Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

[iC,03/03-2006 : 20:41]Med andre ord ønsker du å se pirat-filmer/filmer fra kolonitidene?

5695645[/snapback]

Jepp, kan godt slenge inn filmer som "The Patriot" med Gibson og Ledger også, men som sagt, de skal helst være seerverdige ;)

EDIT: Ser at jeg ikke er flink nok til å presisere her. Det er tidsepoken som er viktig, ikke nødvendigvis at handlingen er lagt til livet på sjøen. Så et par episoder av det derre Hornblower-greiene på TV, men det fenget liksom aldri...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger litt hjelp. Er på jakt etter filmer satt noen århundrer tilbake i tid. Trenger ikke å være realistiske (men helst seerverdige). Tenker på filmer som "Pirates of the Caribbean", "Master & Commander" og "The Bounty". Noen som har noen forslag?

5695624[/snapback]

Braveheart mann! Braveheart! Regner dog med at du allerede har sett den, så jeg kan egentlig bare dra tilbake i hiet mitt inntil videre. :hmm:

Lenke til kommentar

Hornblower er en råbra serie, kjempe bra rett og slett

Mens filmer som Patrioten og Master and Commander er filmer jeg liker veldig godt fra den tiden.

Master and Commander og Hornblower er jo for det meste på sjøen mens The Patriot er på land ( :cool: ) men uansett så er de i samme gate og alle er bra ;)

Lenke til kommentar

-Project A

-Project A II

-Vidocq

Samuraifilmer er vel som oftest rundt den perioden (Lady Snowblood, Lone Wolf and Cub serien, Zatoichi serien etc). Fins en god del Kung Fu filmer også (Once Upon a Time in China serien, Iron Monkey, Twin Warriors, Fong Sai-Yuk serien etc.)

Lenke til kommentar
Jeg for min del synes filmen var utrolig morsom. Men hvis handling er veldig viktig for deg vet jeg ikke om du vil like den :wee:

5698653[/snapback]

Jeg vet ikke hvor klar jeg ville vært for en film med dyp historie når jeg setter en film ved navn Svidd Neger i DVD spilleren. :hmm:

Lenke til kommentar

Svidd Neger var en film jeg så med absolutt null forventninger. Er ikke stor fan av norsk film generelt, så jeg tok all "hypingen" av filmen som mine venner kom med, med en klype salt.

En veldig god film vil jeg ikke si det er, men fikk meg til å le ganske høyt til tider. Så jeg ble ihvertfall positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Hei.

Skal oppdatere "Leon/ The Professional" fra VHS til DVD. Lurer på hvilke versjon som er den ypperste, da jeg mener filmen er verdt å bruke litt penger på.

Platekompaniet har en 2disc deluxe edition, mener det skal finnes en criterion-utgave (selv om ike jeg kan finne den), noen som vet om uncut-utgaven er bedre/dårligere enn orginalen?

Lenke til kommentar
Hei.

Skal oppdatere "Leon/ The Professional" fra VHS til DVD. Lurer på hvilke versjon som er den ypperste, da jeg mener filmen er verdt å bruke litt penger på.

Platekompaniet har en 2disc deluxe edition, mener det skal finnes en criterion-utgave (selv om ike jeg kan finne den), noen som vet om uncut-utgaven er bedre/dårligere enn orginalen?

5699382[/snapback]

Criterion har ikke gitt ut Leon, og kommer neppe noen gang til å gjøre det (de har ikke, og får ganske sikkert ikke kjøpt rettighetene).

De som regnes som de beste utgavene (på lyd og bilde) er så vidt jeg vet den koreanske jubileums-utgaven (med begge versjonene av filmen), den tyske tinn-boksen, og den japanske her eller her (som de fleste japanske utgivelser ganske dyr).

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, Njål. Blir nok ikke en av de japanske versjonene da jeg ikke forsto et kvekk av hva siden inneholdt, DVDKorea var tom, så da er det bare den tyske versjonen igjen. Den versjonen står nå øverst på ønskelista, problemet er bare at når jeg prøver å bestille den, får jeg ikke endret forsendelsestid. Er litt bittert å betale 13,00 EUR i forsendelse når filmen koster 11,95 EUR. Allikevel billigere enn versjonen jeg fant på platekompaniet, så det blir nok den når lønningen ramler inn på konto. :D

Lenke til kommentar
Criterion har ikke gitt ut Leon, og kommer neppe noen gang til å gjøre det (de har ikke, og får ganske sikkert ikke kjøpt rettighetene).

De som regnes som de beste utgavene (på lyd og bilde) er så vidt jeg vet den koreanske jubileums-utgaven (med begge versjonene av filmen), den tyske tinn-boksen, og den japanske her eller her (som de fleste japanske utgivelser ganske dyr).

5699651[/snapback]

Ifølge DVDBeaver her ser det ut som også US R1 utgavene kommer best ut sammen med den Koreanske utgaven da de har samme NTSC bildemateriale.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...