Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaring med HKFlix.com la inn mine to første bestillinger der i fra i dag.

The Killer og Hard Boiled. Bestilte i samme slengen Hard Boiled i Tartan utgaven fra play...

5810239[/snapback]

Har ingen egen erfaring med HKFlix, men de regnes jo for å stort sett være noe overprisede (innad i USA; Det blir ikke bedre med int'l frakt).

En del av de mer obskure titlene deres er også av heller tvilsom legitimitet (noen rent ut piratutgivelser).

Fant ut at jeg bare hadde Criterion-utgaven av Hard Boiled selv (var sikker på at jeg hadde kjøpt Tartan'en på ett eller annet salg tidligere, men ser ikke slik ut :hmm: ), så bestilte også Tartan-utgivelsen ($9.99@CD Wow :thumbup: ).

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg sjelden om filmanmeldeser i norske aviser, men jeg har som regel syntes at anmeldesene til Bergens Tidende (BT) har vært noen av de dårligste. Jammen har ikke en annen avis tatt over den plasseringen i mine øyne, Stavanger Aftenblad klarer det gjennom den rett å slett fryktelig dårlige anmeldesen av Wolf Creek.

Endret av xkharonx
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med HKFlix.com la inn mine to første bestillinger der i fra i dag.

The Killer og Hard Boiled. Bestilte i samme slengen Hard Boiled i Tartan utgaven fra play...

5810239[/snapback]

En del av de mer obskure titlene deres er også av heller tvilsom legitimitet (noen rent ut piratutgivelser).

5810310[/snapback]

Det finner jeg vel ut når jeg får dem i posten :ermm: Har du noen greie sjapper som selger asiatiske filmer. Jeg sitter med planer å kjøpe den japanske utgivelsen av Kill Bill...

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg sjelden om filmanmeldeser i norske aviser, men jeg har som regel syntes at anmeldesene til Bergens Tidende (BT) har vært noen av de dårligste. Jammen har ikke en annen avis tatt over den plasseringen i mine øyne, Stavanger Aftenblad klarer det gjennom den rett å slett fryktelig dårlige anmeldesen av Wolf Creek.

Wolf Creek er "grusomt" bra, en kvalitetsfilm innen sjangeren. Bortkastet anmeldelse, både for anmelder og leser.

Lenke til kommentar

Wolf Creek er "grusomt" bra, en kvalitetsfilm innen sjangeren. Bortkastet anmeldelse, både for anmelder og leser.

5810399[/snapback]

Kunne ikke være mer enig. Filmen knuser det meste som har kommet ut fra USA de siste årene, med noen unntak. Har ikke følt slik etter en film, siden etter første gang jeg så The Texas Chainsaw Massacre.

Lenke til kommentar
Kunne ikke være mer enig. Filmen knuser det meste som har kommet ut fra USA de siste årene, med noen unntak. Har ikke følt slik etter en film, siden etter første gang jeg så The Texas Chainsaw Massacre.

Forresten er det tåpelige med den anmeldelsen at anmelder er jo helt opphengt i om at ingen vet om det skjedde eller ikke i virkeligheten. Who cares? Det er basert på mulige hendelser, ikke en dokumentar.

Lenke til kommentar

5810399[/snapback]

5810450[/snapback]

Høres bra ut, skal se Wolf Creek nå snart. Stoler mer på dere enn tabloidfilm-anmeldere.

Lenke til kommentar

Forresten er det tåpelige med den anmeldelsen at anmelder er jo helt opphengt i om at ingen vet om det skjedde eller ikke i virkeligheten. Who cares? Det er basert på mulige hendelser, ikke en dokumentar.

5810479[/snapback]

Kanskje anmelderen ikke kan engelsk og tror at "Based on true events" betyr at dette er en direkte skildring av hva som skjedde i virkeligheten.

McNeal og de som skrev filmen har jo hentet inspirasjon fra "Backpacker-murders" (eller noe sånt) fra 90-tallet.

Lenke til kommentar
Det finner jeg vel ut når jeg får dem i posten :ermm: Har du noen greie sjapper som selger asiatiske filmer. Jeg sitter med planer å kjøpe den japanske utgivelsen av Kill Bill...

5810340[/snapback]

Standard-dvd'ene eller boks-setten med dill:

post-24892-1143309494_thumb.jpg

Tror boksen til KB1 begynner å bli vanskelig å få tak i til en rimelig penge, men KB2 er fremdeles tilgjengelig.

For standard-utgivelsene kan du prøve YesAsia, Axelmusic, CDJapan, AmazonJapan.

Lenke til kommentar
Jeg så de boksene, de lå vel på 160 og 115$ per stk på HKFlix så jeg. Men jeg tenkte mest på de vanlige utgivelsene meg jeg får ta meg en titt. Kan jo hende at fornuftelsen har tatt kvelden i dag som så ofte før :)

5810658[/snapback]

Vel, du får den japanske standard-utgaven av KB1 og boksen på KB2 for tilsammen ca NOK500 + mva og gebyrer fra Amazon Japan.

Lenke til kommentar
KB1

Det er denne du mener, det er ikke likt bilde her som på hkflix

Edit: Noen mulighet for å få den siden på engelsk?

5810921[/snapback]

Siden du link'er til er for Amazon Japan marketplace, tror ikke du finner noen der som selger ut av Japan lenger.

Versjonen er den samme, boksen glir inn i et plasthylster der deler er gjennomsiktig, de to bildene har bare snudd innerdelen i forhold til den mest gjennomsiktige delen av yttercoveret, på det ene bilder ser du 2framsida", på det andre "baksida" av selve boksen.

Og nei, Amazon Japan har ikke en engelsk variant av sidene sine (men du kan sette opp stedet til at enkelte viktige ord/fraser kommer på engelsk).

Link til Kill Bill 1 standard-versjon, Kill Bill 2 Box Set L.E. og Kill Bill 2 standard-versjon (merk at det er relativt liten forskjell i pris på standard og box, så ville gått for boksen hvis det var meg. Men jeg har dem jo allerede).

Trenger du hjelp til å bestille fra Amazon.co.jp så gi meg beskjed.

Lenke til kommentar

Ser at prisen er stort sett den samme fra amazon japan (230) og yesasia (240) på den vanlige versjonen. HKFlix skal ha 60 spenn mer, men HKflix er den eneste som jeg finner som har KB1 boksen, har sett den er par andre steder også men til så og si sammme pris.

KB2 boksen kom på 360 fra yesasia, hvis jeg skal ha KB1 boksen så kommer den på i over kant av 1k (150-160$ + frakt). Det er jo nå fornuften skal slå inn og si nei, men så er det også den delen som har lyst på begge boksene. 1500-1600 kroner før den norske momsen slår inn.

Jeg får gå å se en film og tenke på saken, det blir dyrt men det kunne være moro å ha begge boksene... :hmm:

Lenke til kommentar

Som sagt, selv mener jeg at siden prisforskjellen mellom de to versjonene av KB2 er så liten er det liten vits i å ikke kjøpe boksen (om ikke annet, du får en billig KB t-shirt), ingen av versjonene går jo under mva-grensa uansett.

Det er jo heller ikke all verdens prisforskjell på YesAsia og Amazon Japan (etter frakt kr20-30 dyrere hos YesAsia når du kjøper KB og KB2LE sammen).

Ville selv aldri betalt det HKFlix skal ha for KB1LE'en (men så har jeg heller aldri betalt OOP-priser for noen dvd).

Lenke til kommentar

KB2 boksen er bestilt fra yesasia så den er i boks også har jeg bestilt KB1 boksen. Men den KAN bli avbestilt når jeg har fått noen timer på øye, det blir i alle fall ikke den lureste investeringen jeg noensinne har gjort for å si det sånn.

Men dette er jo å blir en dyr hobby, noen ganger blir det bare litt dyrere en det som er nødvendig... :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...