Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som liker Pacific Blue er forresten sånne "ironiske fans". De digger serien nettopp fordi den er så tåpelig. Den er "så dårlig at den blir bra". Bare innrøm det! :tease:

6215396[/snapback]

Nei, jeg sier at den er bra fordi den er bra! ;)

Paula Trickey knuser Shanna Moakler.

6215408[/snapback]

Skal ikke nekte for at ho også er en av grunnene til at jeg ser på det :wee: Å si at ho knuser Moakler er jeg ikke helt enig i, men jeg skal innrømme at jeg lenge hadde det øverste bildet du postet som bakgrunnsbildet for en stund siden :)

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om det er noen som har sett mini-serien "From the earth to the moon" ? En serie som visstnok handler om menneskets ferd til månen.

Serien skal etter det jeg har lest være meget god, faktisk blandt noe av det beste som er produsert til tv. Er den så god som mange sier?

Den har nettopp kommet ut på dvd her i norge, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe den eller ikke...

Lenke til kommentar
Tim Burton er filmstemningens mester. Han gjorde det godt i Edward Scissorhands.

6213370[/snapback]

Huff huff, Tim Burton når ikke Ridley Scott, David Cronenberg eller David Lynch til knehasene engang.

6213463[/snapback]

Hvorfor drar du Ridley Scott inni det her? Han jo tapt seg forferdelig, Gladiator og Kingdom of Heaven er forferdelige. + GI Jane rofl.

Burton er konge, Batman, Ed Wood, Sleepy Hollow, gotta love him!

EDIT: Syntes Burton tar Scott både på stemningen og på overallen.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Å snakke om at noen har tapt seg, og deretter refererer til Burton er enestående gjort. Ed Wood og Nightmare var herlige, men Chocolate Factory og Corpse ligger langt under Gladiator.

6215877[/snapback]

Jeg har sett alt av langfilmer Burton har laget, og det er ikke tvil om at han tar Ridley Scott når det gjelder overallen. Orker ikke å gå inn på en diskusjon på Gladiator nå, kort fortalt: _oppskrytt_.

Burton har laget èn dårlig film; Nemlig re-maken av Planet of the Apes. Batman, Beetle Juice, Edward Schissorhands, Ed Wood, Sleepy Hollow, Big Fish, Nightmare.., Corpse Bride, Chocolate, flotte filmer. Vil så absolutt ikke si at Burton har tapt seg, noe jeg så absolutt mener Scott har. Sett Kingdom of Heaven? Jeg ble sjokkert i salen, jeg måtte gni meg i øyne for å sjekke om dette virkelig var Ridley Scott. For meg var filmen som King Arthur (nyversjonen) meets the crusades. Er vel liten tvil om hvem som har tapt seg her.

Hoho, trenger jeg å nevne Black Hawk Down, eller Hannibal for den saks skyld.

Lenke til kommentar

ok, da liker du tydeligvis Burton meget godt.

Forståelig det, men ikke kom å si at Gladiatoren er oppskrytt!

Greit nok at Ridley har tapt seg litt, det er jeg fullstendig enig i.

Men nå bryr ikke jeg meg noe særlig om "overall'en" til de forskjellige regissørene.

Det som teller er den enkelte filmen. Og ikke glem at det er Ridley som ga oss "Blade Runner" og "Alien", begge er antakeligvis filmhistoriens beste filmer i hver sin sjanger. I mine øyne betydelig bedre filmer enn Burton har vist oss.

Lenke til kommentar

Ja, du kan godt nevne Black Hawk Down siden den er en av tidenes desidert beste krigsfilmer. :)

Ang. Tim Burton så har han kun laget to virkelig gode filmer og det er 2 ganger Edward.

Kingdom of Heaven er bedre enn sitt rykte, veldig underholdende film imho.

Lenke til kommentar
Ja, du kan godt nevne Black Hawk Down siden den er en av tidenes desidert beste krigsfilmer. :)

Ang. Tim Burton så har han kun laget to virkelig gode filmer og det er 2 ganger Edward.

6215980[/snapback]

hmm, håper det var en spøk at "Black Hawk Down" er en av tidenes desisdert beste krigsfilm?

Burton har da vitterlig også laget flere gode filmer enn "Edward...". Både "The Nightmare Before Christmas" og "Big Fish" er en del hakk bedre synes nå jeg.

Men, skal ikke pirke på hva dere andre liker, for vi har alle forskjellig smak. -Selv om en dårlig film aldri får blitt god ;)

Lenke til kommentar
ok, da liker du tydeligvis Burton meget godt.

Forståelig det, men ikke kom å si at Gladiatoren er oppskrytt!

Greit nok at Ridley har tapt seg litt, det er jeg fullstendig enig i.

Men nå bryr ikke jeg meg noe særlig om "overall'en" til de forskjellige regissørene.

Det som teller er den enkelte filmen. Og ikke glem at det er Ridley som ga oss "Blade Runner" og "Alien", begge er antakeligvis filmhistoriens beste filmer i hver sin sjanger. I mine øyne betydelig bedre filmer enn Burton har vist oss.

6215969[/snapback]

Gladiatoren er oppskrytt, sånn. Det er også mange som mener den er oppskrytt, selv om det ikke er relevant med mine meninger. Joda, Alien er en personlig favoritt det, men fortsatt; Scott har tapt seg. Selv om Scott har to store filmer, vil jeg ikke si at det gjør han noe bedre enn Burton. Burton har mange store filmer.

Lenke til kommentar

Kingdom of Heaven er bedre enn sitt rykte, veldig underholdende film imho.

6215980[/snapback]

Dette hadde jeg trodd Lars :dontgetit:

Jeg husker jeg skulle se BHD for første gang, gledet meg skikkelig, er glad i krig. Men jeg gikk lei, filmen var jo nesten 3 timers sammenhengende skyting, det ble for mye, tilogmed for meg, tragisk film.

Lenke til kommentar

6215980[/snapback]

hmm, håper det var en spøk at "Black Hawk Down" er en av tidenes desisdert beste krigsfilm?

Burton har da vitterlig også laget flere gode filmer enn "Edward...". Både "The Nightmare Before Christmas" og "Big Fish" er en del hakk bedre synes nå jeg.

Men, skal ikke pirke på hva dere andre liker, for vi har alle forskjellig smak. -Selv om en dårlig film aldri får blitt god ;)

6216031[/snapback]

BHD er helt klart en av de beste krigsfilmene, etter longest day og a bridge too far, BHD er en av de filmene jeg har sett flest ganger

Lenke til kommentar
Selv om Scott har to store filmer, vil jeg ikke si at det gjør han noe bedre enn Burton. Burton har mange store filmer.

Joda, Burton har mange gode filmer han. Men det gjør han ikke til en bedre regissør bare fordi Ridley har bommet litt i det siste...

Og når det gjelder Hannibal. Den er da så absolutt ikke dårligere enn "The Red Dragon". Bortsett fra en litt småvulgær sluttscene, er filmen god. Den når ikke "The Silence of the lambs", men det hadde heller aldri vært mulig å få til.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...