Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ratingen til IMDB er uansett latterlig. Folk kaster ut tall i blinde. :-\

Er jo en fin måte å se hva majoriteten av publikummet på globen mener. Så når jeg f.eks sier at jeg synes Shawshank Redemption er en oppskrytt Spielberg-klone, så forstår jeg hvor kontroversiell den påstanden er. Så slikt sier jeg altså ikke.. :p

Men klart. Hvem sier at majoriteten har rett bestandig? De fleste er sauer i saueflokk likevel.

S,

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes det er rart at den ikke er topp10. Men, hva kan man forvente når LOTR kaprer 2, 8 og 9. plassen. *snøft*

Jeg VET jeg blir upopulær her, men jeg synes ærlig talt LOTR har ingenting å gjøre så høyt opp på lista.

Lenke til kommentar
Vel, jeg synes det er rart at den ikke er topp10. Men, hva kan man forvente når LOTR kaprer 2, 8 og 9. plassen. *snøft*

Jeg VET jeg blir upopulær her, men jeg synes ærlig talt LOTR har ingenting å gjøre så høyt opp på lista.

Det er fordi ikke alle har sett de gode gamle filmene, der skuespillerne måtte prestere, og ha et godt budskap i filmen. I LOTR er det jo stort sett bare fx og en og annet kjekkass som skal dra den kvinnelige delen av filmfolket til seg.

Top250 er i grunn en glimrende liten sak. Veldig greit å ha sett de fleste filmene der. I grunn filmer i alle sjangre som alle (stort sett) er bra. *host lotr og matrix*

Ulempen er derimot at LOTR-fan gir Gudfaren "1" bare for at LOTR skal rykke opp på førsteplass. Og motsatt.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Synes ikke det betyr så mye da. Det er oftest de filmene som "ikke er ment for alle" som er de mest interessante egentlig. De treffer et mer nøyaktig publikum. Blade Runner er i stor grad en slik film. Finnes endel bedre lister. Anbefaler den boka som kom ut i det siste; "1001 Filmer du å se før du dør" som et bedre alternativ f.eks. :thumbup:

Men jeg synes IMDB er fin for å se hva den generelle oppfatningen av filmen er.

Ulempen er derimot at LOTR-fan gir Gudfaren "1" bare for at LOTR skal rykke opp på førsteplass. Og motsatt.

Faktisk så er det filtre på IMDB som rensker bort mye useriøs voting. Folk som har stemt over 600-700 filmer får en sånn "regular" vote status som er mye høyere enn andre som stemmer.

Du kan si at IMDB250 styres mest av filmfans. Hadde den vært 100% demokratisk hadde man sett en litt annen liste. Tør tippe Pirates Of Carribean på Topp 10 f.eks.

S,

Lenke til kommentar

I couldn't agree more. Bare at jeg drar den enda lenger: Jeg synes LOTR er det største makkverket som NOENSINNE har blitt laget. Jeg tuller ikke - jeg har ikke sett èn dårligere film i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
eg synes LOTR er det største makkverket som NOENSINNE har blitt laget. Jeg tuller ikke - jeg har ikke sett èn dårligere film i hele mitt liv.

Da er du en jævli lite opplyst filmskuer, eventuelt er smaken din syk.

Lenke til kommentar
eg synes LOTR er det største makkverket som NOENSINNE har blitt laget. Jeg tuller ikke - jeg har ikke sett èn dårligere film i hele mitt liv.

Da er du en jævli lite opplyst filmskuer, eventuelt er smaken din syk.

Hehe, kanskje mannen ikke liker alver og troll. Ikke vet jeg. LOTR er et fantastisk stykke arbeid, men verdig en topp10-plass på imdb (og flere lister)? Nei!

PS: Smaken er som baken. Det samme er det med bøker. Mange ansèr LOTR som tidenes fantasylitteratur. Jeg setter en 100-lapp på Stephen Kings "Dark Tower"-series. :thumbup:

Lenke til kommentar

Okey, jeg skyter meg i foten for dette dreier seg om film og ikke tv-serie.

MEN!

Jeg anser Twin Peaks som en sinnsykt lang film over et par sesonger. Derav går den per definisjon under film.

Hvem glemmer vel ikke agent Cooper sine notoriske samtaleavbrytelser av fetisjer som f.eks de trærne som bare gror i twin peaks området og donuts.

Nok om det, her kommer min anbefaling:

Shaun of the dead

Glemte nesten

Flash Gordon

Flash Gordon er en film stappet med parodi. Man må på ingen måte tro at dette er blodig alvor. Men jeg synes absolutt det funker.

Endret av PreZiDenT
Lenke til kommentar
Shaun of the Dead er herlig. Har sett den 4-5 ganger etter at den fant veien til hyllene mine.

Flash Gordon, prøv Flesh Gordon du. ;) Kongefilm!

Shaun of the dead: Jeg liker spesielt den sekvensen med electro-skiva, som forøvrig er en gammel låt av Beat box boys - Be bop rock. Skikkelig 80-talls electro.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...