Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Vil du forklare hvorfor den er dårlig?

5580611[/snapback]

Mulig jeg er en tølper av meget store dimensjoner og at hjernen min er for liten til at jeg ser "The big picture" i filmen, men 115 minutter med totalt (tilsynelatende) meningsløs handlig, helt uforståelig plot, en hovedrolleinnehaver som har ett ansiktsuttrykk ("Jeg er høy på insektdrepende middel og bryr meg fint lite om verden og at skrivemaskinen min blir til en kakerlakk"-uttrykket), null sjarm og null karisma, og en dialog som utelukkende egner seg for virkelige elitist-snobber/syreskadede dophuer er IKKE min ide av bra. Angrer bittert på at 115 minutter av livet mitt gikk med til dette skrapet.

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ultraviolet ser skamkul ut, man gleder seg.

En annen film jeg ser frem til er Underworld: Evolution (2006). Jeg er en av de få i vennekretsen som syntes at førstefilmen var utrolig morsom. :)

5576376[/snapback]

Manx: Hvem er dama der? Det er vel ikke Ms. "me so good english!" (a.k.a. Selma Hayek)? :hmm:

5578097[/snapback]

:yes: Riktig det og hvem bryr seg om hvor godt/dårlig hun snakker engelsk. Bør vel kanskje ikke skrive dette men, snart får Monica Bellucci kamp om første plassen som fineste dame over 40 :whistle:

Lenke til kommentar
Ok. På tide med en påstand som vil medføre flaming fra kultfilmsnobbene som henger rundt her.

Dette er sannsynligvis den mest idiotiske, poengløse, absurde og straight up RÆVA filmen jeg noensinne vil ha sett.

Go on, flame me!

5580585[/snapback]

Dette høres gjerne litt feil ut, og det gjelder absolutt ikke alle filmer, men regelen når det gjelder slike absurde filmer som filmnerder elsker, er at hvis du synes de er meningsløse, så har du ikke forstått dem. Jeg har hørt at 2001 ikke hadde et poeng, og det finnes få filmer som diskuteres mer om.

Charlie's Angels 2 er en meningsløs film, Naked Lunch var du sikkert bare ikke klar for.

Viktig: Sier ikke at dette alltid er regelen (les: Donnie Darko), men slike filmer er sjeldent meningsløse.

Lenke til kommentar
Nå kommer Zaeira og tar deg.

5580626[/snapback]

:dontgetit:

Forstår godt at noen har problemer med filmen - den er spesiell, svært spesiell. Rasjonalisering er heller nytteløst, og hva som gjør filmen så fantastisk unik. Morbid skjønnhet. Litt vittig at denne ble nevnt akkurat nå. Har nemlig fordypningsprosjekt om Naked Lunch i engelsken. Leser boka for tiden. Like, om ikke enda mer, herlig.

Likte for øvrig Lars' analogi, om du vil.

Lenke til kommentar
Ja, Tetsuo er et himmelsk helvete. Knallsterk film. Styr dog unna oppfølgeren. Forvent deg i det minste ikke 'kvalitetsdybden' forgjengeren bydde på. Jeg fant den heller platt, iallfall.

5582490[/snapback]

Har sett den og (må nesten si desverre). Kunne ikke måle seg med eneren.

Lenke til kommentar

Personlig håper jeg på flere tagninger med utprøvelse av forskjellige stoffer. Blir det lim når hvetemel blander seg med snørr? Svir det hvis man sniffer OMO ultra? Hvilken effekt har egentlig salt på neseveggene...

Hvis du ender opp med svar på noe av dette, håper jeg du poster! ;)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...