NightKeeper Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Ja, du kan godt nevne Black Hawk Down siden den er en av tidenes desidert beste krigsfilmer. Ang. Tim Burton så har han kun laget to virkelig gode filmer og det er 2 ganger Edward. 6215980[/snapback] hmm, håper det var en spøk at "Black Hawk Down" er en av tidenes desisdert beste krigsfilm? Burton har da vitterlig også laget flere gode filmer enn "Edward...". Både "The Nightmare Before Christmas" og "Big Fish" er en del hakk bedre synes nå jeg. Men, skal ikke pirke på hva dere andre liker, for vi har alle forskjellig smak. -Selv om en dårlig film aldri får blitt god 6216031[/snapback] BHD er helt klart en av de beste krigsfilmene, etter longest day og a bridge too far, BHD er en av de filmene jeg har sett flest ganger 6216056[/snapback] wtf Hvordan klarer du å unnlate Apocalypse Now, Full Metal Jacket, Bridge over river Kwai etcetc. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Selv om Scott har to store filmer, vil jeg ikke si at det gjør han noe bedre enn Burton. Burton har mange store filmer. Joda, Burton har mange gode filmer han. Men det gjør han ikke til en bedre regissør bare fordi Ridley har bommet litt i det siste... Og når det gjelder Hannibal. Den er da så absolutt ikke dårligere enn "The Red Dragon". Bortsett fra en litt småvulgær sluttscene, er filmen god. Den når ikke "The Silence of the lambs", men det hadde heller aldri vært mulig å få til. 6216058[/snapback] Jeg mener nå det ang. Burton, jeg mener han har helt klart mange bedre filmer enn Hr.Scott. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Ja, du kan godt nevne Black Hawk Down siden den er en av tidenes desidert beste krigsfilmer. Ang. Tim Burton så har han kun laget to virkelig gode filmer og det er 2 ganger Edward. 6215980[/snapback] hmm, håper det var en spøk at "Black Hawk Down" er en av tidenes desisdert beste krigsfilm? Burton har da vitterlig også laget flere gode filmer enn "Edward...". Både "The Nightmare Before Christmas" og "Big Fish" er en del hakk bedre synes nå jeg. Men, skal ikke pirke på hva dere andre liker, for vi har alle forskjellig smak. -Selv om en dårlig film aldri får blitt god 6216031[/snapback] BHD er helt klart en av de beste krigsfilmene, etter longest day og a bridge too far, BHD er en av de filmene jeg har sett flest ganger 6216056[/snapback] wtf Hvordan klarer du å unnlate Apocalypse Now, Full Metal Jacket, Bridge over river Kwai etcetc. 6216067[/snapback] alle gode filmer, og hadde lista vært top 10 ville de være med, Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Hvordan klarer du å unnlate Apocalypse Now, Full Metal Jacket, Bridge over river Kwai etcetc. 6216067[/snapback] Her er vi ivertfall enig "Black Hawk Down" er ikke verdt å nevnes iforhold til de filmene du listet opp. Et makkverk fra ende til annen. Når det finnes så mange gode krigsfilmer der ute, er det oppriktig trist at noen synes "BHD" er tidenes krigsfilm. Det kan bare skyldes en ting, at man ikke har sett de gode filmene, eller at man er ekstremt glad i skyting. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 alle gode filmer, og hadde lista vært top 10 ville de være med, 6216084[/snapback] Og hva er så spesiellt med BHD siden du mener det er tidenes krigsfilm? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 mange grunner, her er 3 av dem 1, at jeg er interisert i moderne krigføring og BHD er den eneste som viser dette på en realistisk måte. 2, nettopp at den ikke tar hensyn til dine standar tittere ved å la det være skyting nesten hele tiden, noe som gir en følelse av at de virklig er fanget og at de altid er i fare for å bli oversvømmet av finder. 3, Ridley setter sitt egent preg på filmen som han gjør med alle filmer. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Skjønner egentlig ikke at det går an å ha denne diskusjonen. Tim Burton er som en fotnote å regne i forhold til Sir Ridley Scott. Blade Runner, Alien og The Gladiator. Tim Burton kan like gjerne hente frem det hvite flagget allerede på den første filmen, den slår nemlig alt som har blitt laget. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Skjønner egentlig ikke at det går an å ha denne diskusjonen. Tim Burton er som en fotnote å regne i forhold til Sir Ridley Scott. Blade Runner, Alien og The Gladiator. Tim Burton kan like gjerne hente frem det hvite flagget allerede på den første filmen, den slår nemlig alt som har blitt laget. 6216320[/snapback] Skjønner ikke at noen kan mene Ridley Scott er bedre enn Tim Burton. Burton har som jeg har lagt frem her opp og ned i mente, mange flere gode filmer enn Scott. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 I dine øyne er de kanskje bedre, men ikke mange filmer av Burton slår Alien vil jeg si. Uansett taper du diskusjonen pga flere dobbel- og trippelposter, samt qoute i hvert innlegg. Blir så fjasete, og jeg blir nesten sliten i hodet. Ridley Scott > Tim Burton Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Skjønner ikke at noen kan mene Ridley Scott er bedre enn Tim Burton. Burton har som jeg har lagt frem her opp og ned i mente, mange flere gode filmer enn Scott. 6216339[/snapback] Om jeg skulle satt sammen en topp-5 liste over filmer de to har laget så ville Ridley Scott kapret 4 av de 5 plassene: 1. Blade Runner (Ridley Scott) 2. Ed Wood (Tim Burton) 3. Alien (Ridley Scott) 4. The Gladiator (Ridley Scott) 5. Thelma And Louise (Ridley Scott) Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Er vel smak og behag det da...Personlig liker jeg Sir Ridley Scott bedre. Endret 31. mai 2006 av Dimitrij Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Red Dragon er forferdelig dårlig. Hannibal er på en god andreplass etter The Silence of the Lambs. Black Hawk Down er, sammen med Talvisota og Saving Private Ryan, en av de beste krigsfilmene i verden. Ridley Scott er og blir en god regissør. Tim Burton er grei, men ikke kjempebra. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) I dine øyne er de kanskje bedre, men ikke mange filmer av Burton slår Alien vil jeg si. Uansett taper du diskusjonen pga flere dobbel- og trippelposter, samt qoute i hvert innlegg. Blir så fjasete, og jeg blir nesten sliten i hodet. Ridley Scott > Tim Burton 6216400[/snapback] Øhh, tape en diskusjon pga. for mye quoting, var det en dårlig grunn eller hva? Går vel ikke ann å tape en diskusjon på en personlig mening? Så den må du ut på landet med, selv om du ikke er enig, trenger du ikke komme med dumme unnskyldninger. Endret 31. mai 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 1.Alien (Ridley Scott) 2.Ed Wood (Tim Burton) 3.Edward Schissorhands (Tim Burton) 4.Sleepy Hollow (Tim Burton) 5.Blade Runner (Ridley Scott) Og før dere kommer med spm; ja, jeg mener Sleepy Hollow er bedre enn Blade Runner. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Skjønner egentlig ikke at det går an å ha denne diskusjonen. Tim Burton er som en fotnote å regne i forhold til Sir Ridley Scott. Blade Runner, Alien og The Gladiator. Tim Burton kan like gjerne hente frem det hvite flagget allerede på den første filmen, den slår nemlig alt som har blitt laget. 6216320[/snapback] Skjønner ikke at noen kan mene Ridley Scott er bedre enn Tim Burton. Burton har som jeg har lagt frem her opp og ned i mente, mange flere gode filmer enn Scott. 6216339[/snapback] Om Ridley er bedre enn Tim vil jeg ikke uttale meg om. Synes begge er flinke, men Tim har en mye kulere stil som han bruker i nært alle filmene sine. Masse flotte filmer med enda kulere kulisser (og stemning). Ridley har sine gullkorn, men som en annen her påpekte har han jo også noen som ikke er blant de syv undre, akkurat (G.I. Jane *grøsse). På samme vis har jo Burton også noen filmer som ikke er helt hei-og-hopp. De er begge gode på hver sin måte. EDIT: NightKeeper: The Ninth Gate er jo en kewl film også. Deathie: Makan til sutter på deg da! Endret 31. mai 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Og igjen presterer du å dobbelposte istedenfor å bare skrive alt i et innlegg. Om du allerede har skrevet innlegget, men i ettertid kom på at du skulle skrevet mer, bruker man Edit-knappen. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Og igjen presterer du å dobbelposte istedenfor å bare skrive alt i et innlegg. Om du allerede har skrevet innlegget, men i ettertid kom på at du skulle skrevet mer, bruker man Edit-knappen. 6216682[/snapback] Herregud, skjønner ikke at du bryr deg om slikt? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Dette er en tåpelig diskusjon, både Burton og Scott er begge fantastiske regissører. Hvilke filmer man liker er jo bare en smakssak. Personlig syns jeg Burton er langt flinkere enn de fleste andre regissører med å sette sitt eget særpreg på en film, Beetlegeuse, Sleepy Hollow og A Nightmare Before Christmas er alle filmer som SKRIKER Tim Burton. Med unntak av Alien og Blade Runner syns jeg ikke Scott klarer å gi samme inntrykket av sin egen stil i sine filmer. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Herregud, skjønner ikke at du bryr deg om slikt? 6216753[/snapback] Finnes det flere tilfeller der du tenker: "Hvorfor gjøre det riktig, når jeg kan gjøre det feil?" Skal slutte å "syte" nå. Men om alle skulle gjort dette, hadde dette blitt helt bak mål. Noen mennesker trenger bare rettledning, selv om det allikevel ikke ser ut til å virke. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Herregud, skjønner ikke at du bryr deg om slikt? 6216753[/snapback] Finnes det flere tilfeller der du tenker: "Hvorfor gjøre det riktig, når jeg kan gjøre det feil?" Skal slutte å "syte" nå. Men om alle skulle gjort dette, hadde dette blitt helt bak mål. Noen mennesker trenger bare rettledning, selv om det allikevel ikke ser ut til å virke. 6216799[/snapback] Altså. Hvorfor bry seg om hvordan innlegget er lagt opp i forhold til quotes? Det er selve innlegget som teller, ikke slike duppeditter. Du får det til å høre ut som om jeg har drept en familie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg