Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Den Sin City-versjonen du har er intet annet enn nydelig. Jeg anbefaler deg å se green screen-versjonen, det er ganske utrolig å se hvor stor overgangen er fra rå film til ferdig produkt.

5802961[/snapback]

Jeg så alt ekstra materialet i går kveld.

Fasinerende med green-screen :)

Tenkte jeg skulle lese boka som fulgte med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan hende det faktisk finnes en gud. Dagen min ble ihvertfall mye bedre etter at jeg leste at Suspiria remaken ligger død for øyeblikket. Så håper jeg bare at det fortsetter slik, for det er ikke sjans i havet at noen klarer å fange den samme atmosfæren som Argento klarte.

Nei Gud fins fremdeles ikke, men :w00t:, får håpe Hard Boiled remaken kommer borti samme problemer :yes:

Lenke til kommentar
Det kan hende det faktisk finnes en gud. Dagen min ble ihvertfall mye bedre etter at jeg leste at Suspiria remaken ligger død for øyeblikket. Så håper jeg bare at det fortsetter slik, for det er ikke sjans i havet at noen klarer å fange den samme atmosfæren som Argento klarte.

Nei Gud fins fremdeles ikke, men :w00t:, får håpe Hard Boiled remaken kommer borti samme problemer :yes:

5803799[/snapback]

Ikke nevn Hard Boiled remaken, blir fysisk dårlig når jeg tenker på det :cry:

Lenke til kommentar

Da var Sin City(69x102) og Saving private ryan(28xnoe) plakaten ankommet og betalt. Med en leveringstid på 3 uker, pris på ca 450,- + 169 i MVA og toll, kan jeg bekreftene si: Allposters.com SUGER FAEN MEG RÆVA

Rifter var det også i plakaten

Lenke til kommentar
Kjøpte Sin City boksen som ble/blir solgt via Amazon.

Desverre ikke mue ekstra på disken, men til gjengjeld inkluderer den de tre bøkene filmen er basert på. Så jeg ofret digitalt ekstramatriell mot papirmatriell :)

5803373[/snapback]

I den boxen jeg kjøpte fulgte også de 3 bøkene med.

Hvor mye betalte du for din box ?

Lenke til kommentar
Danny the Dog er faktisk en kongefilm; rå action og en god standardrolle fra Freeman. Transporter 2 var bare latterlig, DtD var smelltøff.

5793312[/snapback]

Danny the Dog er konge, en av mine favoritter fra i fjor...

5796475[/snapback]

Knall god film ja.

Har sett traileren til Vendetta, og synes den så litt spennendes ut

Lenke til kommentar

Har tenkt å skaffe meg Hard Boiled, har lest en del om den og den virker rett å slett interessant. Men jeg leste en diskusjon på IMDB om hvilken versjon som var best, og der kom det mer eller mindre fram at utgivelsen til Tartan Asia Extreme var den beste, og da spør jeg her, for å være helt sikker, om dette er sant?

Lenke til kommentar
Har tenkt å skaffe meg Hard Boiled, har lest en del om den og den virker rett å slett interessant. Men jeg leste en diskusjon på IMDB om hvilken versjon som var best, og der kom det mer eller mindre fram at utgivelsen til Tartan Asia Extreme var den beste, og da spør jeg her, for å være helt sikker, om dette er sant?

5808234[/snapback]

Det er delte meninger om hvilken versjon som er den beste.

The remastered HK release has DTS and an anamorphic picture but is short on extras. R0 Criterion has the best extras, but is non-anamorphic, in a slightly different aspect ratio and OOP, although it has dropped significantly in price and is not so hard to find second-hand. The R0 Fox Lorber release has good extras too, but is non-anamorphic. The French release has a documentary, but the subtitles are forced (and only in French). The Taiwanese disc is the longest cut of the film, but is dubbed, in an incorrect aspect ratio, has burnt in subtitles and is not director John Woo's preferred version.

Fans may want to consider all of these releases. ~ DVDcompare.net

Bildekvalitet - sammenligning:

DVDbeaver

Lenke til kommentar

5808234[/snapback]

Selv så har jeg criterion utgivelsen som er meget bra, skal ha mest ekstra. Men den har ikke anamorphic (engelsk jeg vet :)) bilde og et heftig mono lydspor :!: . Og Tartan utgivelsen pleier å være meget bra, anamorphic bilde og det nye dts lydsportet. Jeg har akkurat bestilt min...

Dette er en film du ikke kommer til å angre på at du har kjøpt, en utrolig film. En av John Woo's to beste filmer, den andre er The Killer som også er utrolig bra. Milevis foran det han har laget i hollywood. Face/Off er den filmen som kommer nærmest for å si det sånn, men også Hard Target og Slutten på MI2 er spekket med god gammel John Woo action. Det er bare x10 i Hard Boiled og The Killer :w00t:

Edit: Når vi først er inne på det, noen som vet hvor jeg kan få tak i Taiwan versjonen?

Edit2: Fant den, takk Lars :p

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Takk til både LarsP og Manx for hjelpen. Tror jeg skal prøve meg på Tartan Asia Extreme versjonen.

Jeg har The Killer, og syntes den var rett og slett fantastisk.

5808596[/snapback]

Og når vi er inne på The Killer, fant en versjon som jeg har leitet etter: The Killer, 17 minutter lengre :D Og da mangler jeg bare Criterion versjonen av denne filmen. Den ligger jo bare på 150$ pluss på amazon :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...