Njål Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Skal på kino i helga å se The Hills Have Eyes. Så på TVN i går at hun Britt eller Britta programlederen for Bigbrother ga filmen en ener ?Er hun til å stole på eller? Er hun sånn Wannabe anmelder. 5844121[/snapback] Brita er absolutt ingen wannabe som anmelder, men man trenger jo ikke ha samme smak som henne for det......... Jeg syns hun fungerte godt sammen med Bang-Hansen og hva hun andre nå het, de utfylte hverandre bra (Brita til mer eller mindre overfladisk/glatt/tomhjernet action/sci-fi/horror, hun andre til mer vanlige jente/dame/følelses/dype filmer, BH til filmhistorie/klassisk film), som rikssynser alene innen film liker jeg henne dårligere. Ikke fordi hun ikke kan film (det kan hun), men stilen hennes kan bli vel mye når ingen holder henne litt i ørene. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Brita elsker jo westernfilmer ala Once Upon A Time In The West, The Good The Bad And The Ugly og mafiafilmer ala Gudfaren.. Hitchcock sine filmer, Alien osv osv. Tror poenget med henne er at det må være 'spennende'. Ikke at det skal være tomhjernet action. Grunnen til at hun blir så hetset i bransjen er mer at hun går så sterkt imot de fleste typer arthousefilmer og har _tydelige_ fordommer for filmer utenfor USA. Forsåvidt en ærlig sak da.. men er det så mye bedre enn anmeldere som av prinsipp hater alt så lenge det er fra Hollywood? Jeg tror grunnen til Roger Ebert sin suksess er at han dømmer ting utifra hva filmene prøver på. Om det nå er Hollywood eller en regissør ala Makajevev, så kan du ikke bedømme de likedan, siden de prøver på helt ulike ting. S, Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Jeg tror grunnen til Roger Ebert sin suksess er at han dømmer ting utifra hva filmene prøver på. Om det nå er Hollywood eller en regissør ala Makajevev, så kan du ikke bedømme de likedan, siden de prøver på helt ulike ting. 5847251[/snapback] Det er et veldig viktig poeng. Om alle anmeldere hadde tenkt slik så hadde jeg kanskje lest flere anmeldelser. Holder meg til Roger Ebert og Harry Knowles enn så lenge. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Moro mottok Kill Bill 2 - Limited boxen fra yesasia i dag og den slapp igjennom nåløyet Slipper å betale moms moro, får bare håpe at det samme skjer med den som kommer på mandag eller tirsdag... Fikk jo ikke noe mindre lyst på KB1- LB boksen etter å ha sett denne Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Moro mottok Kill Bill 2 - Limited boxen fra yesasia i dag og den slapp igjennom nåløyet Slipper å betale moms moro, får bare håpe at det samme skjer med den som kommer på mandag eller tirsdag... Fikk jo ikke noe mindre lyst på KB1- LB boksen etter å ha sett denne 5849084[/snapback] Bilde? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Er det noe bra på TV i dag da? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 American Chopper, American Hotrod og Rides på discovery Og hvis ikke det er av interresse så vet ikke jeg Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Er det noe bra på TV i dag da? 5850155[/snapback] "12 Monkeys" på TVNorge kl 2130, storfilm av Terry Gilliam med Brad Pitt og Bruce Willis i hovedrollene. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Sånn 5850134[/snapback] Og det reiser seg i buksene mine... Hva er den røde firkanten øverst i høyre hjørne? Endret 1. april 2006 av Deathie Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Og det reiser seg i buksene mine... Hva er den røde firkanten øverst i høyre hjørne? En T-skjorte. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Så nettopp 12 monkeys for andre gang, men forstår den fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Så nettopp 12 monkeys for andre gang, men forstår den fortsatt ikke. 5852715[/snapback] Er det så mye å forstå da fransken? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Filmen er litt snål, ja. Hva jeg har fått ut av den er følgende... I hele filmen tror vi at det er en hemmelig orgnaisasjon eller noe sånn, som blir kalt "Twelve Monkeys". Det er de som prøver å ødelegge verden med et dødelig virus. Dette klarer de. I fremtiden blir "helten" (Bruce Willis) sendt tilbake til tiden like før dette viruset blir sluppet ut, slik at han kan finne ut hvem som gjorde det, og hvordan det kan forårsakes. Mot slutten av filmen får vi en liten bakoversveis-tørn, da det viser seg at Twelve Monkeys-"orgnaisasjonen" bare er noen rampunger som vil slippe ut alle dyra i dyrehagene rundt omkring (noe à la GreenPeace). Det virkelige viruset blir sluppet ut av en helt annen person. Willis dør, akkurat som han selv så i en drøm tidligere (var det ikke noe sånn? - lenge siden jeg har sett den). Med andre ord har jeg funnet ut at filmen handler litt om skjebne, og det at ingen ting skjer tilfeldig, på en måte. Fortiden kan ikke endres. Dessuten spiller Brad Pitt genialt i rollen som den utrolig snåle pasienten på sinnsykehuset. Han alene gjør filmen verd å se om igjen! Slik er i allefall min tolkning av filmen. Kan hende jeg har glemt noe, eller nevnt noe som er feilaktig, men jeg tror alt skal være ganske så korrekt (noe som i såfall er imponerende, da det er lenge siden jeg har sett den - veldig lenge siden). Endret 2. april 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Mot slutten av filmen får vi en liten bakoversveis-tørn, da det viser seg at Twelve Monkeys-"orgnaisasjonen" bare er noen rampunger som vil slippe ut alle dyra i dyrehagene rundt omkring (noe à la GreenPeace). Det virkelige viruset blir sluppet ut av en helt annen person. Willis dør, akkurat som han selv så i en drøm tidligere (var det ikke noe sånn? - lenge siden jeg har sett den). Med andre ord har jeg funnet ut at filmen handler litt om skjebne, og det at ingen ting skjer tilfeldig, på en måte. Fortiden kan ikke endres. James Cole (Bruce Willis) så den voksne 'versjonen' av seg selv bli drept, når han var liten gutt. Og så har han hatt mareritt om det siden den gang. Det er bare ikke før på slutten han (og vi) forstår hva som egentlig skjedde. Han så seg selv bli drept. Den lille gutten på flyplassen er jo en ung James Cole. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Kan anbefale Stay, en film som man må se to ganger for å få med seg alt tror jeg. Den snur og vender i alle rettninger som finnes, det er mye som skal fordøys på 100 minutter med film for å si det sånn. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Nytt Criterion-salg hos DeepDiscount, opp til 45%off, ender 6/4. Passer litt dårlig med økonomien for øyeblikket egentlig, men det finnes sikkert andre ting man kan utsette (mat ). Lenke til kommentar
Manx Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Takke Njål for at jeg er nesten en tusenlapp fattigere Kjøpte Time Bandits, Videodrome, Fear and Loathing in Las Vegas og Man Bites Dog. + fire filmer i tillegg for å fylle opp til 200 kroners grensen per pakke Tittet også på Seven Samurai og Life of Brian, men LoB har jeg nettopp kjøpt den nye collector's editon fra england... Edit: Hvem trenger å spise? Slankekur kaller man sånt Endret 2. april 2006 av Manx Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Edit: Hvem trenger å spise? Slankekur kaller man sånt Dere er feite m.a.o. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hva er det som avgjør om en film blir utgitt som Criterion? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg