Bone Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det er, "riktignok", ingen homofile i min vennkrets, men jeg har ei lesbisk ei. Hvis du har en lesbisk vennine så har du homofile i din vennekrets. Ordet homofil er ikke bare forbehold det mannlige kjønn, både menn og også kvinner kan være homofile. 5559346[/snapback] Ja vel.. Jeg bruker ordet lesbisk om jenter som er homofile, og jeg bruker homo om gutter som er homofile.. Jeg håper virkelig ikke at det er den lille detaljen der, som forøvrig er en godt brukt beskrivelse av mange, som er årsaken til diskusjonen som har pågått her!? Vil det si at ordet lesbisk ikke eksisterer det da? Så; Lesbisk brukes kun om homofile jenter, og homofil brukes både om jenter og gutter!? Finnes det et eget ord for homofile gutter da, som ikke inkluderer jenter? Hvis det ikke gjør det, så vil jeg fortsette å bruke homo om gutt, og lesbisk om jenter (som da er homofile).. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg synes forumet skal spleise opp denne filmen til Bone. Hiver gjerne inn en tier. S, Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har en gratis kinobillett liggende, jeg er villig til å sende denne til Bone hvis han lover å se filmen med et åpent hjerte. Dessverre er det mer sannsynlig at vi får Steffy på LotR-maraton =( Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Bone, jeg tror du skal se den filmen der. Det er en politisk film, og om du ikke liker homofile, tror jeg den passer midt i blinken for deg! Slike filmer er som aller oftest laget for å få trangsynte til å bli bittelitt mer åpne. Før du ser filmen, legg det der macho-tullet hjemme. Pass på at når du drar hjemmefra, har du totalt kvittet deg med alt av "Ush, menn somkliner! Faen! Det er da ikke kult! Nå går jeg faen meg! Jeez! fag0000t!", så tror jeg egentlig du kan bli positivt overrasket (både overfor deg selv og filmen)! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Jeg har ikke noe i mot å se filmen, slikt sett.. Og at jeg ville eventuelt ha sett den med et åpent sinn, skulle heller ikke være noe problem.. Mitt utgangspunkt er at jeg har en innbilning om at filmen ikke vil være noe for meg; at jeg kanskje heller vil sitte å lure på "hvorfor velger han heller ikke den jenta der.. hun virker da koselig og søt", enn kanskje det filmen faktisk handler om.. Og MeTa][iC; Jeg har overhodet ikke noe i mot homofile (som nevnt flere ganger), jeg har bare problemer med å skjønne at man kan like noen av det samme kjønnet bedre enn det motsatte.. Har ikke noe med noe macho-tull å gjøre, for jeg er absolutt ingen macho-type person.. Men, det er riktig; "ush, menn som kliner" vil nok være en kommentar jeg kan komme med.. For, når jeg da skal sette meg inn i filmen, i settingen, så er klining med et annet mannfolk noe jeg (personlig) finner ekkelt; altså noe jeg ikke kan forholde meg til.. Jeg også ha problemer med å fatte at noen også blir mer glade og betatt i en av samme kjønn, enn det andre.. Det blir som jeg alltid har sagt; Jeg er redd jeg vil ikke ha noe utbytte av filmen, da jeg ikke tror jeg vil klare å sette meg inn i settingen.. Og det har ikke noe med at jeg er en "macho-type", eller at jeg har noe mot homser, eller at jeg er trangsynt, noe jeg verken har, eller er, eller er.. Det er bare slik at; Sånn er jeg.. Uten at det er negativt for noen, bortsett fra at de mest sannynlig taper én kino-seer.. Endret 6. februar 2006 av Bone Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Så; Lesbisk brukes kun om homofile jenter, og homofil brukes både om jenter og gutter!? Det er korrekt (oj nesten som i "Bilde-Quiz - Gjett filmen!"-tråden ). Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har ikke noe i mot å se filmen, slikt sett.. Og at jeg ville eventuelt ha sett den med et åpent sinn, skulle heller ikke være noe problem.. Mitt utgangspunkt er at jeg har en innbilning om at filmen ikke vil være noe for meg; at jeg kanskje heller vil sitte å lure på "hvorfor velger han heller ikke den jenta der.. hun virker da koselig og søt", enn kanskje det filmen faktisk handler om.. Og MeTa][iC; Jeg har overhodet ikke noe i mot homofile (som nevnt flere ganger), jeg har bare problemer med å skjønne at man kan like noen av det samme kjønnet bedre enn det motsatte.. Har ikke noe med noe macho-tull å gjøre, for jeg er absolutt ingen macho-type person.. Men, det er riktig; "ush, menn som kliner" vil nok være en kommentar jeg kan komme med.. 5559563[/snapback] Hehe, du er morsom. Gjelder dette med at du ikke forstår forskjellige folks smaker og (f.eks. seksuelle) preferanser mer enn akkurat dette med homofili? Greier du å forstå det hvis jeg f.eks. foretrekker lettere S&M i senga, eller blir jeg da en alien som du ikke kan forholde deg til? Jeg er fristet til å dra en metafor til vaginal kontra anal stimuli her, men skal la være. Jeg beklager virkelig å dra dette enda lengre off-topic, men her er virkelig ikke problemet at det er lagd en film du sannsynligvis ikke kommer til å like. Problemet her er at du opptrer som homofob og uten noe særlig forståelse ovenfor temaet. Jeg har ikke stor erfaring med homofile selv, men klarer da å styre kommentarene om jeg ser noen. Vi bor heldigvis i Norge hvor det nå engang er lov til å velge seksuelle preferanser selv. Mange land man blir fengslet for dette fortsatt. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har overhodet ikke noe i mot homofile (som nevnt flere ganger), jeg har bare problemer med å skjønne at man kan like noen av det samme kjønnet bedre enn det motsatte.. Jeg har problemer med å skjønne hvorfor folk ikke skjønner at en personlighet ikke har noe med kjønn og gjøre. Jeg har ikke set filmen enda, men skal se den. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg har overhodet ikke noe i mot homofile (som nevnt flere ganger), jeg har bare problemer med å skjønne at man kan like noen av det samme kjønnet bedre enn det motsatte.. Jeg har problemer med å skjønne hvorfor folk ikke skjønner at en personlighet ikke har noe med kjønn og gjøre. Jeg har ikke set filmen enda, men skal se den. 5560211[/snapback] Det er jo forskjell på personlighet, og å like mennesker på "den måten". Jeg liker jo mine kamerater, altså også deres personlighet.. Men, jeg kunne aldri ha likt dem på "den måten", liksom.. Så det er en forskjell, mener nå jeg.. Men, på en annen side, så ønsker jeg å stoppe den "homo-diskusjonen" nå, da dette er en filmtråd.. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Ja, jeg gidder iallefall ikke prøve få deg til å innse det. Er Six Feet Under en bra serie? Burde den sees fra første sesong? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) jeg tar STERKT avstand fra all denne idiot snakket.. hvem F har krypet opp i stumpelumpen din ? rapport er sendt 5560252[/snapback] Skjerp deg! Det er DU som kalte MEG idiot, først .. En trangsynt idiot.. Igjen; Skjerp deg! EDIT; Det er ikke jeg som er ute etter å lage kvalm her.. Strengt tatt burde jeg rapportere deg.. Endret 6. februar 2006 av Bone Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Stine: Ja. Definitivt. Ironisk nok, serien tar jo faktisk opp hvordan familieforholdet med en homofil er. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 jeg har ingen krontroll over 7p7kommiteen.. de finner på navn på prisene osv .. beklager for at du ikke likte det .. (måtte trekke meg fra komiteen i 2004 etter at det ble avslørt at jeg hadde sex med vinneren av "årets sexbombe".. det var en vanskelig tid for meg..) Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Er Six Feet Under en bra serie? Burde den sees fra første sesong? Fantastisk serie. Best å se den fra første sesong, det er en del tråder som går gjennom hele serien og det gir best forståelse om du ser alt. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Er Six Feet Under en bra serie? Burde den sees fra første sesong? Fantastisk serie. Best å se den fra første sesong, det er en del tråder som går gjennom hele serien og det gir best forståelse om du ser alt. 5560299[/snapback] Da blir det Six Feet Under! Har fått det tilgjengelig, så da skal jeg titte på det. Hvor mange sesonger er det? Jeg har 1-4. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hvor mange sesonger er det? Jeg har 1-4. Det er laget totalt 5 sesonger. Og det blir garantert ikke fler, tro du meg. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Noen som gleder seg til Night Watch? Den ser heftig ut Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Noen som gleder seg til Night Watch?Den ser heftig ut Jeg har den russiske DVD-utgaven. Kan ikke si at filmen er noen innertier, den gaper over mer enn den klarer å svelge. Veldig mye "style over substance", rotete og ustrukturert plot. Men nå er det jo bare den første filmen i en trilogi så kanskje det tar seg opp. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) - deleted av meg - Endret 6. februar 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Noen som så Joey i dag? Da Joey besøkte Kevin Smith, hadde Smither'n en hel del nydelige Clerks plakater hengende. Kunne gjerne hatt noen av dem. 5531308[/snapback] Og hvis du vil ha de signert av Kevin Smith så går du hit. Jay & Silent Bob's Secret Stash Det blir litt dyrere, men litt mer gøy ha posteren signert av mannen selv. Har en Jay and Silent Bob Strikes Back poster i ramme og glass på veggen Edit: Helt klart min favoritt episode, og helt klart en av de beste kommentarene i hele serien. Når de står foran døra til K.S. også sier vel Joey et eller annet med at han er dårlig forbredt. Også svarer K.S. noe sånn som, ikke noe problem jeg har jobbet med Ben Affleck :!: Endret 6. februar 2006 av Manx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg