Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
The project was originally planned for Steven Spielberg but due to his workload it eventually landed in the hands of critically acclaimed Norwegian director Petter Næss. This will be his first US production.

 

Mozart and the Whale

Lenke til kommentar

Er det noen (wh1te?) som vet noe om hva videoutleiesjapper betaler for en DVD som skal leies ut, og om det er forskjell i prisene f.eks. avhengig av hvor populær filmen er? Jeg skulle leie boondock saints idag, og de hadde ikke filmen i det hele tatt! Men 100+ filmer med "teh' rockzor" og "Vin Diesel" det har de. :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er det noen (wh1te?) som vet noe om hva videoutleiesjapper betaler for en DVD som skal leies ut, og om det er forskjell i prisene f.eks. avhengig av hvor populær filmen er? Jeg skulle leie boondock saints idag, og de hadde ikke filmen i det hele tatt! Men 100+ filmer med "teh' rockzor" og "Vin Diesel" det har de. :shrug:

Ca 400 per DVD. Storfilmer som for eksempel Bad Santa (storfilm i den forstand at den leies mye ut) tas det inn mange av om gangen og butikkene får da rabatt. I gamle dager kostet èn VHS 1000 spenn. Vi har ikke Boondock Saints heller. De fleste (les: alle) videobutikker tenker fortjeneste og tar derfor bare inn nyheter som de tror at folk kommer til å leie, eller som de får billig fra en distributør. Vi tok for eksempel inn 52 stk av Bad Santa, mens andre filmer som Shaun of the Dead får vi kun en av. Helt tragisk spør du meg.

 

De fleste som jobber i videobutikker, i alle fall de små, blir bedt om å anbefale filmer de har mye av, altså store drittfilmer som butikken betaler lite for å ta inn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...