Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg nettopp hatt en åpenbaring. Oldboy ble sett for første gang, og det er noe av det mest vidunderlige som har skjedd meg på lang tid.

Synes allikevel de kunne spandert noen go'scener når de forskjellige blir torturert, samt tungekuttingen.

Allikevel ingen tvil om at jeg må redigere Topp 20 listen min nå.

Lenke til kommentar
Nå har jeg nettopp hatt en åpenbaring. Oldboy ble sett for første gang, og det er noe av det mest vidunderlige som har skjedd meg på lang tid. 

Synes allikevel de kunne spandert noen go'scener når de forskjellige blir torturert, samt tungekuttingen.

Allikevel ingen tvil om at jeg må redigere Topp 20 listen min nå.

6104619[/snapback]

Har den selv på 14. plass. Intense saker.

Lenke til kommentar

Ja denne filmen er helt fantastisk. Historien, denne jakten på svar, som i grove trekk kunne vært hentet ifra en klassisk krim fortelling. Og med de tilhørende svarende som ikke har fått meg til å føle meg så voldtatt siden jeg første gang så Se7en. Musikken, er noe av det bedre jeg har hørt. Pluss det faktum at filmen er usedvanlig vakker å se på, sørger for at denne filmen rangjeres høyt opp på min liste.

Jeg følte ikke att den off-screen volden gjorde noen ting

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Den tungeklippe scenen foreksempel var meget dramatisk, jeg følte omtrent hans smerte, jeg vet ikke, men jeg tror å gjøre den scenen mer visuel ville ødelagt noe av det

Du har den svenske special-editionen har du ikke?

Jeg kunne tenke meg den jeg og, da jeg tror jeg vil ha et lite problem med å lese engelsk undertekst, har egentlig aldrig prøvd men...

Hvordan er den utgaven?

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Ja denne filmen er helt fantastisk. Historien, denne jakten på svar, som i grove trekk kunne vært hentet ifra en klassisk krim fortelling. Og med de tilhørende svarende som ikke har fått meg til å føle meg så voldtatt siden jeg første gang så Se7en. Musikken, er noe av det bedre jeg har hørt. Pluss det faktum at filmen er usedvanlig vakker å se på, sørger for at denne filmen rangjeres høyt opp på min liste.

Jeg følte ikke att den off-screen volden gjorde noen ting

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Den tungeklippe scenen foreksempel var meget dramatisk, jeg følte omtrent hans smerte, jeg vet ikke, men jeg tror å gjøre den scenen mer visuel ville ødelagt noe av det

Du har den svenske special-editionen har du ikke?

Jeg kunne tenke meg den jeg og, da jeg tror jeg vil ha et lite problem med å lese engelsk undertekst, har egentlig aldrig prøvd men...

Hvordan er den utgaven?

6105052[/snapback]

Jeg lurer på hvordan det hele hadde blitt om man hadde puttet inn noen Ichi-scener inni det hele. Kunne forsåvidt gått begge veier. :hmm:

Jeg er forelsket i min utgave av Oldboy. Coveret er noe for seg selv. Jeg synes heller ikke det var noe i veien med hverken lyd- eller bildekvaliteten. Nå har jeg ikke sett noen andre utgaver av den, men jeg er storfornøyd. :D Du får besøke DVD Strax om du vil ha denne utgaven du også. :)

Lenke til kommentar

6105052[/snapback]

Det er like godt å hoppe i det, jo tidligere du begynner jo før lærer du å lese engelsk raskt og lett nok til at det ikke er noe problem, og i lengden blir det veldig tungvint eller rett og slett vanskelig å være interessert i film fra utenom UK og USA uten å beherske engelsk skriftspråk.

Lenke til kommentar
Det er like godt å hoppe i det, jo tidligere du begynner jo før lærer du å lese engelsk raskt og lett nok til at det ikke er noe problem, og i lengden blir det veldig tungvint eller rett og slett vanskelig å være interessert i film fra utenom UK og USA uten å beherske engelsk skriftspråk.

6105161[/snapback]

Hvorfor det? Er da flere sider på nettet som selger utgaver med norske undertekster. :hmm: Men det spørs jo selvfølgelig hva man er ute etter.

Lenke til kommentar
Er vel ikke alle filmer som kommer med norkse subs?

6105207[/snapback]

Nei det er det ikke, så dette er et lite problem, jeg får kansje prøve og se hvordan det går, jeg har ikke store problemer med å forstå hva som sies på engelsk, så det kan jo hende jeg klarer og lese det greit nok til å forså hva som skjer mens det skjer

Lenke til kommentar

6105161[/snapback]

Hvorfor det? Er da flere sider på nettet som selger utgaver med norske undertekster. :hmm: Men det spørs jo selvfølgelig hva man er ute etter.

6105201[/snapback]

Mitt poeng var, som de fleste tok, at det kommer ut/har kommet ut bøttevis med fantastisk film som ikke har engelsk (eller skandinavisk) som lydspråk, og som aldri kommer ut i dedikerte skandinaviske utgaver (dvs med dansk/norsk/svensk teskt).

I tillegg er som noen påpekte en del av de skandinaviske utgivelsene som finnes heller dårlige (slett ikke alle).

@Bruckiania: Start med å ha på engelske undertekster innimellom når du ser engelskspråklig film, så venner du deg til det. Helst noenlunde ordrette undertekster.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...