Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Ah, takk for svar, Njål. Jeg synes nå å huske at de solgte den 4-disceren hos det tyske amazon før, jeg. :dontgetit:

Jaja, må ha tatt feil eller noe sånn.

Er forresten kinoversjonen noe bedre enn DC, selv om den er kortere?

Uansett, andre filmer dere kan anbefale? Forøvrig er jo Flukten fra Alcatraz Island med Clint Eastwood er jo bra. Men dog lenge siden jeg har sett den nå...

Alcatraz er jo, som du sier, en veldig god fengselsfilm.

Dessuten er filmen av boken som blir nevnt i Shawshank, The Count Of Monte Cristo, en veldig bra film, som også foregår en god del i et fengsel, som han etter hvert rømmer fra.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten sende en liten takk til postmannen som klarte å trykke 4 sesonger med x-files og 3 ander pakker + vanlig post ned i postkassa i dag. Han har jobbet litt, for jeg måtte jobbe litt for å få det ut :D

Men det viktigste er jo at jeg slapp å gå på posten.

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg endelig Evil Dead: Book Of The Dead Edition.

Nydelig (men illeluktende) cover.

Dessuten fant jeg noe i coveret som jeg ikke var forberedt på; en annen film med Bruce Campbell! En 60-minutters film kalt "Running Time"!

Hva slags film er denne egentlig, og hvorfor fulgte den med i Book Of The Dead?

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke tenkt å gå og lukte på coveret mitt hele tiden, men jeg har faktisk tenkt å puste inn lufta som flyter rundt omkring på rommet mitt her. Jeg liker å puste med nesa, og når jeg puster med nesa, kjenner jeg lukta fra coveret som står i ei hylle på motsatt side av rommet.

"Coveret lukter da ikke ille?" - Å, joda! Det gjør det! :wee:

Lenke til kommentar

For de som ikke vet hva coveret lukter, så kan lukten kanskje forklares som en krysning mellom bensingass og smeltet plastikk (+++).

Lukten er ikke så utrolig fæl, men den er skarp og veldig dominerende. Man blir også litt ør i hodet av å sitte i en konsentrert atmosfære sammen med den boken. Minner om å sitte i et rom fullt av hasj-planter (selv om at jeg ikke har gjort det, tho). ^^

Et lite spørsmål: Hvilket skrik har Book Of The Dead 2? Er det et av skrikene fra en av filmene?

Lenke til kommentar
For de som ikke vet hva coveret lukter, så kan lukten kanskje forklares som en krysning mellom bensingass og smeltet plastikk (+++).

Lukten er ikke så utrolig fæl, men den er skarp og veldig dominerende.  Man blir også litt ør i hodet av å sitte i en konsentrert atmosfære sammen med den boken. Minner om å sitte i et rom fullt av hasj-planter (selv om at jeg ikke har gjort det, tho). ^^

Et lite spørsmål: Hvilket skrik har Book Of The Dead 2? Er det et av skrikene fra en av filmene?

5716794[/snapback]

Sitter å trykker på øyet nå. Husker ikke om skriket er fra en av filmene, siden det er en stund siden jeg så dem, men det er en god mulighet for det. Høres ut som en dame som skriker høyt ihvertfall. Det er et tilfredsstillende skrik

Lenke til kommentar

The Descent var en ålreit film. Vi visste ikke helt hva som venta oss, men at det var skrekkfilm, det visste vi.

Filmens første halvdel var grei nok og den andre halvdelen var

nasty nok.

Ålreit underholdning, lizz. Men jeg ble så forbanna da

hovedpersondrittkjerringa høgg til ho kineserdama.

Spørsmål: Hvorfor må kvinnemennesker alltid være så hysteriske?

Lenke til kommentar

Jeg holder på å lage en liten film med noen kamerater, og trenger i den anledning er bilde av bordene som man finner i stumfilmer med bilder som forklarer handlingen. Tenker da på for eksempel sånn det er i Chaplin-filmene. Noen som kan hjelpe? :)

Edit: Tenker på noe i denne duren: http://no.wikipedia.org/wiki/Bilde:Birth_o...Aryan_quote.jpg

Edit 2: Fant noe som nesten passet, men det var ikke hundre prosent det jeg ahdde i tankene. http://www.moah.org/exhibits/archives/movi...ges/caption.jpg

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Hva fengselsfilmer anngår, kjøpte jeg Papillon (1973) for en tid tilbake siden. Fantastisk film som anbefales på det varmeste!

5713860[/snapback]

Hvordan gjenspeiler den boka? Ikke sett filmen, men har lest boka.. den er en virkelig klassiker!!

5717823[/snapback]

Kan jeg dessverre ikke svare på, da jeg ikke har lest boka ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...