Dorian Gray Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Istid 2 ble ødelagt av Otto nok en gang. Verdens ekleste mann. Det er godt å se at forsøk for å formere seg blir stoppet av de høyere maktene. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 hvordan greier dere å se animasion filmer på norsk, jeg greier det aldrig, vister og morsomheter går tapt, Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 hvordan greier dere å se animasion filmer på norsk, jeg greier det aldrig, vister og morsomheter går tapt, 5966320[/snapback] Faktisk meget enig, men denna såg eg på Kino,som var på norsk. Men foretrekker å se disse på Amerikansk. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 hvordan greier dere å se animasion filmer på norsk, jeg greier det aldrig, vister og morsomheter går tapt, 5966320[/snapback] Det var noen replikker som virket direkte oversatt fra engelsk. Det verste var da jeg forstod hva vitsen var på engelsk, men pga språklige forskjeller hadde den ingen betydning på norsk. Det er så mange vitser som avhenger av ordspill/lignende at oversettelser generelt taper en del. Dog, Dagfinn var nok en gang herlig, med perfekt komedisk timing. Han var (nok en gang) den norske oversettelsens sterkeste argument. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Filmer som er dubbet skulle ha vært bannlyst gjelder tegnefilm og spillefilmer. Tidenes verste er jo når Eldar Vågan dubbet Gregory Hines i en tv-serie på tv2 for en del år siden. Gregory Hines med totendialekt Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Tidenes verste er jo når Eldar Vågan dubbet Gregory Hines i en tv-serie på tv2 for en del år siden. Gregory Hines med totendialekt 5966705[/snapback] Haha, det var jo konge. "Nå må du stå opp, vi må ut å pelle stein" Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Animasjons filmer er ofte bedre med norske stemmer, i og med at de velger de som passer. Og ikke bare på navn. Will smith er med i vær jævla animasjons film, og han er ikke morsom en gang! Dagfinn er jo bare den beste av alle da! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Animasjons filmer er ofte bedre med norske stemmer, i og med at de velger de som passer. Og ikke bare på navn. Will smith er med i vær jævla animasjons film, og han er ikke morsom en gang! Dagfinn er jo bare den beste av alle da! 5967241[/snapback] Shark Tale er den eneste nyere animasjonsfilmen Will Smith bidrar med stemmen sin, i følge IMDb. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 De norske stemmene er vel like kjente som de amerikanske (i sitt representative lands målestokk). Og generelt SUGER dubbing, uansett. Dubbing av tegnefilmer suger bare litt mindre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Animasjons filmer er ofte bedre med norske stemmer, i og med at de velger de som passer. Og ikke bare på navn. Will smith er med i vær jævla animasjons film, og han er ikke morsom en gang! Dagfinn er jo bare den beste av alle da! 5967241[/snapback] Animasjonsfilmer er ofte bedre med engelske stemmer, fordi de velger de som passer, ikke de som er populære akkurat da. Uno er stor, plutselig får Aksel Hennie jobben i Terkel i Knipe. Vi har langt færre stjerner her i Norge, derfor blir det få å velge mellom. Se på rollen som Gill i Finding Nemo; Willem Dafoe er perfekt! Tom Hanks og Tim Allen er glimrende i rollene som Woody og Buzz i Toy Story. Dagfinn er god i Istid, men han er den eneste. Det finnes ingen andre tilfeller av norske stemmer som har vært bedre enn de originale. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Så nettopp Shriek If You Know What I Did Last Friday the 13th det er den lengste filmen jeg har sett som varer i 85 minutter, føltes som 4 timer. Tror jeg trakk på smilebåndet to ganger. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Så nettop Hostel. Helt ok film, masse nasty stuff osv.. Anbefales ikke som lørdasgkos for familien. Handlingen var helt grei, men var ikke noe jeg ville sett igjen.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Så nettopp Shriek If You Know What I Did Last Friday the 13th det er den lengste filmen jeg har sett som varer i 85 minutter, føltes som 4 timer.Tror jeg trakk på smilebåndet to ganger. 5967470[/snapback] I hate to say that I told you so. But I told you so! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Så nettopp Shriek If You Know What I Did Last Friday the 13th det er den lengste filmen jeg har sett som varer i 85 minutter, føltes som 4 timer.Tror jeg trakk på smilebåndet to ganger. 5967470[/snapback] I hate to say that I told you so. But I told you so! 5967511[/snapback] Det var jo 35 kroner rett ut av vinduet :!: Edit: Men det føyer seg bare inn i en uke med veldig mye dårlig film. Har sett alle syv Nightmare on elm street filmene, tre uwe boll filmer (Alone in the dark, house of the dead og bloodrayne) og shriek. Eneste plusset har vært Hostel som jeg har sett to ganger... Endret 22. april 2006 av Manx Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Uwe Boll-filmene var jo litt artige. Jeg lo mer og hardere av House of the Dead enn Shriek. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Uwe Boll-filmene var jo litt artige. Jeg lo mer og hardere av House of the Dead enn Shriek. 5967580[/snapback] Det er sant, men det føles jo som man har blitt voldtatt mentalt etter å ha sett en boll film... Så neste gang jeg ser en film og dette dukker opp "Boll KG Production", så løper jeg og gjemmer meg. Tre filmer fra den mannen er mer en nok for meg. Edit: Og her snakker vi om en mann som forhåndsbestiller Steven Seagal filmer Endret 22. april 2006 av Manx Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Blir en saftig oppdatering på dere om filmen min seinere i dag, kanskje. Fem nye scener har blitt unnfanget Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Uwe Boll-filmene var jo litt artige. Jeg lo mer og hardere av House of the Dead enn Shriek. 5967580[/snapback] Det er sant, men det føles jo som man har blitt voldtatt mentalt etter å ha sett en boll film... Så neste gang jeg ser en film og dette dukker opp "Boll KG Production", så løper jeg og gjemmer meg. Tre filmer fra den mannen er mer en nok for meg. 5967599[/snapback] Så det betyr at du altså ikke skal se den "episke" eventyr/fantasy filmen In the Name of the King: A Dungeon Siege Story, som vare i 150 minutter? Hva kan vel ødelegge deg mer enn 2,5 timer med Uwe Boll film. Så skal han jo igang med filmatisering av Postal og Far Cry. Den mannen er ustoppelig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hvordan har det seg egentlig at mannen bak flere av filmene på bottom #100 på IMDb fortsatt er in business? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Uwe Boll-filmene var jo litt artige. Jeg lo mer og hardere av House of the Dead enn Shriek. 5967580[/snapback] Det er sant, men det føles jo som man har blitt voldtatt mentalt etter å ha sett en boll film... Så neste gang jeg ser en film og dette dukker opp "Boll KG Production", så løper jeg og gjemmer meg. Tre filmer fra den mannen er mer en nok for meg. 5967599[/snapback] Så det betyr at du altså ikke skal se den "episke" eventyr/fantasy filmen In the Name of the King: A Dungeon Siege Story, som vare i 150 minutter? Hva kan vel ødelegge deg mer enn 2,5 timer med Uwe Boll film. Så skal han jo igang med filmatisering av Postal og Far Cry. Den mannen er ustoppelig. 5967614[/snapback] Må bli i fylla, tror ikke jeg orker det når jeg er edru for å si det sånn. 150 minutter med boll film er 150 minutter for mye. Edit: @ fredrikrb: Det skal vist være et smutthull i tyskland som gjør at han får dekket det som filmene taper. Er bare å håpe at det hullet blir tettet veldig fort. Endret 22. april 2006 av Manx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg