Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Skyter en sau med bazooka i Bad Taste > Alt som har med LOTR å gjøre

Men det er jo en smakssak, så jeg skal ikke prøve å starte noen opphetet diskusjon om temaet. Ingen som har rett her. Men jeg koser meg flerfoldige ganger mer med Bad Taste enn med LOTR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan være enig i at Bad Taste er mer imponerende resultatmessig i henhold til budsjett i forhold til LOTR, men jeg liker LOTR mye bedre og forakter Bad Taste. Men det er ikke til å stikke under en stol at de har gjort en god jobb i Bad Taste.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at det går ann å være uenig i xkharonx' påstand. De fleste filmer som ikke kostet en dritt har mye mer sjarm enn milliardproduksjoner. Og humor-delen kan du da virkelig ikke mene LoTR vinner på? Hvis du da ikke finner det veldig morsomt at Legolas sklir ned på et skjold ned en trapp samtidig som han skyter vilt rundt seg.

5952159[/snapback]

Tja, det finnes mange søte millionproduksjoner. Eternal Sunshine og Lost in Translation kostet mer enn gjennomsnitts studentfilmen, men er sjarmerende. Hvorvidt sjarm er det man ser etter i LotR kan vel diskuteres, men det er klart at når det gjelder underholdningsverdi vinner splatterfilmer over LotR.

Lenke til kommentar
Ser nå at "alternative"/Description på bildet med annonse for nice price til 79,99,- heter "Kampanje", så da er det vel en kortvarig glede.

5948487[/snapback]

Som du (sikkert) vet koster nice price-dvd'er til vanlig 99,50. Samtidig har de en kampanje som de skifter annenhver uke(?). Dvd'ene som inngår i denne kampanjen bruker å koste 59,90. I kampanjen som de har nå inngår i steden alle nice price-filmene som er satt ned til 79,90.

Så konklusjonen er at dette sannsynligvis bare vil vare i et par uker.

5950221[/snapback]

Takk for utfyllende svar. :)

Lenke til kommentar

en merkelig ting jeg la merke til når vi så på ekstramateriale til the rock istad, 2 disc coll. ed. fra play... det står The Criterion Collection i menyene øverst, men det står ikke et eneste sted hverken på cover eller på DVDene.

noen som vet hvorfor ?

og X Files sesongene som ble sendt 4.4 har enda ikke kommet :(

Lenke til kommentar
en merkelig ting jeg la merke til når vi så på ekstramateriale til the rock istad, 2 disc coll. ed. fra play... det står The Criterion Collection i menyene øverst, men det står ikke et eneste sted hverken på cover eller på DVDene.

noen som vet hvorfor ?

Buena Vista er så vidt jeg vet eier av The Rock og har lisensiert den til Criterion, og jeg antar de deler på utgivelsen i forhold til hvor den er utgitt.

Og angående Bad Taste, synes selv det er en konge-film (sjanger tatt i betraktning), men tror det hjelper bra på at første gangen jeg så den var på slutten av 80-tallet da jeg nesten ikke hadde sett splatter-filmer før. Det eneste jeg tenkte da filmen var over var et eneste stort "WTF?!?" og "dette må jeg se engang til". ;)

Lenke til kommentar

noen som vet hvorfor ?

og X Files sesongene som ble sendt 4.4 har enda ikke kommet :(

5952641[/snapback]

En del av dealen som ble gjort da Criterion fikk rettighetene til å lage spesialutgaver for det amerikanske markedet av The Rock og Armageddon (den har til og med Criterion Collection på coveret i noen europeiske land) var at selskapet som lisenserte ut (Buena Vista/Disney) skulle få tilgang på materialet Criterion produserte for utgivelsen til utgivelse i andre markeder (der Criterion ikke selv har rettigheter).

Eneste "rene" Criterion-utgivelse utenfor R1 er så vidt jeg vet Beastie Boys Antholgien i Engalnd (og muligens andre steder?).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...