Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Er det noen her som gleder seg til Rocky 6? Eller for den saks skyld har noen forhaapninger om at den kan bli bra?

5607764[/snapback]

Vi snakker Sylvester Stallone, en 60 år gammel en sådan og vi snakker en filmserie som allerede har blitt dratt altfor langt. Personlig forventer jeg bare en hjernedød film som man egentlig fint kan se på hvis man ikke er glad i å bruke hodet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som gleder seg til Rocky 6? Eller for den saks skyld har noen forhaapninger om at den kan bli bra?

Ingen forhåpninger, heller ingen trang for å se den når den kommer. Som SnittLeif sier så er mannen 60 år. Jeg er fornøyd om han klare å løfte armen for så å prestere å få armen ut av ledd. :)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående bestilling av DVD`er fra Deep Discount DVD. Jeg hadde tenkt å bestille Sin City Recut & Extended fra der. Det står at det er free shipping, men når jeg skulle betale for filmen, så står det $9 i shipping. Har aldri bestilt fra siden før, og lurte på om det alltid står dette og man får free shipping, eller om man må betale $9

Lenke til kommentar
Har et spørsmål angående bestilling av DVD`er fra Deep Discount DVD. Jeg hadde tenkt å bestille Sin City Recut & Extended fra der. Det står at det er free shipping, men når jeg skulle betale for filmen, så står det $9 i shipping. Har aldri bestilt fra siden før, og lurte på om det alltid står dette og man får free shipping, eller om man må betale $9

Free shipping hos DDD er kun for de med adresse i USA.

Lenke til kommentar

Free shipping hos DDD er kun for de med adresse i USA.

5612686[/snapback]

Ahhhh....da ga det plutselig mye mer mening. Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

eller forespørsel fra MeTa][iC skal jeg jeg si litt om dokumanterene jeg kjøpe på postkontoret.

har bare sett den om den amerikanske borgerkrigen, så jeg kan skrive om den om vietnam senere.

serien heter egentlig Civil War Battles, og er fra tidlig 90 tallet tror jeg utfra kvaliteten på bilde.

vær dvd har en 50-60 min epiosde(noe som er litt sløsing de kunne minst hatt 2 per dvd) den første dvd hadde litt bilde problemer med flimmring, og kontrast problmer. men ikke noe som ødlegger, bare litt rart å se det på en dvd, nok om det tekniske over til handlingen.

vær dvd tar for seg både det politiske og militære rundt de forskjellige slagene, det lønner seg å være litt historisk interisert. og å søke på navnene i wiki er også griet hvis man ikke vet noe om generalene.

jeg kan noe om krigen fra før av og har peil på hvem de forskjellige generalene er og får mye ut av det. generalene er VELIG fargerike og setter sitt preg på slagene. og det er det viktigste, de gir go oversikt over slagene med fine kart som viser planer og bevegelser, samt inn klipp fra STORE reenactments noe som gir en good feel.

vil tro denne passer både de som vil komme inn i ACW og de som kan en del fra før av. det eneste n00bs må passe på er at det er mye steds navn og generaler å holde styr på, så wiki er din venn, da det er veldig mye god info om både slag og generaler der, og de er veldig fyldige og historisk korekte.

kan også nevnte spillet som fikk meg til å bli ACW buff. http://www.madminutegames.com/ etter jeg beynnte å spillet dette spill og henge på forumet har jeg fått ACW dilla og prøver å se alt av filmer og serier

Lenke til kommentar

da har jeg fått sett en del av Vietnam dokumenter bokse,

den er strukturert ganske anderledes en CW battles serien.

civil war battles var i kronologisk orden fra slag til slag.

mens vietnam combat hadde først en 60 min dokumentar som tar for seg krigen i helhet og så tar de andre dvd'ne for seg forskjellige aspekter med vietnam krigen.

har bare sett de 2 første dvd'ne men serien er spenende og informativ, og den prøver ikke å skjule at ting skjedde som ikke viser amerikanerne til et godt lys. det er også en del ærlige intervju klipp med både grunts og høyere militære ofiserer og sivile.

veldig gode dokumentarer, tror jeg må kjøpe meg de 2 andre boksene i serien..

Lenke til kommentar
Hvor får jeg kjøpt filmer i serien Criterion billigst? Tatt i betraktning fraktkostnader og eventuell fortolling.

Kunne tenkt meg noe fra Kurosawa, Fellini, Cronenberg, Bergman og Fritz Lang.

5622193[/snapback]

Jeg tror nok du må dele opp bestillinger på flere steder for å få det billigst:

En del blir billigst gjennom en rabatt-link til CD Wow (stort sett er det $2-link'ene som gir best pris, men ikke alltid. Og du bør sjekke pris før du bruker link'en for å være sikker på at rabatt-link'en funker; Hender den ikke "tar"). Du finner Criterion-titlene under DVD>Browse Categories>The Criterion collectio. Fri frakt.

En del titler er kanskje billigst hos Deep Discount DVD, spesielt hvis du venter til de har sitt halvårlige (sånn omtrent) 20%off vanlige priser-salg (neste gang i mai?). Hadde du spurt for ett par uker siden hadde de hatt 40%off all Criterion-titler. Søk på Criterion.

DVD Planet (eid av samme selskap som eier Deep Discount) har 35%off all Criterion'er mer eller mindre konstant, men har dyr internasjonal frakt. Ikke brukt selv, men generelt godt omdømme.

CriterionDVD har greie priser, og ikke alt for høy frakt. Ikke brukt selv, men generelt godt omdømme.

Et par råd:

Ikke stirr deg blind på slutt-prisen med frakt før mva. Hvis det du skal ha koster tett opp i NOK200/mva-grensa er det bedre å betale litt mer i frakt hvis selve dvd'en koster mindre (dvd NOK198 + NOK50 i frakt er mva-fritt, og billigere enn NOK201 fraktfritt, men med mva-krav).

Skal du ha boxsets (Kurosawa og Bergman?), eller andre titler du ikke finner under mva-grensa anbefaler jeg deg å bestille dem sammen, så sparer du frakt og fortollingsgebyr.

Ellers, spesielt når det gjelder Fritz Lang (kanskje andre også) vil jeg anbefale deg å også se på andre utgivelser enn Criterion; En del av de britiske Eureka/Masters of Cinema-utgivelsene er stort sett fullt på høyden med de tilsvarende Criterion'ene (eller andre R1-utgivelser). Et par er for øyeblikket på salg hos AmazonUK, @~£11 (Metropolis, M, Das Testament des Doktor Mabuse.

Lenke til kommentar
Håpet at du skulle stikke innom tråden Njål. Tusen takk for hjelpen, ble lettere nå. :)

Vil poste mine innkjøp i Siste Filmer-tråden.

5624005[/snapback]

Hvis du poster hvilke du er interessert i på forhånd er det jo mulig noen vet om spesielt gode tilbud (eller alternative versjoner).

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg skal ha Ran, 8 1/2 og Smultronstället. Er mange andre jeg har lyst på men må vurdere hvor mye penger jeg har tenkt til å bruke på dette.

Lurer forresten på en ting til. Sender CD-wow filmene separert, slik som Play? Eller bør man legge inn flere bestillinger?

Lenke til kommentar
Jeg vet jeg skal ha Ran, 8 1/2 og Smultronstället. Er mange andre jeg har lyst på men må vurdere hvor mye penger jeg har tenkt til å bruke på dette.

Lurer forresten på en ting til. Sender CD-wow filmene separert, slik som Play? Eller bør man legge inn flere bestillinger?

5624051[/snapback]

The Wow sender hver tittel for seg, akkurat som Play. Smultronstället er jo godt under mva-grensa fra Wow, så den bør du bestille der.

Ran ligger like over mva-grensa der, så det er en sjanse å ta i forhold til å bestille den fra Deep Discount eller DVD Planet, eller kanske fra DVD Pacific.

8 1/2 er voldsomt overpriset hos Wow, så den bør du bestille fra Deep Discount eller DVD Planet (billigere med frakt fra DDD enn fra Wow, og under mva-grensa).

Lenke til kommentar
Noen her som kan anbefale et sted å kjøpe "Men Behind The Sun". Ser de har den på DVD Pacific, men er den dubbet til engelsk (slik jeg forstår det ut fra infoen om filmen)?

5625820[/snapback]

Den amerikanske utgivelsen av Men behind the Sun har kantonesisk, mandarin og engelsk tale/dub, og engelske undertekster.

Info her.

Et tips til å finne mer/bedre info enn det som står på butikkers nettsider er å prøve å finne utgivelsen i DVD Profiler>"Add DVD">Preview.

Anmeldelsen linket til var en annen versjon, men tale/dub og tekstinfo stemmer.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...