Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Dere burde også se "En Langvarig Forlovelse" (Un Long Dimanche de Fiançailles). Også av Jeunet. Fantastisk, bedre enn Amélie, syns jeg (Audrey Tatou er med her også). Styr unna Jeunets Alien Ressurection.

6150139[/snapback]

Bestilte denne hos Play for noen timer siden, ser den har fått en fantastisk score på IMDb, dette er altså ikke ett bomkjøp? Har ikke hørt så mye om den, bare sett den på PK med Tatou på coveret ( :love: ), og fant ut jeg skulle kjøpe den når jeg fikk råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere burde også se "En Langvarig Forlovelse" (Un Long Dimanche de Fiançailles). Også av Jeunet. Fantastisk, bedre enn Amélie, syns jeg (Audrey Tatou er med her også). Styr unna Jeunets Alien Ressurection.

6150139[/snapback]

Ser ikke verst ut. Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig fått soset meg til å se Delikatessen. Herregud for en film... Det er en ekstremt bra film, og den er samtidig så utrolig annerledes i forhold til det meste annet vi har sett. Bakpå coveret står det at det er en komedie. Jeg sier meg ikke enig. Den er i sin egen lille sjanger.

6149190[/snapback]

Delikatessen er FANTASTISK. Og komedie til tusen. Så den sammen med pappa, mamma og søster(på 15). Mamma prøvde å holde seg politisk korrekt og reagere med mild avsky på de mer blodige scenene. Men mot slutten, når han kaster kniven, greide selv ikke hun å holde seg lengre. Gapskratt.

Og bare så det var sagt, dette er ikke noen familiefilm.

Lenke til kommentar
Og komedie til tusen.

6150755[/snapback]

Absolutt, absolutt. Det er en komedie, men å bare klassifisere den som det synes jeg er et hån mot Marc Caro og Jean-Pierre Jeunet. Den er så mye mer enn en komedie. Synes jeg. ;)

Lenke til kommentar
En skam å ikke nevne La Cité Des Enfants Perdus når man nevner Jeunet. Ethvert samarbeid mellom ham og Caro er en suveren kombinasjon. Kortfilmene dem imellom er herlige. Synd det med tilgjengeligheten, da.

6151864[/snapback]

Ser visst ut som en viss Dahl her har mye å se! :) Finnes det noen filmer som er rimelig like i stilen som Den Fabelaktige Amelie (her er vel ikke Marc Caro med?) og Delikatessen, med unntak av de som Caro og/eller Jeunet står bak?

Lenke til kommentar
Tja, hvilke sammenlikningsgrunnlag har du for to vidt forskjellige medier?

Å herregud. Så nettopp traileren til World Trade Center. Hvis ikke det kommer til å bli den verste sukkersøte patriotfilmen noensinne, så veit ikke jeg. Sakte film og symfonimusikk, arg. FORFERDELIG!

6149555[/snapback]

Film og bøker er ikke så veldig forskjellige medier. Filmen er vel bare en videreutvikling av den teatralske forteller formen. En direkte illusjon. Uansett..filmen om World Trader Center, den måtte bare komme. Rart den ikke kom før. Får lyst til å danne et filmselskap med enerett på katastrofer. Så fort et jordskjelv rammer eller et fly styrter så stormer vi til og filmer det hele, klipper det sammen, og lager en actionkomedie før lika har blitt kalde :thumbup:

Endret av digitalplacebo
Lenke til kommentar
Å herregud. Så nettopp traileren til World Trade Center. Hvis ikke det kommer til å bli den verste sukkersøte patriotfilmen noensinne, så veit ikke jeg. Sakte film og symfonimusikk, arg. FORFERDELIG!

6149555[/snapback]

Jesus Christ JA! Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg så den for første gang. Hva er det Oliver Stone tror han driver med?

Lenke til kommentar
Nicholas Cage så jo ikke ut der :p

Tror faktisk ikke den filmen blir så aller verst, selv om det sikkert kommer inn noen klisjeer her og der.

6152768[/snapback]

Noen klisjeer?

Kommer til å sitte med smaken av galle i ganen hele filmen tenker jeg...

Lenke til kommentar

6149555[/snapback]

Jesus Christ JA! Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg så den for første gang. Hva er det Oliver Stone tror han driver med?

6152695[/snapback]

Tjener penger? :p

Lenke til kommentar

Så ikke traileren før nå. Jeg har ett ord: Herregud.

Det er ikke rart at de såkalte filmkritikerne som har sett klippene mener at det er en god film, da det spiller på en så stor del av den amerikanske folkesjela - nemlig patriotismen. Nå skal jeg være litt forsiktig med å forhåndsdømme filmen, men atmorsfæren traileren hadde og musikk som sukkerbiter dyppet i sirup tyder ikke akkurat bra.

Btw, Dagbladet skriver dette:

Stones terrorfilm føyer seg inn i rekken av andre filmer om samme tema. Ifjor vant Michael Moores kritiske «Fahrenheit 911» gullpalmen i Cannes

Latterlig. Rett og slett latterlig. Fahrenheit 911 er da vitterlig ikke om 911, men om Bush-familiens forbindelser til Al-Qaida. Riktignok spiller 911 en sentral rolle i filmen, men å kalle det for en film om 911 er merkelig journalistikk.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Så ikke traileren før nå. Jeg har ett ord: Herregud.

Det er ikke rart at de søkalte filmkritikerne som har sett klippene mener at det er en god film, da det spiller på en så stor del av den amerikanske folkesjela - nemlig patriotismen. Nå skal jeg være litt forsiktig med å forhåndsdømme filmen, men atmorsfæren traileren hadde og musikk som sukkerbiter dyppet i sirup tyder ikke akkurat bra.

Btw, Dagbladet skriver dette:

Stones terrorfilm føyer seg inn i rekken av andre filmer om samme tema. Ifjor vant Michael Moores kritiske «Fahrenheit 911» gullpalmen i Cannes

Latterlig. Rett og slett latterlig. Fahrenheit 911 er da vitterlig ikke om 911, men om bush-familiens forbindelser til Al-Qaida. Riktignok spiller 911 en sentral rolle i filmen, men å kalle det for en film om 911 er merkelig journalistikk.

6156009[/snapback]

Fahrenheit 911 er en propagandaaktig løgndokumentar av værste sort.

Michael Moore må være stokk dum når han må ty til usannheter for å drite ut Bush. Finnes nok av sannheter der ute til å gjøre det uten å ty til Moore sine skitne triks :wee:

Syntes forøvrig det er litt trist med film om 911 allerede nå. Var vel en kommentator som sa det dagen etter angrepet. "la det aldri bli laget en Hollywood film av dette her" (noe i den dur).

Lenke til kommentar

Michael Moore må være stokk dum når han må ty til usannheter for å drite ut Bush. Finnes nok av sannheter der ute til å gjøre det uten å ty til Moore sine skitne triks :wee:

6156136[/snapback]

Det har da ingenting med saken å gjøre. :)

Lenke til kommentar

6156136[/snapback]

Det har da ingenting med saken å gjøre. :)

6156157[/snapback]

Hva da? Er ikke en persons mening om en film on topic i en tråd om filmprat nå?

Skal jeg være spesifikk mot hva du skrev så er 911 en dokumentar som tar sterkt utganspunkt i 911. Man kan da ikke si at 911 ikke har en sentral rolle i dokumentaren?

Lenke til kommentar
Hva da? Er ikke en persons mening om en film on topic i en tråd om filmprat nå?

Jojo, absolutt. Men jeg tolket det som et svar til meg.

Man kan da ikke si at 911 ikke har en sentral rolle i dokumentaren?

Riktignok spiller 911 en sentral rolle i filmen,

:tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...