Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei!!!!! hel****** ********* ********** ******** (og masse annet)

Skulle sette meg ned å kose meg med pizza og Scarface, setter i dvd'en, velger diverse på menyen, filmen skal starte, men nei da, discen funker tydeligvis ikke..

Kommer alldri noe lengre enn siste meny :cry:

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med The Patriot dvd'en, men det er fordi den var sone 1 og hadde en sperre mot sone 2 spillere tror jeg. Selv om jeg byttet fra sonefri til sone 1 så fikk jeg bare meny uansett hva jeg trykket på.

Uansett... Er det noen her som liker Quentin Tarantino og CSI? Da kommer dere til å bli glade fordi han skal kanskje regissere en episode!! :w00t:

Se mer på: www.tarantino.info

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Uansett... Er det noen her som liker Quentin Tarantino og CSI? Da kommer dere til å bli glade fordi han skal kanskje regissere en episode!! :w00t:

Se mer på: www.tarantino.info

Tja, jeg vet ikke jeg. Ser heller for meg regissører som Fincher, Carnahan eller Aronofsky stå bak episoder i that kind of alley. CSI baserer seg mye på look, "swoosh" og feel/flow/groove :p

Tarantino er en annen type. Ta for eksempel Kill Bill: mange (de fleste) regissører ville brukt slagkraften til Battle Without Honour or Humanity i en større grad enn hva Tarantino gjorde. Han vektlegger andre ting og overlater kanskje litt mye til tilskueren...?

QT og Bond - det er noe jeg mye heller vil se.

Lenke til kommentar

Salò mener vel veldig mange er en ganske verdiløs og unødvendig kontroversiell film fra en ellers stor regissør. Pasolinis kvalmende farvel til film. Så lenge du har mage til det, har jeg hørt, men har ikke sett den sjøl.

Naked Lunch er digg, men vær litt forsiktig. Manusskriptet til den og f.eks. Mulholland Drive ville nok blitt opplevd som omtrentlig like absurde skulle jeg tro, men bare ikke forvent noen Lynch-atmosfære på skjermen. Lynch skriker mer at dette er meningsløst, mens Cronenberg kan få en sekvens av filmen sin til å se ut som et tradisjonelt drama (med snakkende brødristere) om en del havner ute av kontekst. Jeg opplevde i hvert fall Naked Lunch slik; strålende absurd, men det krever at du følger med og oppdager alt det latterlig rare som ikke henger helt på greip. Og så kan den være litt treg.

Edit: Jeg har ikke sett så mye av Cronenberg, men Naked Lunch opplevde jeg nok som den vanskeligste filmen å komme seg gjennom. Dead Ringers har mer atmosfære å ruse seg på, hvis du ikke har sett den da.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Salò mener vel veldig mange er en ganske verdiløs og unødvendig kontroversiell film fra en ellers stor regissør. Pasolinis kvalmende farvel til film. Så lenge du har mage til det, har jeg hørt, men har ikke sett den sjøl.

Naked Lunch er digg, men vær litt forsiktig. Manusskriptet til den og f.eks. Mulholland Drive ville nok blitt opplevd som omtrentlig like absurde skulle jeg tro, men bare ikke forvent noen Lynch-atmosfære på skjermen. Lynch skriker mer at dette er meningsløst, mens Cronenberg kan få en sekvens av filmen sin til å se ut som et tradisjonelt drama (med snakkende brødristere) om en del havner ute av kontekst. Jeg opplevde i hvert fall Naked Lunch slik; strålende absurd, men det krever at du følger med og oppdager alt det latterlig rare som ikke henger helt på greip. Og så kan den være litt treg.

Ah, hjertelig takk for gode beskrivelser. Tenker jeg går til innkjøp av begge filmene når jeg får litt mer penger på kontoen.

Edit: Har kun sett 'The Fly' og 'Videodrome' av Cronenberg. Likte begge relativt godt.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Vel, når man skal filmatisere noe av de Sade så blir det feil å holde noe tilbake. Kontroversiell? Oh yes, direkte kvalmende flere steder... Verdiløs? Så absolutt ikke...denne filmen er en tankevekker, for man innser at dette her skjer hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...