Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, men så har ikke jeg Visa-kort, og mine foreldre tror fortsatt at du mister alle kronene du har på kortet ved å kjøpe over nettet.

5887496[/snapback]

Dine foreldre har rett, ihvertfall hva min konto anngår. Greit, jeg får noen filmer igjen, men svært mange ganger jeg handler film i nettbutikk har kontoen en stygg tendens til å tømmes ;)

Lenke til kommentar
Greit, da kjøpte jeg ikke den. Takk for at dere fikk meg vekk fra det :D

5887836[/snapback]

Din oppfatning av film har det bedre uten den boksen. :thumbup:

Vet ikke om andre har anbefalt denne, men her er imdb's liste over de 250 beste filmene som har fått karakter i databasen.

http://www.imdb.com/chart/top

5887919[/snapback]

"Problemet" med den listen må vel være at en god del av filmene er veldig bra, men ikke særlig til underholdningsmateriale, ofte ikke filmer man ser så alt for ofte.

Hva med "Monty Python And The Holy Grail" da? Mer hysterisk morsom komedie skal man lete lenge etter! Dessuten ligger den jo på lista der! :!:

Lenke til kommentar
Jaja, men så har ikke jeg Visa-kort, og mine foreldre tror fortsatt at du mister alle kronene du har på kortet ved å kjøpe over nettet.

5887496[/snapback]

Dine foreldre har rett, ihvertfall hva min konto anngår. Greit, jeg får noen filmer igjen, men svært mange ganger jeg handler film i nettbutikk har kontoen en stygg tendens til å tømmes ;)

5887958[/snapback]

Det de mener er at det er utrygt å handle over nettet. Det eneste stedet de noen sinne har handlet over nettet er NSB, selv om jeg har prøvd å forklare dem at de ikke blir svindlet ved å handle ved de fleste nettsteder. Foreldrene mine er paranoide :no:

Lenke til kommentar
Da er de bare vrange. Æsj, vrange foreldre :(

5888400[/snapback]

Du tror det kanskje ikke på dine "eldre dager", men veldig mange av kompisene mine har slike foreldre. Det er skremmende mange foreldre som er sånn, faktisk!

En skremmende sannhet. Jaja, jeg burde vel ikke klage, for jeg tjener på fortvilte kompiser som handler filmer via meg. Jeg tar nå alltids en tier i fortjeneste. :evil:

Lenke til kommentar

Har nettopp sett Hard Boiled igjen for ørtende gang, like moro hver gang. Og de har gjort en kjempe jobb med bildet på tartan utgaven i forhold til criterion versjonen og ikke minst i forhold til "director's cuten" fra taiwan. Lyden har jo blitt pusset opp også, moro med 5.1 DTS i forhold til mono sportet på criterion versjonen. :thumbup:

Også en annen morsom nyhet jeg fikk fra en kamerat før i kveld. Vet ikke om noen husker at jeg skulle prøve å bestille Buffy sesong syv fra amazon uk og sende det som gave til han for å spare momsen. Det ser ut som om det har funket :w00t:. Han har fått en hentelapp i posten og ikke de stygge "nå må du betale moms lappene" fra posten :)

Lenke til kommentar

Har selv tenkt litt på dette. Bestille E-mail-gavekort til seg selv, og bruke dem til å kjøpe bokser. Da blir jo ikke prisen nevnt på pakken, og om den skulle bli det, ville det jo stå £0 på den! :)

EDIT: Woah, var inne på Play.com i dag, for å kjøpe Dumb & Dumber (nei, jeg har ikke fått skaffet den enda. Shame. On. Me), da fant jeg ut at det kommer en Dumb & Dumber Uncut, som har 6 minutter lengre spilletid! Wohoo, den MÅ skaffes! :D

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Har selv tenkt litt på dette. Bestille E-mail-gavekort til seg selv, og bruke dem til å kjøpe bokser. Da blir jo ikke prisen nevnt på pakken, og om den skulle bli det, ville det jo stå £0 på den! :)

Det vil ikke gå, for selv om du bruker gavekort til å betale deler av eller hele bestillingen med, så vil fremdeles Amazon deklarere de faktiske prisene på forsendelsen.

Ang. Manx og hans pakke vil jeg tro det er ganske så tilfeldig hvis forsendelsen ikke ble momsbelagt av Posten. Amazon er et av de mest forseggjorte postordreselskaper du kan finne når det gjelder tolldeklarering, og de deklarer pris og at det er et varekjøp, selv om du bestiller det som gave til en annen adresse enn din egen. Det er og blir et varekjøp også på deklarering. Dette har vært diskutert opp og ned og i mente på diverse andre forum. ;)

Lenke til kommentar

Det vil ikke gå, for selv om du bruker gavekort til å betale deler av eller hele bestillingen med, så vil fremdeles Amazon deklarere de faktiske prisene på forsendelsen.

Ang. Manx og hans pakke vil jeg tro det er ganske så tilfeldig hvis forsendelsen ikke ble momsbelagt av Posten. Amazon er et av de mest forseggjorte postordreselskaper du kan finne når det gjelder tolldeklarering, og de deklarer pris og at det er et varekjøp, selv om du bestiller det som gave til en annen adresse enn din egen. Det er og blir et varekjøp også på deklarering. Dette har vært diskutert opp og ned og i mente på diverse andre forum. ;)

5891346[/snapback]

Du har sikkert rett i at det er tilfeldig at den gikk igjennom, men man skal jo ha litt flaks nå og da. Men jeg finner jo ut hvordan de har gjort det når jeg får den, men jeg regner vel med at det står 47 pund eller noe sånn på pakken når jeg får den.

Men jeg regner med at det var den hjertevarmende beskjeden som jeg fikk de til å skrive på pakken som gjorde susen. Det var nok en tollbetjent/postansatt som fikk en tåre i øyekroken og ikke hadde hjerte til å se en mann som hadde "bursdag" til å betale moms for en "gave". :!:

Edit: Tidlig på morgen og Leif tok en tur innom :sleep:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...