Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Da Vinci-koden slaktes

Hm, blir litt skeptisk nå, men man må jo alltid legge opp til sin egen mening (men den unngår ikke å bli farget av dette på en eller annen måte).

6119851[/snapback]

Steike. De folka som ble sitert i den artikkelen der høres jo ut som noen skrudde folk. "Jeg synes den var nesten like dårlig som boken" sier jo egentlig sitt om hvor godt innstilt han var på å synes filmen var dritt. At noen folk ikke liker visse ting, er jo skjønnelig, men jeg tror da ikke dette er et sitat som appellerer for allmennheten, da veldig mange liker boken utrolig godt.

"Tom Hanks har hovedrollen, men det ser ikke ut til å gjøre kritikerne mer positivt innstilt" - WHAT?! Skal man sitte og ha formeningene om en film FØR man har sett den?!

Selvsagt, Tom Hanks er jo en flink skuespiller, så forventningene var vel høye - men likevel. Synes det blir for dumt å si slike ting.

Skal ikke uttale meg for mye, da jeg ikke har sett filmen (naturligvis) og ikke har lest boka (noe jeg også tviler på at jeg kommer til å gjøre). Likevel, grunnlaget til denne artikkelen synes jeg da virket litt tynt.

Jeg skal se filmen, og da får jeg gjøre opp min egen mening. Norske kritikere (vel, egentlig omtrent 90% av hele verdens kritikere) har jo ofte en tendens til å være totalt korka (har jeg en god følelse av), så det er egentlig ikke slikt jeg ser på når jeg skal bedømme film før jeg ser den. Da leser jeg heller en synopsis eller ser en trailer (samt gløtter litt på hva kritikerne har å si for å skape et bilde).

Får nå bare håpe at kritikerne "tar feil" denne gangen da. Det høres da ut som en fornøyelig film. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett Con Air enda en gang i dag :) sitter her med nesten 39 i feber, så ikke så mye å gjøre. ikke bare er Con Air en fantastisk actionfilm, men jeg må også si at det er den eneste filmen jeg noen gang har fått en tåre i øye av :cry::) på slutten når Poe møter kona og datteren sin, og musikken starter å spille, det er veldig fint :)

Hilsen en barsking som tør å innrømme at han har begynt å gråte av en film ;)

Lenke til kommentar
sett Con Air enda en gang i dag :)  sitter her med nesten 39 i feber, så ikke så mye å gjøre. ikke bare er Con Air en fantastisk actionfilm, men jeg må også si at det er den eneste filmen jeg noen gang har fått en tåre i øye av :cry:  :)  på slutten når Poe møter kona og datteren sin, og musikken starter å spille, det er veldig fint :)

Hilsen en barsking som tør å innrømme at han har begynt å gråte av en film ;)

6121192[/snapback]

Jeg tør også innrømme at jeg gråt da jeg så Con Air, dog gråtingen hadde ingen ting å gjøre med at filmen var rørende...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Cun: At anmeldere har forskjellig smak er jo en ting, men likevel. Det skal da i det minste være et snev av objektivitet i anmeldelsene? Det går da vel nogen lunde an å skille en drittdårlig, hullete, laber, uoriginal, platt, kjedelig historie fra en historie som er det motsatte? Eller?

Det beste eksemplet jeg har er xXx 2, som er en rævva-film av verste sort. Alle er vel enige i at den i det minste ikke er en eventuell Oscar-nominant?

Omtrent alle kritikere var enige om å gi denne filmen et terningkast 2, 1 eller kanskje - om de var litt rause, gi den en 3'er.

Vel, gode gamle Trønderavisa måtte jo selvfølgelig slå på stortromma og gi den terningkast 5.

Selvfølgelig, en kan jo sikkert virkelig hygge seg under en slik film om det er helt OK, hjernedød underholdning man søker akkurat der og da - men å gi en slik film terningkast 5? Vel, jeg ser i allefall ikke logikken der... :ermm:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
sitter her med høy feber og forkjølelse. skal ikke på skolen i morra og lurte på om jeg skulle sette på "Lock,stock and two smoking barrels". sett den før, men lenge siden. mener å huske at den er veldig kul, er det riktig?

6123032[/snapback]

Det er korrekt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...