Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Nå har ikke jeg sett Brokeback Mountain, men jeg er ganske sikker på at den ble snytt for en Oscar etter å ha sett Crash. Greit nok, bra film, en sterk 8, men det er den påståtte beste filmen fra 2004/2005 det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har skjedd før og det kommer til å skje igjen. Har ikke sett The Gay Cowboy's men jeg vil si at det var mye verre i 98 når Shakespear in love slo Saving privat ryan :nei:

Crash er og blir en av de beste filmen som kom i fjor.

Lenke til kommentar

Jeg har sett Capote, Brokeback og Crash, og personlig synes jeg Crash var den beste. Capote var en svak film med en utrolig sterk prestasjon fra Hoffman, Brokeback var en viktig, følelsesladet og interessant film, men den var ikke direkte god, mens Crash var overlegen.

Lenke til kommentar
Spørsmål: Hvorfor må kvinnemennesker alltid være så hysteriske?

5717781[/snapback]

Mener du i virkeligheten eller på (Hollywood-)film?

Om du mener det siste, tror jeg det er en slags kompensasjon for at Hollywood for ofte viser menn som totale tomskaller med desperate behov for hjelp fra nettopp hysteriske Hollywood-kvinner.

Tilfeldig? Neppe.

Lenke til kommentar
Capote var en svak film med en utrolig sterk prestasjon fra Hoffman

5721045[/snapback]

Vuderer å se Capote. På hivlken måte var den svak?

5723026[/snapback]

Generelt lite interessant, med svake og uinteressante biroller som ikke tilførte noe særlig til filmen. Det var på en måte kun selve Truman Capote som var interessant i filmen, resten eksisterte bare, på en måte.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Så Dr.Strangelove idag. Ærlig talt! Hvordan i **** kom den filmen så høyt opp på imdb?

- Filmen hadde sine morsomme scener, men den presenterte lite og hadde lange scener hvor man ikke får se noe fornuftig. Halve filmen gikk jo med på å vise B-52 flyet svirre rundt i et fiskesen.

Lenke til kommentar

En ekstremt morsom parodi på verdenspolitikken og krig generelt, som i tillegg til å ha Peter Sellers beste opptreden som Dr. Strangelove, også klarer å forbli like aktuell så mange år senere?

Vil du le høyt gjentatte ganger, ser du Wedding Crashers eller noe av Kevin Smith. Vil du se en parodi som er intelligent, interessant, tankevekkende og til tider hysterisk morsom, da er Dr. Strangelove for deg.

Lenke til kommentar

Ånei, sier du det?

Det gjør filmen på ingen måte seg fortjent til å være så høyt oppe. Som om en ikke visste hvor tåpelig historien var fra før, så brakte filmen frem lite humor av situasjonen.

Den var lantrukken med åpenbar humor(kan man historie) og kan ikke sies å være spesielt "intelligent."

Det er morsommere å lese om historien og se hvor latterlig den er, enn å se filmen.

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt av at filmen "bare" er to timer lang og den skal innom mange forskjellige figurer. Magnolia er vel litt over 3 timer lang og får vel da litt bedre tid til å vise fram de forskjellig rollene.

Noe jeg tror hadde gjort crash litt bedre også, den kunne godt ha vært 30-45 minutter lengre. Fått godt litt mer i dypden på deler av rollene...

Pluss det er jo første langfilmen som Paul Haggis har laget, så jeg vil jo si at det er en grei debut :yes:

Lenke til kommentar

Åfysjameg! Kom hjem fra skolen i dag. Åpnet døren til soverommet mitt, og denne oduren av konsentrert BookOfTheDead-luft er det første som smekker meg hardt i trynet. Jeg vil at boka skal slutte å lukte! :cry:

EDIT: For å gjøre posten litt mer meningsfull slenger jeg inn at jeg har sett Serenity og Domino nylig.

Domino synes jeg var helt grei, men langt ifra det beste jeg har sett. Når filmen er over, føler man at man ikke har fått noe igjen for tiden og pengene man har ofret. Det er liksom aldri noe spesielt den prøver å fortelle. Det er liksom en sånn på-en-måte-basert-på-sann-historie -film (med andre ord 1% sann historie, 99% fiction).

Hadde historien vært helt sann, hadde filmen faktisk blitt litt kulere, i og med at den liksom forteller en sann historie om ei beinhard jente som blandet seg med "the wrong crowd", osv.

Siden denne filmen egentlig stort sett er helt oppfunnet, blir ikke historien så spektakulær likevel. Den blir egentlig ganske meningsløs.

Det føles ut som at Scott prøver hardt på å komme tilbake til de gode "gamledager", hvor han regisserte flotte filmer som True Romance og slikt.

Synes filmen var grei, men ikke noe mye mer (den prøver liksom å være så stor og kul, men jeg synes den feiler).

Den ligger og vipper mellom en sterk 3'er og en svak 4'er. Tror jeg skal være snill å gi den et terningkast 4.

Serenity var popcorn-underholdning (knapt). Pronto.

Alt var så forbanna standard, synes jeg. Eksempel: One-linerne (timingen og hvilken måte de blir sagt på) har alle sammen hørt minst en million ganger før. Man vet når man får høre noe morsomt, og ofte hva det er for noe.

Action-scenene var akkurat like harry og over-dramatiserte som på alle "OK"-actionfilmer.

Eneste forskjellen er at det hele foregår i en fremtid som snodig nok er hypermoderne på noenpunkter (folk reiser jo for eksempel enkelt mellom planeter), mens andre ting er akkurat like som de er nå (for eksempel mange av våpnene).

Synes filmen ofte tippet over til å bli "dum", og jeg kan ikke se på denne filmen som noe annet enn ren popcorn-underholdning. Jeg savner sårt en ny, virkelig god sci-fi film. Jeg er hundre prosent sikker på at denne filmen ikke er hva jeg søker.

Et sikkert terningkast 3, verken sterk eller svak.

Ble litt skuffet, da jeg nesten hadde forventet litt av dem begge (selv om at Serenity er fra "folkene bak Buffy", en serie jeg ikke har noe til overs for).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Noen som så på Top Gear på NKR2 i dag?

De sendte den episoden der de var på Lillehammer og konkurrerte i Vikingskipet med bil mot Eskil Ervik, rallybil mot bobslede, kjørte skiskyting, og sendte både en Mini og en snøskuter utafor hoppbakken.

Best. Top Gear. Ever!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...