flodhest Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Skal se gudfaren for første gang nå. Gleder meg! Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Skal se gudfaren for første gang nå. Gleder meg! Litt kjipt, trodde jeg hadde sett den. Uheldigvis viste det seg at jeg hadde sett Gudfarens Løpegutt, og ikke Gudfaren. Originaltittel: A Bronx Tale Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg så Gudfaren for første gang her en dag, det er rett og slett vanskelig å beskrive hvor bra den er! Lenke til kommentar
Homme Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 nei!!!!! hel****** ********* ********** ******** (og masse annet) Skulle sette meg ned å kose meg med pizza og Scarface, setter i dvd'en, velger diverse på menyen, filmen skal starte, men nei da, discen funker tydeligvis ikke.. Kommer alldri noe lengre enn siste meny Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har du prøvd å skylle den i lunka vann og tørke forsiktig av den med en brillepusser eller noe sånt? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Jeg har samme problemet med The Patriot dvd'en, men det er fordi den var sone 1 og hadde en sperre mot sone 2 spillere tror jeg. Selv om jeg byttet fra sonefri til sone 1 så fikk jeg bare meny uansett hva jeg trykket på. Uansett... Er det noen her som liker Quentin Tarantino og CSI? Da kommer dere til å bli glade fordi han skal kanskje regissere en episode!! Se mer på: www.tarantino.info Endret 9. februar 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Hoho, en heller merkelig blanding... Kan bli interessant.. edit: noen som fikk med seg ER (Akutten)-episoden hans? Endret 9. februar 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kan bli interessant.. Indeed... Gleder meg til a se hva han far til... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 In other news: Det kommer en Deuce Bigalow oppfølger som skal foregå i europa. Hvem gleder seg? Ingen? Ikke jeg heller. http://us.imdb.com/title/tt0367652/ Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 In other news:Det kommer en Deuce Bigalow oppfølger som skal foregå i europa. Hvem gleder seg? Ingen? Ikke jeg heller. http://us.imdb.com/title/tt0367652/ Ser jo ut til å bli en skikkelig klassiker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Uansett... Er det noen her som liker Quentin Tarantino og CSI? Da kommer dere til å bli glade fordi han skal kanskje regissere en episode!! Se mer på: www.tarantino.info Tja, jeg vet ikke jeg. Ser heller for meg regissører som Fincher, Carnahan eller Aronofsky stå bak episoder i that kind of alley. CSI baserer seg mye på look, "swoosh" og feel/flow/groove Tarantino er en annen type. Ta for eksempel Kill Bill: mange (de fleste) regissører ville brukt slagkraften til Battle Without Honour or Humanity i en større grad enn hva Tarantino gjorde. Han vektlegger andre ting og overlater kanskje litt mye til tilskueren...? QT og Bond - det er noe jeg mye heller vil se. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 CSI baserer seg mye på look, "swoosh" og feel/flow/groove Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Ah, er meget glad nå, har kommet inn på filmlinja på Agder folkehøyskole. Blir forhåpentligvis moro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 CSI baserer seg mye på look, "swoosh" og feel/flow/groove http://gfx.dagbladet.no/dinside/2004/08/02/thomas01.jpg Var en direkte referanse Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ah, er meget glad nå, har kommet inn på filmlinja på Agder folkehøyskole. Blir forhåpentligvis moro. Hva er kravene for å komme inn? Toppkarakterer på medielinja på vgs? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Er det noen som har sett Salò o le 120 giornate di Sodoma og/eller Naked Lunch som kan gi en liten kommentar på hvordan filmene er? Det hadde blitt satt pris på. Jeg vurderer nemlig å kjøpe begge. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Salò mener vel veldig mange er en ganske verdiløs og unødvendig kontroversiell film fra en ellers stor regissør. Pasolinis kvalmende farvel til film. Så lenge du har mage til det, har jeg hørt, men har ikke sett den sjøl. Naked Lunch er digg, men vær litt forsiktig. Manusskriptet til den og f.eks. Mulholland Drive ville nok blitt opplevd som omtrentlig like absurde skulle jeg tro, men bare ikke forvent noen Lynch-atmosfære på skjermen. Lynch skriker mer at dette er meningsløst, mens Cronenberg kan få en sekvens av filmen sin til å se ut som et tradisjonelt drama (med snakkende brødristere) om en del havner ute av kontekst. Jeg opplevde i hvert fall Naked Lunch slik; strålende absurd, men det krever at du følger med og oppdager alt det latterlig rare som ikke henger helt på greip. Og så kan den være litt treg. Edit: Jeg har ikke sett så mye av Cronenberg, men Naked Lunch opplevde jeg nok som den vanskeligste filmen å komme seg gjennom. Dead Ringers har mer atmosfære å ruse seg på, hvis du ikke har sett den da. Endret 16. februar 2005 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Salò mener vel veldig mange er en ganske verdiløs og unødvendig kontroversiell film fra en ellers stor regissør. Pasolinis kvalmende farvel til film. Så lenge du har mage til det, har jeg hørt, men har ikke sett den sjøl. Naked Lunch er digg, men vær litt forsiktig. Manusskriptet til den og f.eks. Mulholland Drive ville nok blitt opplevd som omtrentlig like absurde skulle jeg tro, men bare ikke forvent noen Lynch-atmosfære på skjermen. Lynch skriker mer at dette er meningsløst, mens Cronenberg kan få en sekvens av filmen sin til å se ut som et tradisjonelt drama (med snakkende brødristere) om en del havner ute av kontekst. Jeg opplevde i hvert fall Naked Lunch slik; strålende absurd, men det krever at du følger med og oppdager alt det latterlig rare som ikke henger helt på greip. Og så kan den være litt treg. Ah, hjertelig takk for gode beskrivelser. Tenker jeg går til innkjøp av begge filmene når jeg får litt mer penger på kontoen. Edit: Har kun sett 'The Fly' og 'Videodrome' av Cronenberg. Likte begge relativt godt. Endret 16. februar 2005 av Zaeira Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 No mer fra M.Forman jeg bør se sett bortifra? Man on the moon Amadeus Hair One flew over the cuckoo's nest Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Salò mener vel veldig mange er en ganske verdiløs og unødvendig kontroversiell film fra en ellers stor regissør. Pasolinis kvalmende farvel til film. Så lenge du har mage til det, har jeg hørt, men har ikke sett den sjøl. Vel, når man skal filmatisere noe av de Sade så blir det feil å holde noe tilbake. Kontroversiell? Oh yes, direkte kvalmende flere steder... Verdiløs? Så absolutt ikke...denne filmen er en tankevekker, for man innser at dette her skjer hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg