Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Har akkurat sett Mulholland Drive. Noen som har noen tanker om filmen, da de jeg har snakket med hater den. Ser ut som filmen enten blir elsket eller hatet, og jeg tilhører forsåvidt den første kategorien.

Jeg simpelthen elsker den, jeg òg.

 

Du bør absolutt sjekke ut Blue Velvet også, som er på høyde med Mulholland Dr. Begge er, etter min mening, Lynch' beste arbeid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ooooh... den er knall! En av mine gangster-favoritter.

Hørte den var litt kjedelig, har ikke sett den men det var det jeg hørte av de som hadde sett den.

Den kan være litt tørr, og litt vanskelig i starten, men tar seg veldig opp. Ligger på IMDb's #215 over tidenes beste filmer. Bør gi en liten pekepine at det kvalitetsfilm, men dermed ikke sagt at du kommer til å like den.

Lenke til kommentar

Hehe, men wh1te fikk med seg de beste fra Hayao Miyazaki.

 

Kan legge til:

Nausicaä of the Valley of the Winds

Lupin III: Castle of Cagliostro

Crimson Pig

 

Og den nyeste filmen hans, Howl's Moving Castle som anime fans har gledet seg til i et par år nå.

 

Du har og Whisper of the Heart som han har produsert og ikke regissert, men den er laget i skikkelig Miyazaki stil.

Lenke til kommentar
Digga Chihiro og Heksene

 

Noen som har noen lignende å anbefalle?

I tillegg til de wh1te har nevnt, Nausicaä of the Valley of Wind/Kaze no Tani no Naushika, Porco Rosso/Kurenai no Buta, den kommende Howl's Moving Castle/Hauru no Ugoku Shiro (går på kino rundt i Asia, og Frankrike hadde som første europeiske land vanlig kino-premiere for et par uker siden).

Her er et godt sted å starte for å lese om filmene til Miyazaki og Studio Ghibli, her er anmeldelser/sammenligninger av mange av de versjonene som er ute på dvd (undertegnede har bidratt med info/screencaps/bilder til begge sitene).

Lenke til kommentar
Hehe, men wh1te fikk med seg de beste fra Hayao Miyazaki.

 

Kan legge til:

Nausicaä of the Valley of the Winds

 

 

 

En ting til:

Når/hvis du har sett Nausicaä anbefaler jeg deg på det sterkeste å skaffe deg manga'en Miyazaki gjorde mens han skaffet penger til å lage filmen. Men se filmen først, de fleste jeg kjenner syns tegneserien får filmen til å blekne litt i forhold.

Ellers kan det diskuteres hvilke av filmene som er best, selv vil jeg sette både Nausicaä og Porco Rosso (har til gode å se The Crimson Pig brukt på noen tilgjengelig utgave, eller i diskusjon av filmen annet enn for å forklare hva Porco Rosso betyr) over Mononoke Hime/Princess Mononoke. Og selv om Castle of Cagliostro (ikke vanlig å ta med Lupin III som en del av tittelen når det er snakk om Miyazaki's film, bare tv-serien; Tror ikke du vil få filmen opp som resultat hvis du søker i nettbutikker på Lupin III) ikke teknisk holder samme nivå som de seinere filmene er det en av de festligste røverhistoriene som er laget; Bl.a. Spielberg har ytret ønske om å spille inn eller produsere en live-action-utgave.

 

Og har du tilfeldigvis små barn vil jeg absolutt anbefale de to episddene Miyazki gjorde av tv-serien Panda! KoPanda!/Panda! Go Panda! (har venner der det første ungene prøvde å fremføre av sammenhengende lyder utover mamma/pappa har vært forsøk på å synge tittelmelodien til serien :p ).

Lenke til kommentar
Når/hvis du har sett Nausicaä anbefaler jeg deg på det sterkeste å skaffe deg manga'en Miyazaki gjorde mens han skaffet penger til å lage filmen. Men se filmen først, de fleste jeg kjenner syns tegneserien får filmen til å blekne litt i forhold.

Jeg er ikke så stor manga fan, men skal være oppmerksom på den hvis jeg noen gang kommer over den.

 

Ellers kan det diskuteres hvilke av filmene som er best, selv vil jeg sette både Nausicaä og Porco Rosso over Mononoke Hime/Princess Mononoke.

Selv setter jeg Nausicaä og Porco Rosso som Miyazakis svakeste filmer og Princess Mononoke høyest :p Men smak og behag ;)

 

(har til gode å se The Crimson Pig brukt på noen tilgjengelig utgave, eller i diskusjon av filmen annet enn for å forklare hva Porco Rosso betyr)

Ja greit, men med så mange utenlandske tittler så kan ting fort bli forvirrende for 'nye' folk. Er enklere med tittler på et språk man forstår. Kanskje The Crimson Pig burde stått i parantes?

 

(ikke vanlig å ta med Lupin III som en del av tittelen når det er snakk om Miyazaki's film, bare tv-serien; Tror ikke du vil få filmen opp som resultat hvis du søker i nettbutikker på Lupin III) ikke teknisk holder samme nivå som de seinere filmene er det en av de festligste røverhistoriene som er laget; Bl.a. Spielberg har ytret ønske om å spille inn eller produsere en live-action-utgave.

Den skal jeg bøye meg for, jeg har alltid syns det passer med Lupin III i begynnelsen og alltid brukt det når jeg snakker om filmen. Men ser at det kan bli forvirrende. Teknisk-smeknisk. Filmen er genial :yes:

Lenke til kommentar
Hehe, skjønner godt det argumentet der. Nostalgi er og blir viktig. Jeg for min del digger fremdeles Power Rangers. Fryktelig dårlig, men husker da jeg var 9 år og digget de kondomkledde heltene. :D

Jeg så faktisk ca 1 time av Mega Mountain i dag... Hadde jeg ikke vært så dritas, så hadde jeg nok sett den ferdig og kunne ha gitt den 1/10. For det var noe av det verste jeg har noen gang sett :ohmy:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...