ttd Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det er søren ikke mulig. Men, jeg kan allikevel ikke fatte og begripe hvorfor man skulle lage film om det fordet.. Hvor er spenningen i å se på kjærlighet mellom 2 gutter? ..hvis du er gutt, that is.. hmm.. "Jeg liker ikke homofile, derfor skal ikke andre gutter ha interesse for emnet" En ting er at du er trangsynt. En annen ting er at du er dum. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg tror (og håper) det har vært litt misforståelser involvert her Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det er søren ikke mulig. Men, jeg kan allikevel ikke fatte og begripe hvorfor man skulle lage film om det fordet.. Hvor er spenningen i å se på kjærlighet mellom 2 gutter? ..hvis du er gutt, that is.. hmm.. "Jeg liker ikke homofile, derfor skal ikke andre gutter ha interesse for emnet" En ting er at du er trangsynt. En annen ting er at du er dum. 5557152[/snapback] Nå må du strengt tatt jekke deg ned et par hakk!! Henvis til ETT ENESTE sted jeg har sagt at "jeg ikke liker homofile"! Kan i denne sammenheng nevne at min beste venninne er lesbisk, ..jeg har ingen homofile i vennekretsen min riktignok (men, det er nok tilfeldig), men det er en del som jeg jobber med som er det, og jeg har ingen problemer med dem, overhodet! Jeg har heller ikke sagt at andre gutter ikke skal ha interesse for filmen.. Det jeg derimot HAR sagt; Er at jeg som hetrofil gutt ikke klarer å sette meg inn i en slike type film hvor kjærlighet mellom det samme kjønn (gutter i dette tilfellet her) utspilles, da det ikke blir riktig for MEG! Har ikke sagt at det ikke er riktig for andre! Men jeg har litt problemer med å skjønne det.. det får du bare akseptere! Om du synes jeg er trangsynt, bare fordi at jeg ikke har like stor forståelse for et homofilt forhold som andre, så får du bare synes det.. Men, det er vel kanskje mer grunnet at andre har mer "erfaring" med emenet enn det jeg har, og har hatt.. Kan kanskje sammenlignes med at du ikke kan, på en-to-tre, sette deg inn i de tingene som jeg (f.eks) har "spesialisert" meg i; det være seg jobb/yrke, eller hobbier. Rett og slett for at du ikke har erfaringen jeg sitter inne med.. Min erfaring på "homseområdet" er liten, og det er nok en stor grunn til at jeg ikke forstår det helt, ..og av den grunn vil du kalle meg trangsynt!? Det betyr vel også at så lenge det finnes ett eller annet som du ikke forstår deg på så godt her i verden, så er også DU trangsynt!? Nei, vettu hva.. Men, det å kalle meg "dum", synes jeg er en kommentar du har gått over streken med.. Synes du bør holde deg for voksen til slike utsagn! I hvert fall hvis du ønsker å bli tatt seriøst.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det er derfor de lager filmer om det, fordi alt for mange mennesker ikke har klart å sette seg inn i hva de homofile egentlig gjennomgår. Du er en av dem, og filmen er myntet på akkurat sånne som deg. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Det er derfor de lager filmer om det, fordi alt for mange mennesker ikke har klart å sette seg inn i hva de homofile egentlig gjennomgår. Du er en av dem, og filmen er myntet på akkurat sånne som deg. 5558931[/snapback] Well said. Bone: Jeg liker at du ihvertfall forsøkte å skjule "de som liker denne filmen er homo"-budskapet ved å formulere det som "erfaring på homseområdet". Jeg mener å huske at det sto på plakaten: Brokeback Mountain: for those of you who take a cock in the ass. Endret 5. februar 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hvorfor går det aldri fine filmer på søndager rundt klokken tolv? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Brokeback Mountain handler jo egentlig ikke så mye om homofili som den egentlig handler om kjærlighet, pasjon, savn, tap. Kan ikke si at jeg tenkte på homofili når jeg så filmen. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Om du synes jeg er trangsynt, bare fordi at jeg ikke har like stor forståelse for et homofilt forhold som andre, så får du bare synes det.. 5558905[/snapback] Takk, akkurat det jeg gjør. min beste venninne er lesbisk, ..jeg har ingen homofile i vennekretsen min riktignok Siden du har en lesbisk i vennekretsen men ingen homofile(!), hva er slik du ser det forskjellen mellomå være mannlig og kvinnelig homofil? Det å avskrive en film (eller annen kunst/underholdning) kun fordi den rent overfladisk handler om (blant annet) et homofilt forhold er trangsynt. Mer trangsynt: Føler at det er en smule tåpelig å lage film om det i hvert fall.. når jeg da så fyrer med coyboyhatt og hørte at tema var kjærlighet mellom to karer, da følte jeg selv at "dagens homsepopularitet" hadde tatt enda(!) enda et skritt for langt Men, jeg kan allikevel ikke fatte og begripe hvorfor man skulle lage film om det fordet.. Hvor er spenningen i å se på kjærlighet mellom 2 gutter? ..hvis du er gutt, that is.. hmm.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det er derfor de lager filmer om det, fordi alt for mange mennesker ikke har klart å sette seg inn i hva de homofile egentlig gjennomgår. Du er en av dem, og filmen er myntet på akkurat sånne som deg. 5558931[/snapback] Det er mye mulig.. Jeg har ikke sett den, så jeg kan ikke si noe på det.. Alt jeg har sagt er at jeg ikke har interesse av å se den, og skjønner ikke helt at det kan være noe spennende, da det virker for meg som en film jeg vanskelig kan sette meg inn i.. Det har jeg sagt.. har ikke sagt at jeg ikke kan ta feil.. Det er derfor de lager filmer om det, fordi alt for mange mennesker ikke har klart å sette seg inn i hva de homofile egentlig gjennomgår. Du er en av dem, og filmen er myntet på akkurat sånne som deg. 5558931[/snapback] Well said. Bone: Jeg liker at du ihvertfall forsøkte å skjule "de som liker denne filmen er homo"-budskapet ved å formulere det som "erfaring på homseområdet". Jeg mener å huske at det sto på plakaten: Brokeback Mountain: for those of you who take a cock in the ass. 5558946[/snapback] Har ikke prøvd å skjule noe som helt.. Og jeg har aldri sagt at denne filmen er kun for homser.. Som tidligere nevnt har jeg kun sagt at jeg har problemer med å skjønne at denne filmen kan være interessent da jeg vil ha problemer med å sette meg inn i en slik setting.. Det har jeg sagt.. Noe annet; nei! Og, la vær å kom med spydige kommentarer.. Jeg har ofte syntes at du har kommet med mange gode kommentarer i mange sammenhenger.. Men å være spydig på en slik latterlig måte, på grunnlag ting som jeg ikke har sagt, synes jeg blir dumt.. Brokeback Mountain handler jo egentlig ikke så mye om homofili som den egentlig handler om kjærlighet, pasjon, savn, tap. Kan ikke si at jeg tenkte på homofili når jeg så filmen. 5558992[/snapback] Som sagt.. Det er mye mulig at det er god film, hvor man ikke tenker på at det er "homofil kjærlighet", men heller "uoppnåelig kjærlighet" .. Prøver igjen å formidle at når jeg hørte at det var en film mellom to "homofile", så tenkte jeg mitt og derav så skjønner ikke jeg at den kan være interressant, da det er, som tidligere nevnt, en setting jeg ikke fatter.. Men, det er muligens jeg tar feil.. Jeg sier bare hva jeg tror.. Og man trenger hverken være trangsynt, eller dum av den grunn.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det ser ut som at de lærde strides om denne filmen, så får nesten legge inn et innlegg selv her. Er det noen her som har sett filmen, og i såfall hva mener dere om den, sånn helt subjektivt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Om du synes jeg er trangsynt, bare fordi at jeg ikke har like stor forståelse for et homofilt forhold som andre, så får du bare synes det.. 5558905[/snapback] Takk, akkurat det jeg gjør. min beste venninne er lesbisk, ..jeg har ingen homofile i vennekretsen min riktignok Siden du har en lesbisk i vennekretsen men ingen homofile(!), hva er slik du ser det forskjellen mellomå være mannlig og kvinnelig homofil? Hvis du skal quote hva jeg har så si, så bør du ta med ALT, så ting ikke blir tatt ut av sin sammenheng! Jeg sa (også) følgende; Kan i denne sammenheng nevne at min beste venninne er lesbisk, ..jeg har ingen homofile i vennekretsen min riktignok (men, det er nok tilfeldig), men det er en del som jeg jobber med som er det, og jeg har ingen problemer med dem, overhodet! Jeg ser ingen forskjeller.. har heller ikke sagt at jeg gjør det..! Det å avskrive en film (eller annen kunst/underholdning) kun fordi den rent overfladisk handler om (blant annet) et homofilt forhold er trangsynt. Mer trangsynt: Føler at det er en smule tåpelig å lage film om det i hvert fall.. Føler at det er dumt da jeg regner med at jeg ikke vil ha gleden av det! Sagt igjen; Har problemer med å fatte homofil kjærlighet, og skjønner ikke at den kan ha det store publikumet.. Derav tåpelig! Men, tydligvis har filmen gjort det bra når jeg da så fyrer med coyboyhatt og hørte at tema var kjærlighet mellom to karer, da følte jeg selv at "dagens homsepopularitet" hadde tatt enda(!) enda et skritt for langt Det skal sant sies at jeg synes veldig mye har blitt for "pro homo" i disse dager. Ikke at jeg har noe i mot homofile, hverken det ene eller andre kjønn, men mer fordi det er så veldig mye styr rundt det fortiden. Homsepatruljen ditt, og homsepatruljen datt.. Flere homsesendinger.. Homseparader.. Synes det har tatt av, for å si det slik! På lik linje som mange synes IDOL og BigBrother og sånn har tatt av; Litt for mye av det gode, for å si det sånn.. Og når det da enda kom en "super duper" film om homofilt kjærlighet, så syntes jeg det enda ble en ekstra touch på det hele.. Rett og slett; Bare alt for mye! Media / TV / Film har liksom gjort det med homser, slik som de gjorde med realityshow -konseptet.. Men, jeg kan allikevel ikke fatte og begripe hvorfor man skulle lage film om det fordet.. Hvor er spenningen i å se på kjærlighet mellom 2 gutter? ..hvis du er gutt, that is.. hmm.. 5559034[/snapback] Nei, fortsatt ikke så skjønner ikke JEG spenningen med å se på kjærlighet mellom 2 gutter.. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det ser ut som at de lærde strides om denne filmen, så får nesten legge inn et innlegg selv her. Er det noen her som har sett filmen, og i såfall hva mener dere om den, sånn helt subjektivt. Den er bra. Flott karakterstudie/drama med godt skuespill & filming. Ikke spesielt vinklet mot homofili egentlig, og begge mannlige karakterene det dreier seg om er ikke "gjennomførte" homofile, men underliggende homofile tendenser kanskje om man kan si det slik. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Om du synes jeg er trangsynt, bare fordi at jeg ikke har like stor forståelse for et homofilt forhold som andre, så får du bare synes det.. Men, det er vel kanskje mer grunnet at andre har mer "erfaring" med emenet enn det jeg har, og har hatt.. Kan kanskje sammenlignes med at du ikke kan, på en-to-tre, sette deg inn i de tingene som jeg (f.eks) har "spesialisert" meg i; det være seg jobb/yrke, eller hobbier. Rett og slett for at du ikke har erfaringen jeg sitter inne med.. Min erfaring på "homseområdet" er liten, og det er nok en stor grunn til at jeg ikke forstår det helt, ..og av den grunn vil du kalle meg trangsynt!? Det betyr vel også at så lenge det finnes ett eller annet som du ikke forstår deg på så godt her i verden, så er også DU trangsynt!? Nei, vettu hva.. 5558905[/snapback] Du sier vel egentlig ganske rett frem at andre har mer erfaring innenfor homoseksualitet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) når jeg da så fyrer med coyboyhatt og hørte at tema var kjærlighet mellom to karer, da følte jeg selv at "dagens homsepopularitet" hadde tatt enda(!) enda et skritt for langt Ser du prøver å argumentere her, men en ting vil jeg ha klart: hva prøver du å si her? Har nemlig litt vondt for å tolke denne setningen på flere måter. EDIT: Setningsoppbygning Endret 5. februar 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Om du synes jeg er trangsynt, bare fordi at jeg ikke har like stor forståelse for et homofilt forhold som andre, så får du bare synes det.. Men, det er vel kanskje mer grunnet at andre har mer "erfaring" med emenet enn det jeg har, og har hatt.. Kan kanskje sammenlignes med at du ikke kan, på en-to-tre, sette deg inn i de tingene som jeg (f.eks) har "spesialisert" meg i; det være seg jobb/yrke, eller hobbier. Rett og slett for at du ikke har erfaringen jeg sitter inne med.. Min erfaring på "homseområdet" er liten, og det er nok en stor grunn til at jeg ikke forstår det helt, ..og av den grunn vil du kalle meg trangsynt!? Det betyr vel også at så lenge det finnes ett eller annet som du ikke forstår deg på så godt her i verden, så er også DU trangsynt!? Nei, vettu hva.. 5558905[/snapback] Du sier vel egentlig ganske rett frem at andre har mer erfaring innenfor homoseksualitet? 5559135[/snapback] Sier rett frem at andre har mer erfaring.. Ikke dermed sagt at de har pult noen av det samme kjønn.. Men; Jeg er nå snart 28 år. Når jeg vokste opp var det veldig få som var (eller i hvert fall; sto åpent frem) som homofile. Det var derfor ingen når jeg vokste opp som kunne gi meg "erfaring".. Det vil si; Høre hva de har å si. Prate med dem, osv, osv.. Se de i hverdagen.. Det er ikke før jeg flyttet til Oslo, etter militæret, når jeg var en 20 år gammel, at jeg første "møtte en homo" (i mitt tilfellet, min lesbiske venninne). Og selv om vi tilbringte tiden sammen på jobb, og litt på fritid, så blir det ikke det samme som å få det inn når man vokser opp i "skolegården", i disse tider når homofile er mer åpent enn hva det var.. Det går, som jeg sier, på erfaring. Og min erfaring er liten.. når jeg da så fyrer med coyboyhatt og hørte at tema var kjærlighet mellom to karer, da følte jeg selv at "dagens homsepopularitet" hadde tatt enda(!) enda et skritt for langt Ser du prøver å argumentere her, men en ting vil jeg ha klart: hva prøver du å si her? Den setningen har jeg vondt for å tolke på mange måter nemlig 5559136[/snapback] Du må se mitt svar over! ..det jeg skrev til Njål, eller hvem det var.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Det ser ut som at de lærde strides om denne filmen, så får nesten legge inn et innlegg selv her. Er det noen her som har sett filmen, og i såfall hva mener dere om den, sånn helt subjektivt. Når det er snakk om en så personlig, følelsesladet og forsåvidt aktuell film som BM, føler jeg at regi og manus kan stemme, men det har ingenting å si hvis skuespillet ikke er overbevisende. I dette tilfellet viser Donnie Darko og Casanova at de er to meget solide skuespillere, som tør å ta sjanser og utfordre seg selv som skuespillere. Jeg ble rørt til tårer gjentatte ganger, Scenen der Ennis har ventet på Jack før den første fisketuren, og han for første gang initiativ var perfekt rett og slett fordi den hadde ikke en eneste tåpelig Homsepatrulje-stereotype. Det er så godt å se at det ikke lenger bare er "ågidamej"-homser på TV/film, men også de 10% av mennn som er homofile uten å være spesielt feminin. Når det gjelder budskapet, så er det noe alle kan kjenne seg igjen i. Som nevnt er det ikke bare snakk om homofili, men generelt kjærlighet som ikke aksepteres av samfunnet. En annen interessant ting er hvordan Ennis ble vinklet i det han første er intim med Jack; det er en perfekt framstilling av hvordan arv kjemper imot miljø. Han rives i to av følelsene, der hjertet ønsker å elske Jack, mens hjernen har fått brent inn at å være homofil er en synd, osv. Kampen hans om å akseptere sin egen legning er det som virkelig traff meg, og gjorde filmen så god for meg. Endret 5. februar 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Den er bra. Flott karakterstudie/drama med godt skuespill & filming. Ikke spesielt vinklet mot homofili egentlig, og begge mannlige karakterene det dreier seg om er ikke "gjennomførte" homofile, men underliggende homofile tendenser kanskje om man kan si det slik. 5559130[/snapback] Takk, takk. Da får jeg vel slå til på mors tilbud om kinotur da, så blir jeg litt kultivert (eller kan føle meg det). Aldri vært spesielt glad i kjærlighetsfilmer. Synes liksom ikke at det fenger helt, med andre ord: terskelen for om jeg liker filmen\blir underholdt av den er litt høyere i forhold til mange andre sjangere. Men Brokeback Mountain har jo generelt fått god omtale i mediene og noen av kameratene mine har til og med anbefalt den, så nå som jeg har fått en bekreftelse fra forumet i tillegg blir jeg pent nødt til å se den. @Bone: Jeg synes argumenteringen din mot det utsagnet jrg trakk fram, egentlig bare gjenspeiler Njål og andres meninger om innlegget ditt. Prøv igjen. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 min beste venninne er lesbisk, ..jeg har ingen homofile i vennekretsen min riktignok Siden du har en lesbisk i vennekretsen men ingen homofile(!), hva er slik du ser det forskjellen mellomå være mannlig og kvinnelig homofil? Hvis du skal quote hva jeg har så si, så bør du ta med ALT, så ting ikke blir tatt ut av sin sammenheng! Jeg sa (også) følgende; Kan i denne sammenheng nevne at min beste venninne er lesbisk, ..jeg har ingen homofile i vennekretsen min riktignok (men, det er nok tilfeldig), men det er en del som jeg jobber med som er det, og jeg har ingen problemer med dem, overhodet! Jeg ser ingen forskjeller.. har heller ikke sagt at jeg gjør det..! 5559124[/snapback] Poenget her, som du helt åpenbart ikke forstår, er at du helt tydelig differansierer mellom lesbiske og mannlige homofile ("min beste venninne er lesbisk," VS "..jeg har ingen homofile i vennekretsen min riktignok"). Å quote resten endrer ikke på det. Føler at det er en smule tåpelig å lage film om det i hvert fall.. når jeg da så fyrer med coyboyhatt og hørte at tema var kjærlighet mellom to karer, da følte jeg selv at "dagens homsepopularitet" hadde tatt enda(!) enda et skritt for langt Føler at det er dumt da jeg regner med at jeg ikke vil ha gleden av det! Jeg tror kanskje ikke Ang Lee, produsenter og filmselskap hadde spesifikt din glede eller mangel på sådan i tankene da de planla og lagde filmen, og Box Office bare i USA så langt (60 mill £ på et 14 mill$ budsjett) skulle vel være et mer enn godt nok bevis på at det ikke var "dumt". Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 @Bone: Jeg synes argumenteringen din mot det utsagnet jrg trakk fram, egentlig bare gjenspeiler Njål og andres meninger om innlegget ditt. Prøv igjen. 5559187[/snapback] Nei, har ikke tenkt til å prøve igjen. Jeg synes det er altfor mye homsestyr om dagen, uten at jeg ser ned på homser av den grunn.. For det gjør jeg ikke! Synes de har nådd en grense, og bør ta pause.. Men, det er nok ikke filmen sin skyld, da, siden de som har sett den skryter den opp for å være en ordentlig god film, med "riktig" fokus på kjærlighet. Og jeg quoter SteffyBoy (som foruten unntaket i sted, kommer med virkelig gode kommentarer innenfor et felt han kan); ..rett og slett fordi den hadde ikke en eneste tåpelig Homsepatrulje-stereotype. Det er så godt å se at det ikke lenger bare er "ågidamej"-homser på TV/film, men også de 10% av mennn som er homofile uten å være spesielt feminin. Som jeg prøver å si; Alt det styret det har vært med de "homsepatrulje-sterotypene" i det siste, ødelegger filmen, og min interesse for den, nettopp pga dette! Desverre! Personlig så er jeg "mettet".. Poenget her, som du helt åpenbart ikke forstår, er at du helt tydelig differansierer mellom lesbiske og mannlige homofile ("min beste venninne er lesbisk," VS "..jeg har ingen homofile i vennekretsen min riktignok"). Å quote resten endrer ikke på det. Jo.. Det gjør det! Jeg sier at jeg har en venninne som er lebsisk, men at jeg ikke har en venn som er homofil. Jeg differansierer overhodet ingen ting mellom disse to, annet enn at jeg nevner at det eksisterer to forskjellige kjønn! Jeg er bare ærlig; Jeg har ingen venn som er homofil. Jeg sier også at det "er nok bare tilfeldig". Det er, "riktignok", ingen homofile i min vennkrets, men jeg har ei lesbisk ei. Eneste "forskjellen" jeg gjør er å si at vi snakker om jenter og gutter. Det går frem i quotingen. Og jeg sier at det er "tilfeldig"; Med det mener jeg; Slik er det tilfeldigvis, men jeg har ikke hatt noe i mot hvis det hadde vært. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal få sagt det klarere.. Føler at det er en smule tåpelig å lage film om det i hvert fall.. når jeg da så fyrer med coyboyhatt og hørte at tema var kjærlighet mellom to karer, da følte jeg selv at "dagens homsepopularitet" hadde tatt enda(!) enda et skritt for langt Føler at det er dumt da jeg regner med at jeg ikke vil ha gleden av det! Jeg tror kanskje ikke Ang Lee, produsenter og filmselskap hadde spesifikt din glede eller mangel på sådan i tankene da de planla og lagde filmen, og Box Office bare i USA så langt (60 mill £ på et 14 mill$ budsjett) skulle vel være et mer enn godt nok bevis på at det ikke var "dumt". 5559248[/snapback] Nei, Ang Lee gjorde helt sikkert ikke det, og det er helt greit nok! Og, som jeg også nevnte; Tydligvis så går det bra! Men, jeg har da vel for svarte rett til å mene, føle og tro at filmen ikke gir MEG noe?!!? Er det slik at alle meninger som blir ytret her på forumet på være i samsvar med hva absolutt ALLE andre synes!? Får ikke jeg lov til å si min mening!? Min personlige?? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det er, "riktignok", ingen homofile i min vennkrets, men jeg har ei lesbisk ei. Hvis du har en lesbisk vennine så har du homofile i din vennekrets. Ordet homofil er ikke bare forbehold det mannlige kjønn, både menn og også kvinner kan være homofile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg