Hr. Jenssen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Den der filmen til Spielberg, Empire Of The Sun, er det noen her som har sett den? Hva handler den om? Hvilke sjangre går den under (litt klarere forklaring enn den gitt på IMDB)? Hvilke filmer kan den sammenlignes med? ...Og det aller viktigste spørsmålet: Er den noe tess? Synes denne filmen så litt "spennende ut" når jeg så den i butikken for ikke så lenge siden, selv om at jeg ikke vet noe som helst om den (annet enn at den tydeligvis er en krigssfilm). Det hadde vært fint om noen kunne forklare litt kort og konkret (eller langt og konkret, så lenge det er konkret). Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvordan skal jeg skrive min postadresse slik at cd-wow godtar den? Det er fire adresselinjer. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Må man skrive i alle da? Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Regner med det. Det står uansett at linje én er feil. Skriver slik: Fiktivveien 13 1354 POSTSTED NORWAY Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Det er en mulighet for at du må skrive N-1354 Lenke til kommentar
Njål Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Regner med det. Det står uansett at linje én er feil. Skriver slik: Fiktivveien 13 1354 POSTSTED NORWAY 5627239[/snapback] Cardholder Name sier seg selv. De fire linjene for adresse er til gateadresse, c/o-adresse, annen info (lite aktuelt med norske adresser, men andre land har andre adresse-regler enn oss). County / State: By/poststed. Post/Zip: NO- og ditt norske postnummer (prefikset NO- skal ikke være nødvendig, men letter internasjonal sortering, og øker sjansen for at pakka kommer raskt fram). Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Den der filmen til Spielberg, Empire Of The Sun, er det noen her som har sett den? Hva handler den om? Hvilke sjangre går den under (litt klarere forklaring enn den gitt på IMDB)? Hvilke filmer kan den sammenlignes med?...Og det aller viktigste spørsmålet: Er den noe tess? 5626377[/snapback] Ja, absolutt tess.Filmen er basert på en roman av J. G. Ballard ved samme navn, og handler om en engelsk gutts opplevelser av WW2 i Kina. Boka bygger mye på Ballards egne erfaringer fra WW2. Jim Graham lever sammen med sine foreldre i Shanghai rett før Japan invaderer Kina før WW2, og filmen følger Jim gjennom okupasjonen og fangeleiren han havner i. Filmen kan legges i samme haug som flere filmer om fangeleire, og til en viss grad også noen fengselsfilmer. The Bridge on the River Kwai kommer nær i stil og handling, men Jim er nå en gutt og ingen soldat. Filmens første del er også en studie i forholdet mellom engelskmenn, kinesere og japanere i ca 1940 tallets Shanghai. Og senere da, selvfølgelig, hvordan mennesker prøver å overleve en krig. Bør sees. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hmm, greit, da skal jeg begynne min søken etter stedet som selger filmen til rundt hundrelappen (R2). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 liten update fra vietnam dokumentar serien, nå har jeg sett litt flere av dvdne og det er spesielt 2 som var veldig gode. den ene tar for seg grunt wars. om din vanlige soldat i jungelen, veldig mange fine intervjuer der. blant annet en sanitet som var militær nekter og derfor gikk ubevepnet. da har man steiner, speiselt med tanke på at sanitet og raio opratører var jakt trofer for VC.. den andre var om "finden" altså om vietnam og deres frihets kamp fra før ww2. veldig mye bra info der. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Haha, så nettopp "Kung-Fu Hustle." Geniale slåssescener. Det ga mersmak på kinesisk slåssfilmer, så nå skal jeg se mange av de. Har noen i film-skuffen og får sikkert flere i mars fra Kina Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Så akkurat på Eggs på NRK2. Den var jo... hm, spesiell. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Regner med det. Det står uansett at linje én er feil. Skriver slik: Fiktivveien 13 1354 POSTSTED NORWAY 5627239[/snapback] Snip. 5627378[/snapback] Jeg får det fremdeles ikke til. Det kan virke som om siden ikke godtar norske adresseoppsett. Uansett, da flere av dere benytter nettbutikken må det være noe jeg gjør galt. Legger ved et screenshot. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Prøv "Asbjornsensvei". Så vidt jeg husker er ikke databasen til Wow glad i æøå. Og som tidligere nevnt, anbefaler å legge inn prefikset NO- i Post/Zip Code (NO-1476). Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Prøv "Asbjornsensvei". Så vidt jeg husker er ikke databasen til Wow glad i æøå.Og som tidligere nevnt, anbefaler å legge inn prefikset NO- i Post/Zip Code (NO-1476). 5628589[/snapback] Hehe. At jeg ikke tenkte på det Prefiks er tastet. Takker så mye nok en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Prøv "Asbjornsensvei". Så vidt jeg husker er ikke databasen til Wow glad i æøå.Og som tidligere nevnt, anbefaler å legge inn prefikset NO- i Post/Zip Code (NO-1476). 5628589[/snapback] Jeg trodde at man bare trengte å ha med en N og ikke NO på poststedet Lenke til kommentar
Njål Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Prøv "Asbjornsensvei". Så vidt jeg husker er ikke databasen til Wow glad i æøå.Og som tidligere nevnt, anbefaler å legge inn prefikset NO- i Post/Zip Code (NO-1476). 5628589[/snapback] Jeg trodde at man bare trengte å ha med en N og ikke NO på poststedet 5628608[/snapback] Det internasjonale post-prefikset ( ) for Norge er NO. Poenget med prefikset er å hjelpe hurtig sortering, både manuelt og maskinelt. Det er mange land som har navn som begynner på N, derfor bruker man to eller tre bokstaver. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Noen som så Chuck Norris-klassikeren Delta Force på TV4 nå nettopp? En av 80-tallets bedre actions, Chuck er bare konge! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Siden søkefunksjonen ikke godtar at jeg søker på transporter, så spør jeg her: På slutten av filmen Transporter 2 står det noe alà "In memory of michael stone" Hvem er denne michael stone ? Gikk inn på imdb.com og sjekka hvem som var med i filmem(tenkte automatisk at michael stone var en av hovedpersonene, eller han som lagde filmen), men jeg fant ikke navnet. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 This film is dedicated to the memory of Michael Stone who was director of photography and who died in an auto accident on 29 July 2005. http://www.imdb.com/name/nm0002686/ Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Nå har det gått 9 dager siden jeg bestillte The Magnificent Seven Box Set, fra Play.com Fra dag 1 har det stått status : Processing. Jeg ser ikke noe grunn til problem med kortet mitt, når dette fungerer fint på andre webshops. Er det på tide at jeg tar kontakt med dem ? Har dem noe slags form for policy som gir meg rabatt ved for lang ventetid eller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg