xkharonx Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Noen bergensere som kunne tenke seg et innblikk i Nord-Korea? Fem engelskspråklige dokumentarfilmer tar alle utgangspunkt i det som kanskje er verdens mest lukkede land. Men de har forskjellige tilnærmingsmåter til temaet; I noen av dem blir landet fremstilt med en viss kjærlighet og forståelse, mens andre rommer sterke angrep på regimet. Filmene vises 8. - 12. mai i Magnus Barfot kl. 1900. Billettpris kr. 50,- OBS! Alle filmer med engelsk tale, utekstet Mandag: THE PARADE Tirsdag: THE GAME OF THEIR LIVES Onsdag: A STATE OF MIND Torsdag: ACCESS TO EVIL Fredag: A DAY IN THE LIFE Jeg blir ihvertfall å finne på kino 5 dager på rad neste uke. 6047166[/snapback] Det virket faktisk skremmende interessant. Dette skal jeg prøve å få med meg Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 PREMIEREN 6046553[/snapback] wtf? Lenke til kommentar
2ern Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Noen som har sett "When the Last Sword is Drawn"? Vurdere å ta med meg den på nattevakt ikveld. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Noen som kan tipse meg om noen gode romantiske komedier? Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Shaun of the Dead er en knakende god romantisk komedie. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Noen som kan tipse meg om noen gode romantiske komedier? 6047714[/snapback] Selvsagt. Love Actually er den beste, mens Notting Hill er den verste (men samtidig, det er den som er den definerende romantiske komedien, så spørsmålet er om DU vil kose deg eller om det er damen du prioriterer). My Girl er en veldig søt film, Annie Hall er vel en romantisk komedie, men ikke på samme måte som de andre. Hysterisk morsom er den ihvertfall. Og selvfølgelig Eternal Sunshine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Shaun of the Dead er en knakende god romantisk komedie. 6047758[/snapback] Quoted for truth, en av mine personlige favoritter. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Noen som kan tipse meg om noen gode romantiske komedier? 6047714[/snapback] Personlig mener jeg Ameliè definerer sjangeren, har mye mer humor enn Love, Actually, IMO Lenke til kommentar
Njål Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Noen som har sett "When the Last Sword is Drawn"? Vurdere å ta med meg den på nattevakt ikveld. 6047417[/snapback] Knall film, det eneste som trekker ned er litt under pari aldringsmakeup i "nåtids"-scenene i begynnelsen og slutten . Tror ikke det egentlig er en spoiler, men for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Noen som kan tipse meg om noen gode romantiske komedier? 6047714[/snapback] Selvsagt. Love Actually er den beste, mens *blablabla og mer blablabla* 6047805[/snapback] Er med på at Love Actually er en veldig fin romantisk komedie, men det ødelegger kanskje bittelitt om man ikke ser den i juletider. Å se den (for første gang) rundt juletider gjør den ekstra bra. Endret 5. mai 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Noen som kan tipse meg om noen gode romantiske komedier? 6047714[/snapback] Personlig mener jeg Ameliè definerer sjangeren, har mye mer humor enn Love, Actually, IMO 6047905[/snapback] Og er ikke minst ti ganger vakrere. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Enig med gutta om Amélie her. Jeg tror dog at damen må verdsette filmtitting et hakk mer enn de andre filmene som er nevnt. Mange jenter, og kanskje de fleste vil bare se en hjernedød film, så lenge den inneholder en gutt og en jente som aller iherdigst vil komme sammen, men på veien er det mange vanskeligheter. Ikke vet jeg om en jente ville sett på Amélie, slik vi ønsker de vil gjøre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Enig med gutta om Amélie her. Jeg tror dog at damen må verdsette filmtitting et hakk mer enn de andre filmene som er nevnt. Mange jenter, og kanskje de fleste vil bare se en hjernedød film, så lenge den inneholder en gutt og en jente som aller iherdigst vil komme sammen, men på veien er det mange vanskeligheter. Ikke vet jeg om en jente ville sett på Amélie, slik vi ønsker de vil gjøre. 6049089[/snapback] Nå har virkelig jenter jevnt over stemt den høyere enn gutter på IMDb, og da spesielt aldersgruppen jeg og mange andre går etter kvinner fra gruppene <18 og 18-29 (med 9,0 og 9,1). Jeg tror ikke du kjenner så mange jenter, jeg. *knis* Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Nå har virkelig jenter jevnt over stemt den høyere enn gutter på IMDb, og da spesielt aldersgruppen jeg og mange andre går etter kvinner fra gruppene <18 og 18-29 (med 9,0 og 9,1). Jeg tror ikke du kjenner så mange jenter, jeg. *knis* 6049334[/snapback] I så fall skal de ha creds, samt at jeg ser lysere på filmtiden sammen med den kommende damen. Edit: Forresten må jo Hitch nevnes! Er den én film jeg skal se med en jente, er det jo selvfølgelig Hitch! Stemplet med Deathie's Love Approval. Endret 5. mai 2006 av Deathie Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 På en annen side, så er det jo damer som "verdsette® filmtitting et hakk mer enn de andre.." (jentene), som stemmer på IMDb også da.. Så slikt sett er jeg vel fortsatt enig med Deathie .. men, jeg har ikke sett Amélie jeg.. er den bra? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 På en annen side, så er det jo damer som "verdsette® filmtitting et hakk mer enn de andre.." (jentene), som stemmer på IMDb også da.. Så slikt sett er jeg vel fortsatt enig med Deathie .. men, jeg har ikke sett Amélie jeg.. er den bra? 6049493[/snapback] Jeg ser ingen grunn til å dømme slik, jenter ser de filmene som guttene ser. De har bare sine kosefilmer (Notting Hill), mens vi har våre (Under Siege). Jeg har sett Eternal Sunshine med flere jenter, og samtlige har elsket den. Maren klarte til og med å nesten holde seg våken gjennom hele Magnolia, noe jeg ikke kan si om guttevennene mine. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Så Scary Movie 4 i dag VIK unna.. Bare tull og fanteri. Nummer 1 er så mye bedre en nummer 4 at det er flaut at de har sluppet den ut. Endret 6. mai 2006 av Fez Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Helt enig. Scary Movie 4 er så dårlig i forhold til de to første filmene. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Likte 1'ern og 2'ern veldig godt (spesielt 2'ern - Hanson utgjør jo hele greia! ). 3'ern ble bare latterlig dum. Er den lik 3'ern (muligens verre), eller er den bittelitt bedre? Så lenge den er bedre enn 3'ern tror jeg at jeg skal vurdere å se den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg