Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke Redux, nei. Har blitt frarådet den av enkelte, så jeg kjøpte originalen.

Var mange scener jeg enten satt med gåsehud, måpende eller bare satt og gliste.

Scenen med helikopterne som kommer mot landsbyen og setter på "Ride of the Valkyries" var ålreit.

Lenke til kommentar
Så akkurat Apocalypse Now, og det var ikke sløsing med tid. :p

6011107[/snapback]

Kommer ann på vilken versjon du så. Hvis det var orginalen så er jeg enig, den nye versjonen som er 40 minutter lengre er bortkastet tid.

6011138[/snapback]

Nå har ikke jeg sett ikke-redux, men syns redux absolutt var verdt å se. Ja, enkelte scener ble litt drøye, men ikke så mye som 40 min.

Lenke til kommentar
Så akkuratt Serinity.. noen andre som har sett den?

Den fikk 8.0 på IMDb, noe jeg egentlig syntes var litt høyt.. men.. greit tidsfordriv..

6011578[/snapback]

Den latterlige høye scoren er et resultat av Firefly(serien som danner basisen for Serenity)-fanboys.

Greit tidsfordriv, men ikke noe mer enn det. :)

Lenke til kommentar
Så akkurat Apocalypse Now, og det var ikke sløsing med tid. :p

6011107[/snapback]

Kommer ann på vilken versjon du så. Hvis det var orginalen så er jeg enig, den nye versjonen som er 40 minutter lengre er bortkastet tid.

6011138[/snapback]

Nå har ikke jeg sett ikke-redux, men syns redux absolutt var verdt å se. Ja, enkelte scener ble litt drøye, men ikke så mye som 40 min.

6011356[/snapback]

@ fredrikrb: Da har du sett den versjonen som er bra.

L@asse, det er sant at det ikke er 40 min. orginalen er 153 minutter lang den nye er 202 minutter, så den er faktis 49 minutter lengre. Og min mening er at den er at redux versjonen er 49 minutter for lang.

Orginalen er en utrolig bra film bare sånn at jeg får sagt det, men redux versjonen blir bare kjedelig i lengden.

Og over til noe helt annet, hvorfor er ikke Mira Sorvino med i flere filmer. Så nettopp den nye extended cut'en av Replacement Killers og den dama gjør seg godt på skjermen :love: Og hun er jo ikke den verste skuespilleren som er der ute, hun klarte nesten å få meg til å kjøpe en Woody Allen film. Hun klarte det nesten, Scarlett Johansson fikk meg til å gjøre det :love:

Lenke til kommentar

49 ekstra minutter høres en del ut. Etter min mening var filmen bra som den er nå, og jeg ser ikke helt hvor man kan putte inn flere scener som forsterker det inntrykket filmen gir om personene og krigen i Vietnam.

Men, jeg har ikke sett Redux, og det kan godt hende jeg tar litt feil, men sånn som jeg ser det er det ingenting som mangler i originalen.

----

Johansson er så utrolig digg i The Island, forresten. :p

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Min mening er at det er 49 unødvendige minutter, synes ikke at det gir filmen noe ekstra. Så jeg kommer aldri til å bytte ut den versjonen jeg har nå.

Da skal jeg se Sidney Lumet's Serpico for første gang men det kan jo ikke gå galt når Al Pacino er med...

Lenke til kommentar
Så akkuratt Serinity.. noen andre som har sett den?

Den fikk 8.0 på IMDb, noe jeg egentlig syntes var litt høyt.. men.. greit tidsfordriv..

6011578[/snapback]

Den latterlige høye scoren er et resultat av Firefly(serien som danner basisen for Serenity)-fanboys.

Greit tidsfordriv, men ikke noe mer enn det. :)

6011619[/snapback]

Er så enig! Har flere kompiser som synes den var utrolig bra, nyskapende, osv. Synes egentlig knapt den fungerte som tidsfordriv. Var ingen ting nytt i den. Da jeg var ferdig, følte jeg at jeg hadde vært med på noe meningsløst. Filmen handler liksom ikke om noe. Den bare stjeler ting fra kjente sci-fi klasikkere og endrer det nok til at ungdommene ikke merker det.

Lenke til kommentar
Sjekka i sta om det var noen tilbud på DVDer i by'n, og på Free Record Shop var det 4 for 300,-. Lurer på om jeg skal gå for disse 8 filmene:

- Spartacus

- Mission: Impossible II

- Die Hard

- Lethal Weapon

- King Kong (1933)

- The Ring

- The Fugitive

- Catch me if you can / Boogeyman / The Meaning of Life

6010641[/snapback]

Etter å ha sett "Mission: Impossible", altså #1, så tror jeg jeg dropper #2. Og når jeg kom på at de solgte "Saving Private Ryan" også, ble lista litt anderledes:

- Spartacus

- Saving Private Ryan

- Die Hard

- Lethal Weapon

- King Kong (1933)

- The Ring

- The Fugitive

- Catch me if you can (vurderer samleboks på Monty Python, og der er selvfølgelig "The Meaning of Life")

Lenke til kommentar

Da har det kommet en trailer for den amrikanske versjonen av Veiviseren:

Pathfinder

Det er mannen som regisserte remaken av The Texas Chainsaw Massacre Marcus Nispel som er regissør. Ser ut som den bare er løslig basert på orginalen og med løslig så mener jeg at de har oversatt veiviseren til pathfinder og thats it :). Men ser jo ut som om det kan bli en artig film, mørk og dyster.

Er vist mannen som skrev Oliver Stone's Alexander som har skrevet manus, så vi får håpe at det ikke blir en gjeng vikinger med homofile tendenser :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...