Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst, den er helt grusom. :D

Satt og diskuterte filmatiseringer av Stephen King sammen med noen kompiser i går. Helt utrolig hvor mange av bøkene/novellene hans som har funnet veien til lerretet.

Angående "IT" så kom vi fram til at den er bra helt til det er igjen 30 minutter. Selve filmen blir for lang og slutten for teit. ;)

Lenke til kommentar
Seriøst, den er helt grusom. :D

Satt og diskuterte filmatiseringer av Stephen King sammen med noen kompiser i går. Helt utrolig hvor mange av bøkene/novellene hans som har funnet veien til lerretet.

Angående "IT" så kom vi fram til at den er bra helt til det er igjen 30 minutter. Selve filmen blir for lang og slutten for teit. ;)

Bare synd at så lite av produksjonene som involverer Kings navn er bra. Det meste er jo tragisk dårlig.

Men det rare er, inklusivt "It"-filmen og den utrolig teite slutten, at det var bra skummelt når jeg var mindre. Men dess eldre jeg er blitt, dess dårligere er det.

Lenke til kommentar

Det er så og si umulig å filmatisere de bøkene som er mest Stephen King. Hver gang man tar en av de mer "normale" bøkene så blir det jo knall. Bare se på filmer som "Shawshank Redemption", "The Green Mile", "The Shining", "Misery" og "Dolores Claiborne" (for å nevne et par). Jeg har klokketro på "Bag of Bones" (om den noensinne blir en realitet). :=)

Lenke til kommentar
Når vi så er innom filmatiseringer at Kings verker:

Hva syns folk om miniserien The Shining?

Er ikke den et resultat av at King ikke var fornøyd med Kubricks film og sparket igang noe eget?

Er den verdt å se?

Serien er mer tro mot boken enn hva Kubricks film er, men filmen er bedre (ingenting slår Nicholson). Det skinner lett igjennom at serien er en TV-produksjon.

Skulle forøvrig likt å se en filmatisering av boken The Long Walk som King skrev under pseudonymet Richard Bachman.

Lenke til kommentar
Skulle forøvrig likt å se en filmatisering av boken The Long Walk som King skrev under pseudonymet Richard Bachman.

5560898[/snapback]

Ja, så absolutt. :)

Det jeg drømmer om er en episk filmserie om Roland the Gunslinger kjent fra "The Dark Tower". Tviler dog på at det blir en realitet siden det vil kreve en ENORM produksjon.

Lenke til kommentar
"Shawshank Redemption", "The Green Mile", "The Shining", "Misery" og "Dolores Claiborne"

5560751[/snapback]

Jeg har faktisk sett alle disse filmene og alle sammen er meget bra. Likte spesielt "Dolores Clairborne", ved siden av den obligatoriske "Shawshank Redemption" ;)

Lenke til kommentar
Den dårligste Stephen King filmen jeg har sett må være Maximum Overdrive. Og den er jo til og med regissert av King. :)

5561223[/snapback]

Riding the Bullet. Så dårlig at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med det. Skal jeg drepe meg selv, eller de som laget den?

Var Riding the Bullet dårlig? :( ..hmm.. Jeg har den her hjemme, og jeg har egentlig gledet meg litt til jeg skulle se den..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...