis du akkurat spoilet Oldboy for meg nå Lasse, så skal jeg sende deg mange millioner spammail.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Hvis du akkurat spoilet Oldboy for meg nå Lasse, så skal jeg sende deg mange millioner spammail.

6218215[/snapback]

Røpet ingen ting vesentlig, bare en 2 sekunders sekvens når han blir sluppet fri.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

6216881[/snapback]

Jeg likte iallefall Matchstick Men. :)

6216910[/snapback]

Jeg hadde hørt så mye skryt om den da jeg så den, at jeg bare ble skuffet. Twisten var ikke SÅ bra (heller ikke SÅ uventet - slike filmer uten twist blir meningsløse, dermed blir man sittende å gjette på hva twisten er). Skuespillet til Cage var også oppskrytt. Fin film, men ikke noe mer. IMO.

EDIT: L@sse, du skrev "Ja, vi slipper han fri, og legger han i en koffert ute på en øde eng". NightKeeper er redd for at kanskje den inngår i en eventuell spoiler. Om det er det, kan du ganske godt ha ødelagt filmopplevelsen hans. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
hørt navnet "Oldboy" blitt nevnt en del ganger. åssen film er dette? :hmm:

6217686[/snapback]

Foretrekker Steffys oppsummering framfor L@sses. En meget genial film, mener jeg. :)

En langtråki drama-thriller uten mye mål og mening.

6217710[/snapback]

En glimrende psykologisk thriller som sjokkerer, skremmer og underholder som få andre filmer. En knallregissert voldsorgie som anbefales til alle utenom han som postet over meg.

6217765[/snapback]

Lenke til kommentar

Okei, da skal jeg gjøre meg klar til L.A. Confidential som begynner på NRK1 23.10. Avslutter for i dag med å si til...

Spazz: Som du sikkert skjønner, så liker de fleste på forumet denne filmen. Det er derfor stor sannsynlighet for at også du liker den. Håper for din skyld at du får en fin filmopplevelse, i motsetning til meg.

NightKeeper: Jeg har ikke avslørt noe som vil ødelegge filmopplevelsen din. Måtte også du like filmen :)

Hr. Jenssen: Takk for forklaringen ;) Skjønte det etter jeg hadde skrevet innlegget mitt.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...