Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om den i likhet med From Hell ikke heter JtR, ikke glem Time after Time, der H. G. Wells (Malcolm McDowell) forfølger Jack the Ripper (David Warner) inn i fremtiden (1893>1979). Ikke akkurat et doku-drama  :hmm: , men jeg synes det er en av de mer interessante JtR-filmene.

5918444[/snapback]

Time after Time må jeg ærlig innrømme på mange måter er mye mer "fengende" enn f.eks 1988-versjonen som ble laget for TV. Selv om de heller da ikke kan sammenlignes på mange områder.

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Jeg så Face/Off da den gikk på tv (i går?). Jeg lurer på, hvis Dietrich og Sasha er søsken, hva skjer så med det sykt lidenskapelige, insceste kysset da Dietrich fikk en kule i nakken?

5919643[/snapback]

jepp søsken....har du ikke hørt om russisk søskenkjærlighet da gitt

de er litt sær sånn..på film iallefall

Lenke til kommentar

Da har jeg sett Resident Evil: Apocalypse. Jeg hadde et snev av håp om at denne filmen skulle være bedre enn eneren, men det var den så absolutt ikke. Det må være en av de dummeste filmene jeg noen gang har sett. Skulle gjerne likt å vite hvem i svarte som syntes det var en god idè å kle Nemesis opp i en lærkjole.

Mye flashy effekter, men så godt som null blod. Jeg forventer egentlig blod, innvoller og skikkelige zombie bitt, når jeg ser en zombie film.

Lenke til kommentar
Jeg så Face/Off da den gikk på tv (i går?). Jeg lurer på, hvis Dietrich og Sasha er søsken, hva skjer så med det sykt lidenskapelige, insceste kysset da Dietrich fikk en kule i nakken?

5919643[/snapback]

5920053[/snapback]

Jeg er russisk og jeg har overhodet ikke hørt om noe som heter russisk søskenkjærlighet. Ikke at jeg har søsken, men jeg har aldri sett noen venner av meg gjøre det. Forresten så er ikke Dietrich et russisk navn. Konklusjonen er altså at de to er syke.

Lenke til kommentar
Da har jeg sett Resident Evil: Apocalypse. Jeg hadde et snev av håp om at denne filmen skulle være bedre enn eneren, men det var den så absolutt ikke. Det må være en av de dummeste filmene jeg noen gang har sett. Skulle gjerne likt å vite hvem i svarte som syntes det var en god idè å kle Nemesis opp i en lærkjole.

Mye flashy effekter, men så godt som null blod. Jeg forventer egentlig blod, innvoller og skikkelige zombie bitt, når jeg ser en zombie film.

5920489[/snapback]

Jeg overser alt som kalles en oppfølger, spillfilm osv. med RE:A, ser den kun som en action film og da gir den meg alt som trenger der og da. Synes Alexander Witt har gjort en god jobb. Husker at jeg satt med et stort glis i kinosalen når jeg så denne, bare å slå av hjernen og lene seg tilbake og kose seg :thumbup:

Lenke til kommentar

5920489[/snapback]

Jeg overser alt som kalles en oppfølger, spillfilm osv. med RE:A, ser den kun som en action film og da gir den meg alt som trenger der og da. Synes Alexander Witt har gjort en god jobb. Husker at jeg satt med et stort glis i kinosalen når jeg så denne, bare å slå av hjernen og lene seg tilbake og kose seg :thumbup:

5920574[/snapback]

Jeg gjorde mitt beste for å slå av hjernen, men når man blir utsatt for et slikt frontalangrep på intellekten, da er det vanskelig.

Lenke til kommentar

El Snipo...

5921959[/snapback]

:)

Det skal sies at når jeg gikk for å se denne filmen så var forventningene på bånn for å si det sånn og det er utrolig hva forventninger har å si når man skal se en film. Det hjelper sikkert også at jeg ikke har spilt Resident Evil spillene noe særlig heller så jeg kan ikke bli skuffet i den rettningen heller.

Selvfølgelig så mangler det blod å gørr, skulle ha vært mye mer av det. Men det er jo her jeg mener at det er blitt mer en action film enn en zombi film. Og som en action film synes jeg den holder seg meget bra.

Og hvis man tar med seg intellekten eller hjernen for den delen og man ikke har trykket på OFF knappen før man setter seg i kinosete så har man tapt, så enkelt er det bare. Er jo ikke noe problemer med å plukke denne type filmer i fillebiter med alt som er galt med de hvis man prøver. Men hvorfor prøve, den er jo ikke laget for at man skal finne meningen med livet. Den er laget for å underholde og det gjorde den for min del...

Men nå skal jeg fortsette å se Capote og der har vi en bra film :) Philip Seymour Hoffman er fantastisk som Truman Capote, en av de beste rolletolkningen jeg har sett på flere år...

Lenke til kommentar

Jeg hatet Resident Evil 1, og kanskje jeg hadde et ørlite håp om at de skulle gjøre det litt bedre. Så viss jeg skal rangere forventningene mine på en skala fra 1-10, så lå de kanskje på en 1,5. Og hjernen min burde vært på OFF på det tidspunktet filmen begynte, for 10 minutt tidligere hadde jeg sett "Welcome to the Jungle", eller noe sånt, med The Rock. Den var faktisk mer underholdende enn det zombie mølet som de liker å kalle Resident Evil: Apocalypse.

Lenke til kommentar

The Rundown heter filmen, har aldri forstått hvorfor de skal oversette en engelsk tittel til en annen engelsk tittel :wallbash:

Kommer helt sikkert ikke til å bli enige om RE om vi diskuterte i 100 poster til :!:

Det blir litt sånn, enten så liker du filmen eller så hater du den.

Blir litt elsk hat for hold til den type filmer, faller inn i samme kategori som: Armaggedon, Van Helsing, The Mummy osv...

Og over til noe helt annet, har nå fått sett alle de oscar nominerte filmen for beste film i år. Og har kommet fram til den konklusjonen at det var feil film som vant.

Det er fem meget bra filmer og her er min liste, som sikkert ingen er enig i for å si det sånn.

1: Capote: En glimmrende film hvor rollen til Philip Seymour Hoffman er noe av det beste jeg har sett på flere år. Hadde vært en skam om han ikke hadde vunnet for beste mannlige hovedrolle.

2: Walk the Line: Joaquin Phoenix og Reese Witherspoon er meget bra som Johnny og June Cash, det meste stemmer med denne filmen.

3: Crash: Historien driver denne filmen fram, synes faktisk filmen kunne ha vært 20-40 minutter lengre. Kunne gått mer i dybden.

4: Brokeback Mountain: Filmingen, musikken, historien og Heath Ledger og Jake Gyllenhaal som gjør to meget bra roller. Kommer aldri til å kunne se på John Wayne på den samme måten igjen :p

5: Good Night, and Good Luck: David Strathairn er flere hakk over neste skuespiller i denne filmen. George Clooney har jeg alltid likt og nå ser jeg fram til hans neste film som regissør.

Lenke til kommentar

Manx: Jeg er enig med det du skriver, men ikke nødvendigvis rekkefølgen. Walk the Line synes jeg ikke var like sterk som Crash eller Brokeback, og Capote var i mine øyne kun Hoffman. Historien og resten av besetningen kjedet meg, det var kun karakteren hans som var interessant. Good Night and Good Luck var kjempegod, men for liten/kort.

Lenke til kommentar
Tror jeg begynner å glede meg til denne:Joon-ho Bong (Flandersui gae/Barking Dogs Never Bite, Salinui chueok/Memories of Murder)'s 괴물/The Host, forventet premiere i juli. Mange av skuespillerne fra MoM er med, pluss Du-na Bae  :love: .

Og tentakler  :love:  :love:  :love:

5922938[/snapback]

Hihi, Memories of Murder var jo en svært god thriller, så dette kan bli bra. Mon tro om det blir noe lignende den über-morsomme Save the Green Planet? Egentlig tviler jeg litt; det ser ut som om dette prosjektet heller litt mer mot horror-sjangeren.
Lenke til kommentar

noen andre er som har sett "The ancorman" og "40 year-old virgin"?

vrei meg i latter gjennom begge disse filmene :!:

husker ikke hva han heter, men hovedrolleinnehaveren fra "40 year-old virgin" spiller en værmelder som er nesten tilbakestående i "the ancorman", han sier så mye som ikke har NOE med sammenhengen å gjøre :!: digger sånn humor :!:

må sees :thumbup:

Endret av Spazz
Lenke til kommentar

husker ikke hva han heter, men hovedrolleinnehaveren fra "40 year-old virgin" spiller en værmelder som er nesten tilbakestående i "the ancorman", han sier så mye som ikke har NOE med sammenhengen å gjøre :!: digger sånn humor :!:

5925316[/snapback]

Du er ikke alene om å ha ledd deg gjennom disse filmene. Perfekt film kveld med venner humor! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

5919643[/snapback]

5920053[/snapback]

Jeg er russisk og jeg har overhodet ikke hørt om noe som heter russisk søskenkjærlighet. Ikke at jeg har søsken, men jeg har aldri sett noen venner av meg gjøre det. Forresten så er ikke Dietrich et russisk navn. Konklusjonen er altså at de to er syke.

5920551[/snapback]

somsagt dom jeg sa tiligere...russiks film søsken....som du kanske har merka deg har usa snodig eller null tillit til russere og markesfører dem som slemme og ultra kåte mennesker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

5925316[/snapback]

Du er ikke alene om å ha ledd deg gjennom disse filmene. Perfekt film kveld med venner humor! :thumbup:

5925356[/snapback]

helt eni med derre to..chris evens hetter han vel..noe i den duren ialle fall...

*keeeeeelly clarksen*

Lenke til kommentar
Hihi, Memories of Murder var jo en svært god thriller, så dette kan bli bra. Mon tro om det blir noe lignende den über-morsomme Save the Green Planet? Egentlig tviler jeg litt; det ser ut som om dette prosjektet heller litt mer mot horror-sjangeren.

5925282[/snapback]

Det er en monster-horrorfilm, ja (men Save the Green Planet er jo også en horrorfilm, et sted inne mellom alle sjangrene den blander).

Mer info om The Host @Twitch, mer Twitch.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...