Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling på hvorfor jeg kun kommer på denne filmen akkurat nå, men sjekk ut "The 13th Warrior". Jeg elsker den action-filmen der. God action, kjempefin musikk, og en setting som passer for enhver nordmann (handler om vikinger). :)

Noe som er litt gøy med filmen er at den blander sammen fakta med sagn og egen-oppfunnet stuff.

Filmen handler om Ibn Fadlan som drar til Norden for å studere vikingene (fakta - delvis, i allefall), og der møter han på Beowulf og hans menn (Beowulf er en kjent legende fra et tysk sagn), og sammen skal de kjempe mot en ukjent fiende (noe jeg regner med er oppfunnet av film-folka).

Den kan vel delvis sammenlignes med andre sverdfilmer som BraveHeart og King Arthur. Delvis.

Filmen har en kjempegod underholdningsverdi, og jeg har funnet ut at jeg kan se den filmen gang på gang uten å gå lei. De jeg kjenner som har sett filmen har stort sett den samme oppfatningen av filmen. Tror du også vil like den veldig godt, med mindre du er av den typen som kun liker supersære filmer og slikt. :)

Ellers har vi jo noen svarte (action)komedier, som "Snatch", "Payback", "Lock, Stock & Two Smoking Barrels", "The Big Hit" og "Versus", om du skulle like slike filmer. Alle disse kan vel sees gang på gang.

Litt vanskelig å si hvilken film du skal ha når vi ikke har noen hint eller tips å gå på. Hvilken sjanger foretrekker du? Har du mange filmer fra før?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Skal kjøpe over nettet. Helst CDON..

Grunnen er at jeg vil ha en virkelig bra film, men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe :hmm:

5884683[/snapback]

Om du ikke har Shawshank Redemption, så kjøper du den. Du kommer til å se den flere ganger, det lover jeg deg. Jeg er også nesten sikker på at det er en god del flere enn meg på dette forumet som liker den også.

BTW: Tarantino likes this movie!

Lenke til kommentar
Jeg er også nesten sikker på at det er en god del flere enn meg på dette forumet som liker den også.

5884930[/snapback]

Jeg elsker den værtfall.

--

Hoho! Har snart bursdag! Er ganske sikker på at jeg får en film eller 2, så det kan bli gøy. Og hvis jeg sitter igjen med litt penger så vet jeg hva som skal kjøpes inn..

Lenke til kommentar

Husker før jul så var jeg i Bergen og skulle kjøpe julegaver. Var da innom flere dvdbutikk som solgte en eske med 50 dvder (mange var ganske bra også) til 400,- . Vet noen om jeg finner denne boksen på nettet ett sted? :hmm:

EDIT: Jeg mener å huske at boksen var orange med bilder av noen av filmene på fremsiden, og muligens blå på baksiden og bilde av alle filmene. Vet noen hva jeg snakker om?

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Jeg har faktisk ikke sett noen filmer av Tarantino jeg tror jeg.. :hmm:  Er jeg "bannet" fra denne tråden da?

5885922[/snapback]

Det er du så absolutt ikke, bare litt intern humor som lusker seg rundt her på forumet. Filmene anbefales dog fra min side. :yes:

Lenke til kommentar
Husker før jul så var jeg i Bergen og skulle kjøpe julegaver. Var da innom flere dvdbutikk som solgte en eske med 50 dvder (mange var ganske bra også) til 400,- . Vet noen om jeg finner denne boksen på nettet ett sted? :hmm:

EDIT: Jeg mener å huske at boksen var orange med bilder av noen av filmene på fremsiden, og muligens blå på baksiden og bilde av alle filmene. Vet noen hva jeg snakker om?

5886178[/snapback]

De selger fortsatt den fæle boksen i Bergen, ja. Du finner den på Platon og Playcom (begge i sentrum). Det er svært få gode filmer i den; 2 stykker, hvis jeg ikke husker feil. Jeg hadde styrt unna hele opplegget, hvis jeg var deg.

Og til du som ønsket en god, morsom/underholdende film; gå for Kiss Kiss, Bang Bang. Jeg lover ethvert menneske som ser den filmen at de kommer til å digge den. Fjorårets mest undervurderte film.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

5886178[/snapback]

De selger fortsatt den fæle boksen i Bergen, ja. Du finner den på Platon og Playcom (begge i sentrum). Det er svært få gode filmer i den; 2 stykker, hvis jeg ikke husker feil. Jeg hadde styrt unna hele opplegget, hvis jeg var deg.

Og til du som ønsket en god, morsom/underholdende film; gå for Kiss Kiss, Bang Bang. Jeg lover ethvert menneske som ser den filmen at de kommer til å digge den. Fjorårets mest undervurderte film.

5886642[/snapback]

Hmm, ikke kjøpe den altså? Jeg tenkte bare at det var 50 filmer i den, og noen må være bra. He he!

Har sett Kiss Kiss, Bang Bang. Ekstremt rå film :thumbup: Koste meg under hele filmen.. Men den går ikke ut for salg før 19 Mai :no:

Lenke til kommentar
Huff, prøvde å se The Apple (1980) sammen med min bedre halvdel i går.

Halvveis ut i filmen utbrøt hun: "Hvorfor utsetter du meg for slike filmer!??"

:(

5886998[/snapback]

Utifra stjernene den hadde fått på imbd så det kanskje ikke ut som et mesterverk men.

EDIT:quote feil.

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Jaja, men så har ikke jeg Visa-kort, og mine foreldre tror fortsatt at du mister alle kronene du har på kortet ved å kjøpe over nettet. Har prøvd å fortelle dem at det er trygt, men til ingen nytte :no:

Så jeg må bestille slik at det kommer med faktura eller i postoppkrav :shrug:

Lenke til kommentar
Huff, prøvde å se The Apple (1980) sammen med min bedre halvdel i går.

Halvveis ut i filmen utbrøt hun: "Hvorfor utsetter du meg for slike filmer!??"

:(

5886998[/snapback]

Hehe! Hvilken kommentar! :D

Gagg! Har forresten "bestilt" Visa nå. Får det i begynnelsen av påsken. Lurer på hva jeg skal bruke det til... :hmm:

Endret av Deathie
Lenke til kommentar
Hmm, ikke kjøpe den altså? Jeg tenkte bare at det var 50 filmer i den, og noen må være bra. He he!

Har sett den boksen, og rådet flere til å ikke kjøpe den.

Den boksen er full av meget dårlige filmer etter min mening.. (og jeg har sett flere av dem, mest på TV.) Det er en grunn til at de blir solgt i en bundle på den måten. :yes:

Jeg er enig at det er 2 eller 3 ok filmer der, men that's it.

Noen av mine beste BRA filmer som jeg kommer på nå, om en ikke har sett dem bør en gi dem et forsøk:

Reservoir Dogs, Snatch, Lock Stock and 2 smoking barrels,

Forrest Gump, Deliverance, The Shining,

Shallow Grave, Pulp Fiction, Scarface,

Das Boot, Gjøkeredet, The Shawshank Redemption,

Boogie Nights, Platoon, Cidade de Deus og Mafiabrødre..

Og selvsagt alle pre-Dalton James Bond :w00t:

Mye mainstream, men dette er filmer som jeg har sett flere ganger, og aldri kjedet meg med. Har fått tak i de fleste på DVD, og angrer litt på at jeg la ned masse penger på en VHS-samling på 90-tallet. :blush: "Nå har jeg dem jo for alltid!"

Endret av EverythingApe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...