Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Apropos Ridley Scott (ikke drep meg nå), er det bare meg som synes Black Hawk Down er ålreit underholdning? :p

6024721[/snapback]

Jeg klarer dessverre ikke å se forbi hovedrolleinnhaveren, og hvis han gjør meg kvalm, klarer ikke filmen å underholde meg. Det samme gjelder Butterfly Effect, selv om plot holes og få høydepunkter også ødela den.

6025459[/snapback]

:-\

Hartnett er jo en herlig ung mann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beste i Black Hawk Down er når flere av soldatene løper helt i slutten av filmen, og en av dem faller. Skjønner ikke hvordan de har klart å legge et slikt fall i slutten av en såppass seriøs film som dette. :!:

6027464[/snapback]

Har du noensinne sprunget med GRU?

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg gikk på snørra under militærtjenesten.

Lenke til kommentar
At du gikk på trynet tviler jeg ikke på, men hvorfor ta det med i filmen? Ikke at jeg ser på det som negativt, men det er noe jeg aldri hadde tenkt på en gang om jeg hadde laget filmen.

6027790[/snapback]

Det skaper realisme (og ikke minst forundelse hos seerne=P). ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Amélie eller 12 monkeys.

Ran er knakende god, men også en temmelig lang film, Magnolia har jeg ikke sett og apollo 13 har jeg ikke sansen for.

Lenke til kommentar
Skal se film nå. Står mellom

Magnolia

Amélie

Ran

12 Monkeys

Apollo 13

Ikke i humør for noen tunge eller langtrukne filmer. Noen innspill?

6029235[/snapback]

Magnolia er nokså lang, det samme gjelder Ran. Apollo 13 og Amelie er nok de enkleste.

6029405[/snapback]

Jeg syntes Apollo 13 var litt ubra. Litt vanlig amerikansk film. 12 Monkeys er derimot veldig bra. Hvis du har sett mange, eller hørt om, mange av filmene til Terry Giliam, og du har inntrykk av at de er veldig sprøe og rar humor og alfor britiske, så er 12 monkeys helt annerledes og gjør den til min favoritt av hans filmer. Ran er også bra. Men ikke hvis du liker gamle epos filmer. Spesielt ikke hvis du liker gamle epos filmer hvor de snakker japansk.

Lenke til kommentar

Endte opp med å se Amelie som viste seg å være adskillig bedre enn Steffy skal ha det til. ;)

Hanne:): Three Kings fungerer greit synes jeg. Ikke en film å hoppe i taket for. Jeg ville heller ikke ofret nattesøvnen for å få med meg denne filmen.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal slå meg løs å sitte sent oppe i kveld.  "three kings" går på tv3. Er det noe å se eller?

6030411[/snapback]

Jeg synes nå dette er en kjempekul film. God action og mange originale konsepter. Absolutt anbefalt underholdning. :)

EDIT:

Beste i Black Hawk Down er når flere av soldatene løper helt i slutten av filmen, og en av dem faller. Skjønner ikke hvordan de har klart å legge et slikt fall i slutten av en såppass seriøs film som dette. :!:

6027464[/snapback]

Har du noensinne sprunget med GRU?

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg gikk på snørra under militærtjenesten.

6027766[/snapback]

Nettopp. Disse folka er drittklare. De har vært våkne og aktive over lang tid. Å løpe med et slikt utstyr er heller ikke sinnsykt lett selv når man er uthvilt.

Tror ikke de mente noe komisk med det. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Endte opp med å se Amelie som viste seg å være adskillig bedre enn Steffy skal ha det til. ;)

6030448[/snapback]

Den er fabelaktig, enkelt og greit. Elsker hvordan scenene altid har spesielle farger når Amelie er i bildet - Mye grønt og kanskje en klar kontrast. Festelig som film, men en perle estetisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...