LarsP Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 _crs_, avataren din skremmer livet av meg. :S "They all float down here".... Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) _crs_, avataren din skremmer livet av meg. :S Jeg er blitt sånn etter å ha sett altfor mye film (eller Futurama). "When your down here with us, you'll float too." Endret 6. februar 2006 av _crs_ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Seriøst, den er helt grusom. Satt og diskuterte filmatiseringer av Stephen King sammen med noen kompiser i går. Helt utrolig hvor mange av bøkene/novellene hans som har funnet veien til lerretet. Angående "IT" så kom vi fram til at den er bra helt til det er igjen 30 minutter. Selve filmen blir for lang og slutten for teit. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Seriøst, den er helt grusom. Satt og diskuterte filmatiseringer av Stephen King sammen med noen kompiser i går. Helt utrolig hvor mange av bøkene/novellene hans som har funnet veien til lerretet. Angående "IT" så kom vi fram til at den er bra helt til det er igjen 30 minutter. Selve filmen blir for lang og slutten for teit. Bare synd at så lite av produksjonene som involverer Kings navn er bra. Det meste er jo tragisk dårlig. Men det rare er, inklusivt "It"-filmen og den utrolig teite slutten, at det var bra skummelt når jeg var mindre. Men dess eldre jeg er blitt, dess dårligere er det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Det er så og si umulig å filmatisere de bøkene som er mest Stephen King. Hver gang man tar en av de mer "normale" bøkene så blir det jo knall. Bare se på filmer som "Shawshank Redemption", "The Green Mile", "The Shining", "Misery" og "Dolores Claiborne" (for å nevne et par). Jeg har klokketro på "Bag of Bones" (om den noensinne blir en realitet). :=) Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Når vi så er innom filmatiseringer at Kings verker: Hva syns folk om miniserien The Shining? Er ikke den et resultat av at King ikke var fornøyd med Kubricks film og sparket igang noe eget? Er den verdt å se? Endret 6. februar 2006 av olefiver Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Når vi så er innom filmatiseringer at Kings verker: Hva syns folk om miniserien The Shining? Er ikke den et resultat av at King ikke var fornøyd med Kubricks film og sparket igang noe eget? Er den verdt å se? Serien er mer tro mot boken enn hva Kubricks film er, men filmen er bedre (ingenting slår Nicholson). Det skinner lett igjennom at serien er en TV-produksjon. Skulle forøvrig likt å se en filmatisering av boken The Long Walk som King skrev under pseudonymet Richard Bachman. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Skulle forøvrig likt å se en filmatisering av boken The Long Walk som King skrev under pseudonymet Richard Bachman. 5560898[/snapback] Ja, så absolutt. Det jeg drømmer om er en episk filmserie om Roland the Gunslinger kjent fra "The Dark Tower". Tviler dog på at det blir en realitet siden det vil kreve en ENORM produksjon. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 "Shawshank Redemption", "The Green Mile", "The Shining", "Misery" og "Dolores Claiborne" 5560751[/snapback] Jeg har faktisk sett alle disse filmene og alle sammen er meget bra. Likte spesielt "Dolores Clairborne", ved siden av den obligatoriske "Shawshank Redemption" Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Av andre Stephen King-adapsjoner så kan man jo nevne (de fleste av de er tv-filmer): - The Dead Zone - The Running Man - Carrie - Storm of the Century - Salem's Lot Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hva med The Tommyknockers? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Hva med The Tommyknockers? 5561135[/snapback] Haha, den er rett og slett fryktelig dårlig. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Den dårligste Stephen King filmen jeg har sett må være Maximum Overdrive. Og den er jo til og med regissert av King. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hvilken er den beste filmquoten noensinne? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Say hello to my little friend! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hvilken er den beste filmquoten noensinne? "You are the ones who are the ball-lickers." Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Et lite søk på forumet, og du finner en heeel tråd, baaare om moviequotes. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Den dårligste Stephen King filmen jeg har sett må være Maximum Overdrive. Og den er jo til og med regissert av King. 5561223[/snapback] Riding the Bullet. Så dårlig at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med det. Skal jeg drepe meg selv, eller de som laget den? Hvilken er den beste filmquoten noensinne? 5561409[/snapback] I wish I knew how to quit you Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Den dårligste Stephen King filmen jeg har sett må være Maximum Overdrive. Og den er jo til og med regissert av King. 5561223[/snapback] Riding the Bullet. Så dårlig at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med det. Skal jeg drepe meg selv, eller de som laget den? Var Riding the Bullet dårlig? ..hmm.. Jeg har den her hjemme, og jeg har egentlig gledet meg litt til jeg skulle se den.. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hehe, da er det en kjip kommentar å få slengt i trynet om filmen, ettersom du gleder/gledet deg til den. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg